Oostblok Vuurwerk!

-=AL CAPONE=-

Registered User
Ik heb de toestemming gekregen van De vuurwerkLook crew om deze plaatjes te posten op dit forum. Het gaat om enkele zeer grote knallers uit het Oostblok!

Zoals sommige members al weten heeft vuurwerklook een nieuwe primeur op nederlandse bodem ontdekt:

De Jumbo Crackers
jumbocrackers7db.png

p101007725qo.jpg

Shell setje uit polen
p101008724lt.jpg

Nog wat foto's van Poolse Crackers
p101010513cf.jpg

De bekende Jumbo Crackers
p101010923do.jpg

De Mega Jumbo knalt harder dan een supervlinder!!!

Poolse super corsair
p101011313qz.jpg

Poolse nitraat genaamd Zuki
p101012114qz.jpg

Nog wat varianten
p101012311ss.jpg

voor meer informatie en plaatjes kijk op www.vuurwerklook.com/forum !

Maar weet iemand of deze knallers ooit verkocht zijn bij Bex.?
En als je ervaring hebt met deze knallers dan hoor ik het graag!

Laatst bewerkt:

remio

Registered User
ik heb net 1 mega jumbo weten te bemachtigen voor de test. ga morgen een week op vakantie, maar zal daarna een foto posten en mss een filmpie van de test........en die bovenste flyer zat idd bij de bex nitraten in rond 1999/2000!!

gegroet remio

Laatst bewerkt:
We hebben ze alleen in actie gezien op landbouw-terrein en niet op asfalt of tussen de bebouwing. Dit zal natuurlijk wat uitmaken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze licht vind tegenvallen. De Mega Jumbo knalt harder dan de super vlinders, maar het is geen Italiaanse bom of Giga Vlinder. Ook de Big Jumbo knalt vrij hard, maar de knal is niet zo dof als een super vlinder. Kun je meer vergelijken met de blauwe fish cracker denk ik (zelfde vorm).

Laatst bewerkt:
De Mega Jumbo kost bij het bedrijf waar ze vandaan komen ongeveer 8 euro per 10 stuks. Ze zijn daar niet op voorraad.

De Big jumbo (10 pcs) kost er bijna 22 PZL en dat is omgerekend €5,77 per 10 stuks. Dus bijna 60ct per stuk.

Als je daar koopt krijg je een faktura mee, dit zorgt ervoor dat je vuurwerk legaal kan vervoeren door Polen.

Je kunt de knallers ook tegenkomen op markten bij de grens, vooral bij het drielandenpunt met DE en CZ. Ik hoorde dat ze daar duurder zijn (de echte), maar er zouden ook nagemaakte versies van in omloop (kunnen) zijn en die zijn goedkoper.

Alcoholic

Registered User
King Of LOOK zei:
We hebben ze alleen in actie gezien op landbouw-terrein en niet op asfalt of tussen de bebouwing. Dit zal natuurlijk wat uitmaken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze licht vind tegenvallen. De Mega Jumbo knalt harder dan de super vlinders, maar het is geen Italiaanse bom of Giga Vlinder. Ook de Big Jumbo knalt vrij hard, maar de knal is niet zo dof als een super vlinder. Kun je meer vergelijken met de blauwe fish cracker denk ik (zelfde vorm).

toen ik die blauwe fish crackers had gekocht had ik er teveel van verwacht..ik vind ze niet echt hard gaan had me er iest meer van voorgesteld..

en verder, ik heb het niet echt op poolse strijkers..schijnt gevaarlijk spul te zijn kwa vertraging, heb ook gehoord dat de strijker daardoor aan zijn slechte naam is gekomen want de duitse strijkers zijn van goede kwaliteit en bij normaal gebruik ook niet gevaarlijk

THE SHARE-MAN

Registered User
daar heb je gelijk in.

maar ik heb de mega jumbo met lont uitgeprobeerd en wilde toch ff zegge dat ie lekker knalt, in ieder geval boven de supervlinder

Soepvork

Registered User
ik heb die zwarte strijkers met achtung erop gehad, te vergelijken met een widowmakertje, niks bijzonder en ik had ook die groene jumbo, maar die deed het geeneens:S dus daar kan ik niet veel over zeggen.

-Theshadow-

Registered User
Laat je niet misleiden door de grootte, probeer erachter te komen hoeveel PTS erin zit. Grootte zegt niets, uiterlijk al helemaal niet. (met de verwijzing naar diamond collection).

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Inderdaad vergis echt niet over de grote, ik maar eens rond over de doodskopstrijkers.
Ik geloof dat 90% van die doodskopstrijker beton is.
Met beton kun je vele ruimtes opvullen........

Maar het ziet wel fraai uit, mooie verpakking, ziet er beter uit dan ik van het Oostblok spul had verwacht.

FF, iets anders, maar dat doodskopje van die big jumbo, lijkt verdacht wel op het doodskopje van het Rotterdam Terror corps.

Laatst bewerkt:
P

poziloc

Guest
-Theshadow- zei:
Laat je niet misleiden door de grootte, probeer erachter te komen hoeveel PTS erin zit. Grootte zegt niets, uiterlijk al helemaal niet. (met de verwijzing naar diamond collection).

het aantal pts zegt ook niet veel....de kwaliteit van de pts is veel belangrijker

BMW-freaky

Registered User
The Cigarman zei:
FF, iets anders, maar dat doodskopje van die big jumbo, lijkt verdacht wel op het doodskopje van het Rotterdam Terror corps.
Tsja, heeft hier voor de rest weinig mee te maken denk ik.. Als je goed kijkt zie je dat ze zeker niet helemaal hetzelfde zijn :w

Bovenaan