Oud spul wat nog bestaat

Riotvwb

Registered User
Ik heb ook nog wat liggen uit de oude doos.
Foto's zijn niet allemaal even scherp.

1483378.jpg

1483379.jpg

1483381.jpg

1483382.jpg

1483383.jpg

1483385.jpg

1483388.jpg

1483389.jpg

1483390.jpg

1420158.jpg

horsebrand

Registered User
Dat is een mooie collectie oud spul! Mooi dikgerolde Thunder Crackers van Flower Basket en Horsebrand romeinse kaarsen; met grijs lont :love:

oerendhard

Registered User
ziet er prima uit Riotvwb :cool:
geweldig blijft dat spul van vroeger.

en wat horsebrand tegen is gekomen is ook erg goed, mooi hoor.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Voor de liefhebbers.... hij heeft nog tig van die doosjes liggen in Leiden. ;-)
(zie post van horsebrand)

binkenparade

Registered User
ik dacht gelijk aan de happyness ken ik al als kinds af aan en koop ik ook elk jaar weer soort traditie alleen vond ik ze vroeger mooier maar mischien was ik toen nog jong en vond ik alles mooi

boozebelly

Registered User
Schuurmans brengt de "Climbing Panda" terug op de markt. Welliswaar in een modern jasje, maar dat mag de pret niet drukken. Als hij maar als vanouds presteert ben ik al tevreden. Wat heb ik mijn pa deze vaak aan zien steken (zelf mocht ik destijds alleen nog maar van een afstandje kijken) :hehe!:

Hier staat hij tussen:
- http://www.diamond-collection.com/nieuw.html

Anyway...voor dit stukje vuurwerk ga ik wel even naar een Schuurmans dealer in de buurt. Deze moet ik proberen, puur uit nostalgie. Dan sta ik wel meteen bij openingstijd in de winkel, zodat niemand mij ziet met alleen mijn Climbing Panda in een tasje :tounge:

boozebelly

Registered User
Er zijn zelfs filmpjes van te vinden. Haha en als ie dan klaar was zette ik die panda mooi als troffee op mijn kamer (mits hij niet in de fik was gevlogen).

sprinkhaan

Registered User
Of het nog bestaat weet ik niet.
ik heb "lang"geleden vuurpijlen gehad die naar ik me kan herinneren -dancing butterfly- heten.
Kan zijn dat ik de naam verkeerd in herinnering heb maar ze waren vrij oldschool uitgevoerd en het leek inderdaad alsof een groepje "vlinders schitterde".
Ik weet het is een vage omschrijving ,maar zo beleefde ik ze 20 jaar terug.
Iemand een idee hierover?

Wolff_freak7

Registered User
Of het nog bestaat weet ik niet.
ik heb "lang"geleden vuurpijlen gehad die naar ik me kan herinneren -dancing butterfly- heten.
Kan zijn dat ik de naam verkeerd in herinnering heb maar ze waren vrij oldschool uitgevoerd en het leek inderdaad alsof een groepje "vlinders schitterde".
Ik weet het is een vage omschrijving ,maar zo beleefde ik ze 20 jaar terug.
Iemand een idee hierover?

of ze er nog zijn weet ik ook niet maar kijk anders hier eens op, misschien staan ze er tussen.
dit zijn vuurpijlen uit de jaren 70.
en anders staan ze misschien in de jaren 80 categorie.

http://www.vuurwerkmuseum.nl/index.php?name=coppermine&file=thumbnails&album=112

suc6

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
normal_dancing%20butterflies.jpg

Dit is het enige wat ik me kan herinneren met die naam...
Maar misschien bedoel je de "flying color butterflies rocket" ?
die staat hieronder op het plaatje erbij

gedeelte_van_mijn_pijlenpakketje.jpg

(met dank aan het vuurwerkmuseum voor hun altijd uitmuntende archief van afbeeldingen)

Bovenaan