Politie en OM waarschuwen voor zeer gevaarlijk vuurwerk

hellpyro-freak

Registered User
Explods zijn nitraatklappers met een hele korte lont die ook een drukgolf veroorzaken.

hahahahahaha een korte lont die een drukgolf veroorzaakt.:wacko:
Waar kan je deze korte lonten halen:toung:

Laatst bewerkt:

pyro-paultjuh

Registered User
Ik snap niet wat ze hier bedoelen met "twee keer de toegestane hoeveelheid actieve stoffen" Al zat er 0,3 gram flash in, is het nog meer dan wat hier toegestaan is. Hebben ze het dan over Italië?

pyro-paultjuh

Registered User
Of zijn er een soort van internationale regels dat een grondknaller nooit meer dan ca. 25 gram sas mag bevatten?

Laatst bewerkt:

Marco_clappers

Registered User
explods en cobras lijken mij ook wel aardig gevaarlijk ja als k die filmpjes op youtube enzo zie:p maar volgens mij is dat un opkomend stukje vuurwerk in de illegaale handel in NL, ik hou het liever bij super vlinders:p

The Cigarman

Moderator
Medewerker
en ook die zijn zeer gevaarlijk!

Vooral die stukken beton die om je oren vliegen.
Maar ja die hebben de explods ook.

Nu zal het allemaal zeer onveilig zijn.

Maar een ,,voordeel'' van de cobra's is dat deze geen beton bevatten.

Het wordt tijd, dat dit ook gebeurd met de nitraten in de vlinders.

Ik raad het wel af om Cobra's en/of Explods te kopen, want dit spul is niet geschikt voor consumenten.
Het wordt elk jaar meer aantal grammen in de knallers.
Loopt men over 30 jaar, met anti tank granaten oud en nieuw te vieren?

xray

Registered User
voor wie of wat zijn deze dingen dan wel geschikt.

Voor de die hards:laugh::laugh:

En niet voor ventjes rond de 10 jaar zoals je op youtube ziet met hun vet k....k wat hard jeugd verpest het voor de ouwe jeugd en 31 dec mmm ja dan zijn we allemaal weer dat kleine kind :idea: maar met meer wijsheid en verstand .

Z@P

Registered User
IK zal er absoluut niet wakker van liggen als deze dingen van de markt verdwijnen omdat het gewoon echt te zwaar is en zoveel van die jonge gasten kunnen er gewoon niet mee omgaan.

Ik moet wel bekennen dat als iemand er 1 afsteekt op een veilige manier waar niemand er ook last van heeft je er wel een kick van krijgt maar ik denk dat dat geld voor 99/100 freaks hier haha.

jaimy

Registered User
Die rotzooi mogen mot je gewoon vanaf blijven. Dat is net zo als de vlinders met dat beton een ander krijgt daar vaak de zooi van in het gezicht. Vorig jaar stond ik met mijn zoon rotjes af te steken klanlde zo vlinder dichtbij en spatte er beton tegen zijn been.

MAAR ALS ECHTE FREAK ZEG IK VUURWERK HOORT NIET OP DE GROND MAAR IN DE LUCHT!!

jaspertjuh

Registered User
Zolang je aan je medemens denkt wel. Het probleem ligt niet bij het vuurwerk, maar bij diegene die het afsteekt. Er zijn genoeg mensen die normaal met zwaar vuurwerk om kunnen gaan, maar 3/4 van de Nederlandse bevolking kan dat volgens mij niet, en daar komt overlast/vandalisme/ongelukken uit voort. Het zou gewoon het best zijn als dit zware spul niet verkocht wordt maar helaas denken handelaren alleen maar aan de winst en niet aan de gevolgen van hun handelen.

Prima dat de politie deze 'zware jongens' aanpakken, nu nog de gewone consument die (goedkoper, maar veilig en betrouwbaar) vuurwerk uit België haalt met rust laten en we gaan de goede kant op.

Bovenaan