Pirat en Pirat Special

shooterbomb

Registered User
Piratjes (zoals wij het zeggen) durven al is direct af te gaan door het slechte transport en/of opslag!!! Het kruit gaat dan door mekaar geraken, daarom is het beter dat je zeker op de super pirats een lontje plakt.

Shooterbomb

rembo

Registered User
Piratjes (zoals wij het zeggen) durven al is direct af te gaan door het slechte transport en/of opslag!!! Het kruit gaat dan door mekaar geraken, daarom is het beter dat je zeker op de super pirats een lontje plakt.

Shooterbomb

nou die piratjes waar jij het over hebt zijn niet de piratjes waar wij het over hebben..(tong)

het gaat hier over de specials niet de supers(con)
de supers hebben wel goeie vertraging naar mijn weten.

groeten rembo

edit @ plum bloom..
het is waar dat de vertraging van de pirat special niet al te best is, en kan dus al binnen een fractie van een seconde af gaan. Dit gebeurt natuurlijk nie bij alle specials maar je zou maar net die ene in je hand hebben.. maar er zijn hier de nodige voorzorgsmaatregelingen voor die hier al genoeg zijn genoemd in deze thread.

nogmaals de groeten ^_^

Laatst bewerkt:

shooterbomb

Registered User
Rembo, iedereen weet dat superpiratten wel is direct durven af te gaan ofzo, maar ik heb dit ook al mogen ondervinden bij gewone piratjes of zelfs de corsairs van Weco. Het kan bij elke strijker voorvallen, alleen is het algemeen geweten dat superpiraten hier nogal vrij veel last van hebben.

Shooterbomb

rembo

Registered User
ja oke dat is waar, maar ik had het verkeerd beprepen omdat de post er voor van plumbloom wel over de specials ging

strijkers zullen altijd riskant zijn, lont is altijd veiliger.. maarja strijkers horen er nou ook eenmaal bij(win)
bij de ene strijker zal de vertraging van betere kwaliteit zijn als bij de andere, maar dat valt (meestal) niet van de buitenkant te zien

(van weco heb ik trouwens nog nooit last gehad van slechte vertraging, jammer dat ze niet meer verkocht worden(no))

rembo

Plum Bloom

Registered User
Ben nog niet zo lang op dit forum. Heb al wel veel gelezen, maar nog niet alles. Mijn vraag: zijn er concrete voorbeelden bekend van Specials die onmiddelijk na het aanstrijken ontploften of is er vooral sprake van 'van horen zeggen' en napraten? Heb zelf vorig jaar twee dozen weggewerkt; een van de 140 knalde bij het neerkomen (na ongeveer een seconde dus), de rest duidelijk later.

P

poziloc

Guest
Dit is absoluut geen napraten, maar de realiteit
heb het vorig jaar zelf gezien bij een demo in S'gravenzande, waar de jeugd deze dingen afstaken.
Nog voordat de strijker de grond raakte, knalde deze al op nog geen anderhalve meter van de persoon af

Plum Bloom

Registered User
Is inderdaad erg vlot. Maar zijn er gevallen bekend van Specials die niet alleen heel snel, maar zelfs onmiddelijk na het aanstrijken in de hand ontploften?

ShayoLo

Registered User
Ik ben het absoluut oneens met de negatieve reacties van de pirat special.

Ik heb ze al 2 jaar gehad, en nog geen een, ik herhaal geen een is er sneller afgegaan. Ik steek ze wel aan met een aansteekveiligheids lont door de lont op de strijkkop de houden en blazen.

Ik had ook corsair gekocht dat jaar, en die zijn erg goed met de vertraging, maar knallen toch iets minder.

Ik denk dat de pirat special heel dicht bij de JCWT en NT zit.

ShayoLo (shL`)(bigg)

P

poziloc

Guest
Ik heb ze al 2 jaar gehad, en nog geen een, ik herhaal geen een is er sneller afgegaan. Ik steek ze wel aan met een aansteekveiligheids lont door de lont op de strijkkop de houden en blazen.

Jij ben niet echt slim bezig!!!!! met je aansteeklont
Mocht er een fouten tussen zitten, heb je een serieus probleem
Die negatieve reacties, zijn op waarheid gebasseerd...niet voor niks denk ik

Cameo

Registered User
Helemaal mee eens, Poziloc! Wat is dat nu toch dat er voortdurend mensen twijfelen aan de feiten. Er is niemand gebaat bij het verspreiden van negatieve ervaringen, zonder dat deze onderbouwd kunnen worden met feiten. Het lijkt mij alleen maar nuttig dat mede-freaks elkaar op de gevaren van een bepaalde (batch) artikelen wijzen.

Neem de waarschuwing nu gewoon ter harte. Discussies over wel/niet mee eens is niet langer zinnig. Plak een lontje of steek ze bewust "gewoon" af, dat moet iedereen voor zichzelf weten. Eén strijker met slechte vertraging kan voldoende zijn om je Oud & Nieuw grondig te verpesten.

Groet,
Cameo

misterBoem

Registered User
Zoals ik op meerder fora ziet heerst ook hier nog onder een gedeelte ongeloof.

Ik vind het best wat je doet, het is immers je eigen leven en het zijn je eigen handjes die dadelijk een vingen of 1 of meer moeten missen. Ook blazen in die dingen is natuurlijk niet wijs. Mja als jij het risico van een goed beschadigd gehoor en een behoorlijk beschadigd gezicht (lees blijvende littekens) voor lief neemt vind ik het goed. Maar ik vind je wel ontiegelijk dom en eigenwijs, dat je de raad/adviesen/gebruikers ervaringen van zoveel mensen in de wind slaat. Mja ik sluit maar af met een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Owja als je iets overkomt, moet je hier niet komen huilen en zielig lopen doen. Je bent gewaarschuwd

ShayoLo

Registered User
goedzo blaas jij er maar lekker op, vooral goed dicht bij je gezicht houden dan he(no)

Jep als ik hem aansteek houd ik hem altijd bij me oor om te luisteren of hij aan staat...... (con)

Natuurlijk blaas ik op de veiligheidslont, dat doe je toch altijd als je wat aansteekt(con)

MENSEN LEES

Laatst bewerkt:

Son-T

Registered User
Denk dat ie bedoelt dat je nooit een strijker of uberhaubt vuurwerk moet aansteken als je gelijktijdig blaast op het aansteeklontje en je het debetreffende vuurwerk tegelijkertijd wilt aan steken .

Son-T

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Denk dat ie bedoelt dat je nooit een strijker of uberhaubt vuurwerk moet aansteken als je gelijktijdig blaast op het aansteeklontje en je het debetreffende vuurwerk tegelijkertijd wilt aan steken .

Son-T

ook dat en wat poz bedoelt is dat je nooit een aansteeklont tegen een strijker aan moet zetten omdat je dan het gehele strijkvlak in de fik zet en bij een produktie fout je dus gelijk een probleem hebt.

ShayoLo

Registered User
Het lijkt mij veiliger dan strijken, want toen we vorig jaar weer de eerste pirat special aanstrijkte, drukte we te hard, en hij ging vet snel af.

zendow

Registered User
je krijgt altijd een strijkplankje mee, ze zitten er niet voor niks, waarom zou je dan een aansteeklont gebruiken, je zegt zelf dat je te hard drukte, nu weetje dat, hoef je tog geen aansteeklont te gebruiken alleen omdat het jou veiliger lijkt?

nergens staat op de achterkant van een doos met strijkers dat je ze aan moet maken met een aansteeklont, als je daar zelf verandering in brengt gebeuren er juist ongelukken

Laatst bewerkt:
Bovenaan