Poes Humpie schrikt zich letterlijk dood door vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
ZANDVOORT -

Janneke en haar man zaten afgelopen vrijdagavond in de tuin van hun woning aan de Lorentzstraat, toen ze werden opgeschrikt door harde knallen. ,,We zagen eerst siervuurwerk, maar er waren later ook knallen. Die waren echt ontzettend luid, normaal klinkt vuurwerk niet zo. Humpie lag naast mij. Dat deed hij eigenlijk altijd, want hij was een echt gezelschapsdier. Door de knallen raakte Humpie compleet in paniek en is hij de tuin uitgespurt. Normaal ging hij nooit weg.’’

Ze hoopt dat mensen die meer weten, zich melden. ,,Ik ben er kapot van. Ik mis hem echt.''

Lees morgen het verhaal in Haarlems Dagblad

http://www.vandaag.nl/zandvoort/nie...seling-vuurwerk-laat-kat-Humpie-doodschrikken

mickeyzegtboem

Registered User
Pas op, zombiekat in zandvoort losgebroken!
moedersch houdt uwen kinderen binnen!

Maar kom op mensen, een binnenkat zal nooit de tuin uitvluchten in paniek... die duikt onder de eerste beste bank....
Raar boulevardpers (oei woordgrap) waardig verhaaltje

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
jammer dat janneke en haar man niet van schrik wegrenden naar verweggistan.
Normaal ging hij nooit? Nooit vogeltjes in de tuin of krolse katten?
Mijn eigen kat reageerde eerst wat schichtig op vuurwerkfilmpjes en dan vooral fluiters, maar nu is hij compleet gewend aan zelfs jet streams.

mickeyzegtboem

Registered User
Nou, poesje heeft toch eerst "de kat uit de boom gekeken" met dat vuurwerk, maar hij vond het dusdanig "de kat op het spek binden" dat hij zich "een kat in een vreemd pakhuis" voelde.
En aangezien "een kat in het nauw, rare sprongen maakt" was het "kat in het bakkie" en nam hij de pootjes.
Het hele verhaaltje is eigenlijk "de kat in de gordijnen jagen"...

Richardus

Registered User
Egocentrische mensjes ook (hier dus ook)... enkel denkend aan de trap in hun balletjes omdat het over vuurwerk gaat :huh: 't Is zielig als zo'n beest overreden is (vermoed dat dat het hele verhaal is) toen 'ie uit schrik naar buiten spurtte en jullie rijden d'r lekker nog een keer overheen...

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
Arrogante klotenmensjes

En door zelf dit soort benamingen te gebruiken voel je je beter?
Ik had toch wat meem fatsoen van je verwacht...

Tuurlijk is het sneu als je huisdier de benen neemt, maar dit stukje is dusdanig nonnieuws dat je er maar beter een grote grap van kan maken...

Laatst bewerkt:

Richardus

Registered User
Had er wel een dikke knipoog of sarcasme-alert aan toe mogen voegen. Maar voor de helft meen ik het ook; zie zoveel dingen in de wereld gebeuren waar mensen zich het topdier op deze wereld voelen en de rest daaronder moet lijden, word er zat van. Net een bericht dat een beremoeder haar jonkie hoorde janken omdat mensen een buisje in d'r wilden steken om haar gal af te tappen. Moeder losgebroken, kreeg jong niet los dus heeft 'r eerst geknuffeld en toen de nek omgedraaid. Vervolgens zelf 'head first' op een muur ingerend en zichzelf van het leven beroofd. Dan word ik best 'gallig' als mensen hun luxueuze vuurwerkhobby belangrijker vinden dan een onschuldig dier dat zich de tering schrikt. Dus het was half bedoeld, half plagend/prikkend/sarcastisch omdat ik weet hoe de reacties er op terug komen :tounge: Maar de mensen op deze wereld moeten nodig 'ns kappen te denken dat de wereld om hun draait en voor hun bestaat. Bah.

Poziloc

FPM Hangouderen
Klink als een bekent liedje : Poesje miauw waar ben je nou.

Dat die nog niet gevlucht is voor de onweer....hadden ze dan ook de media opgezocht?
Verhaal draait gewoon om het vuurwerk, wat weer in een kwaad daglicht word gesteld.

Richardus

Registered User
Maar jij reageert ook met je bevooroordeelde hobby-oogkleppen op. Onweer is een natuurlijk geluid, mijn katten malen daar ook totaal niet om (maar om vuurwerk ook niet trouwens). Vuurwerk is niet natuurlijk en hoor je nu al helemaal niet. Als je miezerige mensenhobbietje belangrijker is dan het levende bestaan om je heen, zit er iets goed scheef.

Kerel had nog geeneens vuurwerk mogen afsteken. Dubbel straffen wat mij betreft, laat 't 'm maar voelen. Moest mogelijk zijn de ervaring en gevoelens van die kat over te brengen op die persoon die vuurwerk afstak. Even dezelfde schrik en horror laten voelen. Dan laat ie 't volgende keer wel.

Shit, ben echt pissig man, rare gedrag van de mensen op deze wereld.

KoenL

Registered User
Maar jij reageert ook met je bevooroordeelde hobby-oogkleppen op. Onweer is een natuurlijk geluid, mijn katten malen daar ook totaal niet om (maar om vuurwerk ook niet trouwens). Vuurwerk is niet natuurlijk en hoor je nu al helemaal niet. Als je miezerige mensenhobbietje belangrijker is dan het levende bestaan om je heen, zit er iets goed scheef.

Kerel had nog geeneens vuurwerk mogen afsteken. Dubbel straffen wat mij betreft, laat 't 'm maar voelen. Moest mogelijk zijn de ervaring en gevoelens van die kat over te brengen op die persoon die vuurwerk afstak. Even dezelfde schrik en horror laten voelen. Dan laat ie 't volgende keer wel.

Shit, ben echt pissig man, rare gedrag van de mensen op deze wereld.

Relax, we hebben het over een poesje dat is weggelopen.....heel vervelend (ik heb zelf ook een kat) maar om je daar nou zo over op te winden. Laten we het gezellig houden ;)

Poziloc

FPM Hangouderen
@ Richardus
Ik reageer helemaal niet op mijn bevooroordeelde hobby oogkleppen op.
Denk je nu werkelijk als dat poesje om een andere reden was weg gelopen, de media had gehaald....dat dacht ik dus niet!
De media is juist geil op dit soort berichten en weten niet hoe snel ze hun bericht moeten plaatsen voordat ze hun toetsenbord onder gesnotterd hebben met mannenpap.
Dat alleen maar om vuurwerk in een negatief daglicht te stellen!

Laatst bewerkt:
Bovenaan