- opslag van consumenten vuurwerk.

RMholland

Registered User
hey guys,

Ik ben een beginnende student die een vuurwerk bedrijf wil opstarten, maar ik ben op zoek naar een opslag plaats.
Hiervoor heb ik al 2 maanden google voor afgezocht, maar ik kan nergens vinden waar je consumenten vuurwerk kan opslaan en makelaars hebben deze panden of bunkers ook niet te koop/huur.

Kunnen jullie mij hiermee helpen, of doe ik het fout?
Moet ik misschien niet zoeken voor een opslag plaats?

please be gentle voor deze newb.

-Als het niet te vinden is op google, bestaat het niet.-

GMP82

Zilveren Member
Zo nu en dan komen er advertenties langs van verkooppunten die stoppen en hun zaak willen verkopen/verhuren.

Je kan kijken of je op marktplaats of er wat aangeboden wordt.

De kans dat je alleen een opslagplaats vindt die aan alle eisen voldoet is mijns inziens nihil.

RMholland

Registered User
Eigenlijk wil ik gewoon vuurwerk verkopen, maar om vuurwerk te verkopen moet je toch eerst een opslag plaats hebben.

KoenL

Registered User
Eigenlijk wil ik gewoon vuurwerk verkopen, maar om vuurwerk te verkopen moet je toch eerst een opslag plaats hebben.

Met een opslag ben je er nog niet. Denk aan vergunningen, procedures en veiligheidsmaatregelen die je moet treffen.

Als je nu beginnend student bent raad ik je aan om eerst je studie af te maken. Concentreer je daarna op het beginnen van een bedrijf.

RMholland

Registered User
Als je nu beginnend student bent raad ik je aan om eerst je studie af te maken. Concentreer je daarna op het beginnen van een bedrijf.

Dus dat wil zeggen dat jullie me niet kunnen helpen, hoe ik het moet aan pakken?
Want ik ga het namelijk niet alleen starten, mijn ouders steunen mij hier in.

Als ik wil gaan verkopen, wat moet ik dan al hebben?

Tony

Administrator
Medewerker
Dus dat wil zeggen dat jullie me niet kunnen helpen, hoe ik het moet aan pakken?
Want ik ga het namelijk niet alleen starten, mijn ouders steunen mij hier in.

Als ik wil gaan verkopen, wat moet ik dan al hebben?

Tuurlijk kunnen we wel helpen.
Wat heb je nodig?

-80.000€
-Pand
-Vergunningen

Dennis010

Registered User
Vergunningen, toestemming van Gemeente, geschikt pand.....maar vooral VERSTAND VAN ZAKEN....

Misschien is het verstandig je eerst hierin te verdiepen. Wat heb ik nodig, bij wie moet ik zijn om dit aan te vragen, wat moet ik allemaal regelen...
Hier zitten voornamelijk liefhebbers van vuurwerk die elkaar leuke/ mooie beelden laten zien.

Ik kan er helemaal naast zitten, maar je komt een beetje over als een impulsief iemand van een jaar of 15, die zoals zovelen uit die leeftijdsgroep en idee krijgen en denken dat je dit allemaal in 3 dagen geregeld hebt, en na het weekend een draaiend vuurwerk verkooppunt hebt.

RMholland

Registered User
kan ik in dit pand opslaan en verkopen? dus heb ik geen aparte opslagplaats nodig..

Simpelweg een pand huren/kopen, vergunningen aanvragen (als ik aan de eisen voldoe), en ik kan beginnen met verkopen!

RMholland

Registered User
Vergunningen, toestemming van Gemeente, geschikt pand.....maar vooral VERSTAND VAN ZAKEN....

Misschien is het verstandig je eerst hierin te verdiepen. Wat heb ik nodig, bij wie moet ik zijn om dit aan te vragen, wat moet ik allemaal regelen...
Hier zitten voornamelijk liefhebbers van vuurwerk die elkaar leuke/ mooie beelden laten zien.

Ik kan er helemaal naast zitten, maar je komt een beetje over als een impulsief iemand van een jaar of 15, die zoals zovelen uit die leeftijdsgroep en idee krijgen en denken dat je dit allemaal in 3 dagen geregeld hebt, en na het weekend een draaiend vuurwerk verkooppunt hebt.

Ja sorry,

maar ik heb er totaal geen verstand van. Dus zoek ik naar mogelijkheden en antwoorden. Mensen die me kunnen helpen een bedrijf optebouwen. Ik weet dat het maanden gaat duren voordat ik mijn bedrijf opstart. maar dat weerhoud mij niet dat ik het niet leuk vind om het te doen.

Laatst bewerkt:

Dennis010

Registered User
Kies eens in bij een grote importeur in Nederland. Er zijn er genoeg. Misschien kunnen die je meer info geven. Succes met het openen van je winkel. Als het zover is kan je hier in ieder geval goed reclame maken.

nitraat12

Registered User
Mag ik vragen hoe oud je bent?

Je geeft aan geen verstand ervan te hebben. Hoe wil je jou klanten dan gaat adviseren als je geen verstand hebt van vuurwerk? Wat wil je de rest van het jaar gaan verkopen aangezien vuurwerk een seizoensartikel is?

RMholland

Registered User
Mag ik vragen hoe oud je bent?

Je geeft aan geen verstand ervan te hebben. Hoe wil je jou klanten dan gaat adviseren als je geen verstand hebt van vuurwerk? Wat wil je de rest van het jaar gaan verkopen aangezien vuurwerk een seizoensartikel is?

Net zo oud als jou, en waarschijnlijk longboards maar dat is nog niet zeker, waarschijnlijk iets in design.

Jur asic

Registered User
Er komt veel bij kijken. Als je naar een bestaand pand zoekt gaat het waarschijnlijk lang duren voor je iets vind in de omgeving waar jij wilt ondernemen, of je betaald waarschijnlijk veel geld voor die plek. Ga eerst een kijken met welke importeurs je wilt gaan werken. Zij kunnen je vertellen waar ze nog een goed verkooppunt kunnen gebruiken. Ook kunnen zij helpen met vergunningen, vertellen waaraan een pand moet voldoen en hoe de opslagbunker aangelegd moet worden. ook weten ze welke bedrijven dit op de juiste manier doen. Als het kan bekostig alles zelf, zo blijf je eigen baas. Je onderneemt omdat je het voor het zeggen wilt hebben. Enne don't get high on your own suply, je doet dit voor het geld, niet voor 1 avondje goedkoop stoken in het jaar. Veel succes, waarschijnlijk slaap je op nieuwjaars avond!

Corné-Original

Registered User
Ik sluit me aan bij het het bericht van Tony.
Zorg eerst voor een berg geld om te investeren. En dan begint het pas.
Ik heb er tig aantal gezien die het niet redden. Merendeel denkt er ook zo makkelijk over.

Michel_G

Zilveren Member
kan ik in dit pand opslaan en verkopen? dus heb ik geen aparte opslagplaats nodig..

Simpelweg een pand huren/kopen, vergunningen aanvragen (als ik aan de eisen voldoe), en ik kan beginnen met verkopen!

Was het maar zo simpel!

Even 'simpelweg' een pand huren, was het maar zo simpel..... Tenzij dat pand natuurlijk al een goedgekeurde bunker heeft.....

Heeft dat pand geen bunker, dat moet je die bunker (laten) bouwen. Hieraan zijn zeer strikte veiligheidseisen aan verbonden, moet aan allerlei constructieve eisen voldoen. Tevens moet een bunker voorzien zijn van een sprinkler installatie (en dat kan je niet even zelf aanleggen, maar moet door officieel bedrijf gebeuren) en moet er een meldinstallatie opzitten met eventuele doormelding richting brandweer.

Ga er trouwens vanuit dat de gemiddelde bunker om te bouwen (afhankelijk of je het zelf kan doen of laat doen) met alle materialen en sprinkler installatie en meldinstallatie, toch wel gauw in de tienduizend(en) euro's gaat kosten.

Tel daarbij op huur (of koop) van bedrijfspand, investeringen in stellingen/toonbanken/kassa's, personeel en alles wat er nog bij komt kijken, en je mag al gauw aan een hele hoop geld gaan denken.

Wat ook echt belangrijk is, is iemand inhuren met heel veel verstand van alle regelgeving of je zelf echt helemaal in gaan lezen in alle regelgeving. Van wetgeving rondom opslag, tot wat je personeel moet weten, tot de regelgeving omtrent uitpakken van kartons en alle regelgeving die bij de verkoop komt kijken. Zonder kennis van regelgeving, of iemand anders die die kennis voor je paraat heeft, is het bijna een kansloze missie om een verkooppunt te beginnen, aangezien Nederland echt een web van regelgeving omtrent vuurwerkverkoop heeft.

Mijn voorkeur gaat er trouwens naar uit dat de eigenaar zelf ook altijd veel verstand van zaken heeft van de regelgeving en dat je niet alleen afhankelijk bent van de kennis van een ander. Je zal tijdens de verkoopdagen (en wellicht al daarvoor) inspecties krijgen van een BOA/inspecteur van de provincie en die zal echt op dingetje wat hij vindt onder een vergrootglas leggen. Om dit soort dingen te voorkomen moet je gewoon op de hoogte zijn van alle regelgeving. De eerste keer zal hij misschien nog een waarschuwing geven, maar je zal niet het eerste verkooppunt zijn wat een proces verbaal aan zijn broek krijgt (of in het ergste geval zelf verboden worden vuurwerk te verkopen (zelf tijdens de verkoop kan je stil komen te liggen) en dan loopt de schade in de (tien)duizenden euro's)

Laatst bewerkt:
Bovenaan