Op de koffie bij Vuurwerkstunter Beek en Donk

Moontan

Moderator
Medewerker
Op de koffie bij … Vuurwerkstunter Beek en Donk

Op industrieterrein Bemmer in Beek en Donk is sinds kort Vuurwerkstunter gevestigd, een verkooppunt met complete showroom voor mooi en exclusief vuurwerk. Met de knallende kurken in het vooruitzicht, gaat een van de redacteuren van collega-krant DeMooiLaarbeekKrant op bezoek bij eigenaar Bart Sanders, nieuwsgierig als ze is naar het hoe, wat, waar en waarom van deze nieuwe Laarbeekse onderneming. Behalve vuurwerk blijkt Bart ook 'knetter' goede koffie te schenken…

Zeg Bart, was jij vroeger zo'n jongetje die de hele dag op Oudejaarsdag met een rugzak vol knalvuurwerk de buurt onveilig maakte?
"Uhm…, nou om heel eerlijk te zijn: nee, dat was ik niet", lacht Bart. Bij 'ons thuis' werd vroeger geen geld uitgegeven aan vuurwerk. Zelf heb ik altijd kleine hoeveelheden gekocht maar nu mijn kinderen groter worden en vuurwerk willen kopen, ontkom ik er niet aan en sinds ik me bedrijfsmatig op vuurwerk heb gericht, moet ik toegeven dat ik stiekem toch wel heel erg enthousiast word van al het moois dat er voorhanden is."

Vuurwerkstunter Beek en Donk is gevestigd in Beek en Donk maar is ook te vinden in Boekel en Ewijk. Hoe zit dat precies?"Het bedrijf is gevestigd in Beek en Donk, ik ben geboren en getogen in Boekel en ik ben thans woonachtig in Ewijk, moeilijker is het niet", vervolgt Bart. "Mijn vader reed altijd voor Van Gend & Loos in Gemert, Laarbeek en omstreken en ik heb zelf altijd een transportbedrijf gehad in Venhorst en later in Uden; Sanders Logistics. Ik ben in Laarbeek, Gemert, Boekel en omstreken dus heel goed bekend. Ik ben op dit pand gestuit en was meteen verliefd. Aangezien er al een vuurwerkbunker in het pand aanwezig was, kon ik direct starten", aldus Bart.

Vanaf 15 december gaat je showroom open. Waarom móet je deze komen bewonderen?
"Omdat we de grootste en meest complete showroom in de regio Brabant hebben! We willen mensen graag helpen, ze 'ontzorgen'. Er staan diverse televisieschermen opgesteld waarop je 'live' kunt zien wat het door jou ingetoetste vuurwerknummer doet. Op die manier zie je gelijk waar je in investeert. En… we hebben hele lekkere koffie natuurlijk", lacht Bart.

Waarin onderscheidt Vuurwerkstunter zich ten opzichte van andere vuurwerkverkoopzaken?
Bart vertelt: "Wil je onderscheidend zijn, dan zul je kwalitatief goed en zwaar vuurwerk moeten leveren tegen een aantrekkelijke prijs en dat is hier zeker het geval! Mensen hoeven echt niet meer naar het buitenland voor zwaar vuurwerk, dat kun je gewoon bij ons krijgen. Bovendien werken we met een professioneel team van ervaren vuurwerkverkopers. We hanteren hele ruime openings- en afhaaltijden maar je kunt ook online bestellen. Onze webwinkel is al vanaf 24 november jl. in bedrijf, de eerste bestellingen zijn al binnen.

'Brandstof wordt in vuurwerk terugbetaald', leg eens uit Bart, hoe zit dat?
"We willen graag dat iedereen in deze regio vuurwerk bij ons komt kopen. Om hier te komen, moeten mensen toch in de auto stappen en de weg hierheen afleggen. Om onze waardering hiervoor te laten blijken, bieden we daarom op een ludieke wijze aan de brandstofkosten terug te betalen in vuurwerk. Hopelijk maakt dit de weg naar ons nog aantrekkelijker", aldus Bart.

Bart, heb je tot slot nog een gouden tip voor het veilig afsteken van vuurwerk?
"Alles wat we verkopen, is veilig. Een echt gouden tip is er niet behalve dan houd afstand en steek je vuurwerk aan met een degelijke lont. Overigens kun je op onze site alles lezen over het veilig afsteken van vuurwerk", besluit Bart.

Vuurwerkstunter Beek en Donk is te vinden aan de Haverkamp 8. Bart Sanders nodigt je van harte uit een kijkje te komen nemen! Vuurwerkstunter is telefonisch bereikbaar via 06-20708799 of ga naar www.vuurwerkstunterbeekendonk.nl voor meer informatie of het online bestellen van jouw favoriete vuurwerk!

http://paper.mooiuden.nl/open/e1a16185#p7

Bovenaan