Zo, ben toch maar even gegaan.
En dat was best de moeite waard.
Na wat files en omwegen toch in Eitorf aangekomen bij de Weco fabriek.
Volgens goed Duits gebruik voldoende bier und bratwurst aanwezig :bigsmile:
Goed, het vuurwerk.
Ze hadden een soort showroom opgebouwd in een tent.
Helaas mocht je geen foto's maken...
Er stonden redelijk wat nieuwe consumentencakes, normale, multi-kalibers en ook een aantal van die doorgelonte projectjes (CBP's). Ik hoop van harte dat deze bij de shops verkrijgbaar zijn over 7 maanden. Elk denkbaar effect zat wel ergens in de cakes verstopt wat ik zo kon zien. Verder stonden er nog een aantal prijzen die Weco in de loop der tijd gewonnen heeft, evenals een dummy prof opstelling met mortieren, candles en single-shots. Jammer genoeg nergens een product catalogus te vinden, dat was wel aardig geweest.
De rondleiding was ook leuk.
Helaas kwamen we niet bij het prof gedeelte in de buurt, maargoed.
We kregen het gehele productieproces van Weco's vuurpijlen te zien.
Van de stijgmotor, vulling, assemblage, tot aan de goed gevulde kartonnen

Daarna lieten ze zien hoe hun Wunderkerzen (sterretjes) gemaakt worden.
Toen nog even langs een gozer die componenten mixte waardoor theatervuur (soort bengaals vuur) gemaakt werd. En 2 vrouwtjes die klein PSE achtig spul maakten; ijsfonteinen en van die blitz dingen. Tot slot ging elk groepje gelukkig ook nog wel effe wat testen: een paar pijlen, een (slappe) böller, die 2 PSE dingetjes en een zonnetje.
Er komt al met al nog verdacht veel handwerk bij kijken, had meer automatisering verwacht. Echt veel moet handmatig gevuld, gecontroleerd, en geplaatst worden. Des te meer respect voor de gehele vuurwerk productie hier! :blink1:
Tot slot een tas met Weco goodies meegekregen, en toen volgas over de Deutsche autobahn weer terug naar huis. Een prima invulling voor m'n vrije zaterdag moet ik zeggen :smile: