Parijs (Quatorze Juillet)

Stefanfreak

Registered User
Datum: 14-07-2017
Plaats: Parijs
Tijd: 23.00 uur
Wie: ..
Wat: Pyromusical van ruim een half uur
Waarom: Nationale Feestdag Frankrijk

Hoogtepunten van deze nationale feestdag zijn het gratis concert bij het Champ-de-Mars, gevolgd door het georganiseerde vuurwerk bij de Eiffeltoren. Bij het vallen van de avond brengen 250 muzikanten een serenade aan de “Iron Lady” door muziek te spelen van Mozart, Verdi, Berlioz en Wagner. Daarna kunnen de gemiddeld 500.000 toeschouwers genieten van het 35 minuten durende vuurwerk!

Bron: http://nl.france.fr/nl/agenda/14-juli-franse-nationale-feestdag

ChrisN

Registered User
Wij waren er dit jaar voor de tweede keer bij (Eerste keer was in 2015) en het verbaast me dat er relatief weinig aandacht wordt gegeven aan deze show op dit forum want het blijft toch echt vuurwerk van de bovenste plank.

Het was een totaal andere (Helaas ook mindere) show dan in 2015 (Ander bedrijf?) , maar zeker weer spectaculair want er wordt ieder jaar groot uitgepakt, op deze quatorze juillet. In 2015 hadden wij een mindere plek aan de kant van Trocadero en dit jaar kozen wij ervoor om in het grote park Champs de Mars te gaan zitten, recht voor de eiffeltoren.

Anders dan andere jaren werd het veld voor de eiffeltoren gedurende de dag hermetisch afgesloten en kon men vanaf verschillende plekken vanaf 18:00 naar binnen, door een grondige beveiliging heen.

Vanaf 21:00 begint het concert van klassieke muziek en om 1 minuut voor 11 een minuut stilte. Om 23:00 begon de half uur durende pyromusical.

In 2015 werd er vooral veel gebruik gemaakt van de eiffeltoren zelf waarbij single shots op een geweldige manier van links naar rechts, van boven naar beneden en andersom werden geschoten, afgewisseld met handenvol peonies tegelijk. Dit jaar waren het vooral verschillende effecten shells en veel minder single-shots vanaf de eiffeltoren. Ik kan wel rustig zeggen dat de show van 2015 een stuk beter was maar dat deze van 2017 echt wel weer de moeite van het tripje waard is geweest.

Een tripje 14 juli kan ik iedereen hier aanbevelen. Parijs ligt praktisch om de hoek en er is naast het vuurwerk voldoende te zien tijdens deze nationale Franse feestdag. En mocht je nog nooit in Parijs zijn geweest, ook nog prima te combineren met een weekendje stedentrip in deze gigantische stad, stampvol met bezienswaardigheden. Dus...tot volgend jaar :)

20170714_132150.jpg

20170714_230551.jpg

20170714_233349.jpg

smilli

FPM Filmer
Vorig jaar was het parc ookal de hele dag hermitisch afgesloten, ik ga uit vanwege de aanhoudende terreurdreiging.
Ik ben het met je eens wat gebruik van de toren, een wat kale editie dit jaar terwijl dit juist de plek is om een pyrotechnisch hoogstandje neer te zetten.
Wat mij betreft een gemiste kans, gelukkig heb ik dit jaar over geslagen.

Wat de aandacht betreft op dit forum, je kan hier inderdaad een enorm spektakel te zien krijgen met singelshot beelden waar je u tegen zegt.
Materiaal zit meestal ook gewoon goed, kalibers zijn ook wat flinker dan bij ons en het duurt gewoon ruim een half uur!
Het is wel alleen in Frankrijk en daar heb ik persoonlijk een enorme hekel aan en kan me goed voorstellen dat meerdere forum members dat hebben.
Ik kan daar lappen tekst aan uitweiden maar ik laat het hier maar even bij:have a nice day:

D

Deleted member 17038

Guest
Jochemm en ik zijn hier ook weer gaan kijken. Ik heb gefilmd en Jochem heeft foto's gemaakt.
Ik vond deze show vermakelijker dan die van vorig jaar al zaten er veel matige stukken tussen waar effecten of lagen leken te missen. Er was minder moeite gedaan om ingewikkelde golven van single shots van de toren af te schieten maar dat maakte het voor mij mooier. Omdat die ingewikkelde vormen vorig jaar vaak niet uit de verf kwamen en te lang duurden. Less is more wat dat betreft. De muziek was ook veel beter en dat was ook te merken aan de reacties van het publiek. Helaas kwam ook de finale niet goed tot zijn recht door de paar effecten die nog van de toren schoten. Het applaus was matig en het publiek leek nog te wachten op een eindsalvo. Ook hing er een ring met vuurwerk (dachten we te zien op de foto) in de toren die niet is gebruikt.
Maar goed het blijft een mooie show en een aanrader om samen met de stad een keer te ervaren. De show zelf kost je niks en de dag er voor kan je ook hele mooie shows vinden die je gratis kan bezoeken.

35918043626_2f44262dc8_c.jpg

35918043786_83bef82ccc_c.jpg

35827036891_af8506ea4e_c.jpg

35918044116_df08d082d6_c.jpg

35827037421_0b8f89810b_c.jpg

En dit is onze video:

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan