Ook PvdA steunt vuurwerkinitiatief

Red Eagle

Registered User
En hoe zit het met ons tegenoffensief??

Staan al een tijdje met de rug tegen de muur maar volgens mij gebeurd er weinig?
Ook wij hebben toch al meer dan 40.000 handtekeningen gaat onze petitie nu ook besproken worden?

gr

KoenL

Registered User
Ik blijf me verbazen over het feit dat ze 65.000 handtekeningen als argument gebruiken. De Nederlandse bevolking met de leeftijd van 20 tot 65 jaar telt 10.082.024 mensen. 65.000 handtekeningen is nog niet eens 1%!!! Het is om precies te zijn 0,65%!

En dan hebben we de jongste generatie nog niet mee geteld.

Ik ben benieuwd wanneer de druppel uit de kraan komt die de emmer doet overlopen van beide kanten. Wij zullen het er niet bij laten zitten, maar Groenlinks ook zeker niet.

spitfire

Registered User
ik dacht dat dit geklets na de vuurwerkkoorts van December wel weer zou afzwakken, maar nee dus. Er is dus niet veel tijd om rustig na te denken, zij zitten niet stil! Gelukkig zijn het aantallen waar je alleen maar om kan lachen. Helaas vindt de media het interessant, en zullen veel mensen er van lezen en zich zoals altijd als domme kuddedieren achter de mening scharen die verkondigd wordt in de Spits of de Televaag.

rotland

Sweet Laker

Registered User
Het was te verwachten dat er meer partijen zouden zijn die over deze kwestie zouden gaan discussieren. En dan is het ook te verwachten dat de uitkomst weleens in ons nadeel zou kunnen werken.

Zoals gezegd in het artikel is het een krappe meerderheid die vóór het burgerinitiatief is. Verder is er nog niks bekend. Het moet nog steeds besproken worden in de kamer en 51% voor een burgerinitiatief staat niet zo sterk als bijvoorbeeld 90% voor een burgerinitiatief.

Daarnaast is Guusje ter Horst nog steeds tegen een verbod en laat zij nou net de minister zijn!!

net als onder de bevolking is het een miniem verschil tussen de voorstanders en de tegenstanders.

Ik heb zo'n vermoeden dat het laatste woord hier nog niet over gesproken is. En dat tegeninitiatief. Dat komt vanzelf wel terecht. De weg naar Rome is niet op één dag gebouwd en zo is het verbod tegen vuurwerk ook niet in één dag een feit.

sander

Registered User
en weet eigenlijk iemand hier op het forum hoe de heer wilders over vw denkt .want dat begint ook al aardig een grote partij te worden.

zwelgje

Registered User
Samen kopen we voor een vermogen aan vuurwerk en daar betalen we netjes belasting over. Ook de verkooppunten betalen voor elke vergunnig die ze moeten zich blauw.
Bij het verbieden van vuurwerk moeten ze de begroting maar een beetje bijstellen.

KoenL

Registered User
Samen kopen we voor een vermogen aan vuurwerk en daar betalen we netjes belasting over. Ook de verkooppunten betalen voor elke vergunnig die ze moeten zich blauw.
Bij het verbieden van vuurwerk moeten ze de begroting maar een beetje bijstellen.

Ik was dat ook met je eens, maar iemand anders heeft het ook al eens gezegd op het forum dat de belastingontvangsten aan vuurwerk op de begroting maar een klein bedrag zijn. De begroting wordt in miljarden opgesteld en de belasting die ze ontvangen door vuurwerk verkopen zal rond de 12 miljoen liggen. Natuurlijk veel geld, maar voor de regering een klein onderdeel. :sad2:

spitfire

Registered User
Ik denk dat het zwaarst wegende argument voor de regering is dat ze het nu min of meer kunnen controleren. Als er een verbod zou komen dan neemt de illegale handel een gigantische vlucht lijkt me. Een groot gedeelte van de bevolking zijn geen brave burgers, maar mensen die min of meer doen wat ze willen en lak hebben aan ''dat mag niet''. En dat weten ze in Den Haag ook wel. Daarnaast klinkt een verhaaltje als ''alleen shows door professionals'' erg leuk, maar dat is onuitvoerbaar. Wie gaat dat betalen? De weinige vuurwerkbedrijfjes in Nederland kunnen onmogelijk voor 1 avond per jaar honderden mensen opleiden a duizenden euro's p.p. En dan het volgende. Welke ambtenaar gaat die allemaal controleren op 1 avond, pakweg 30 showtjes in elke provincie..? En welke ambtenaar gaat die honderden aanvragen behandelen..?

Het hele probleem in Nederland ligt niet bij vuurwerk, maar bij opvoeding normen en waarden!
Je bent toch helemaal gestoord in je hoofd als je vuurwerk gebruikt als middel voor vernielingen en brand stichten? Wat heeft het voor zin!!!! Is het stoer ofzo? ben je dan een man?? En de ouders, wat doen die, vinden die het maar grappig dat hun kind zo lekker brutaal is??

Bijvoorbeeld de leraar niet met u aanspreken maar roepen ''he, doe ff niet man'' huiswerk? pff geen zin man...
Dat is toch niet te geloven???
Ik zal hier niet de schijn ophouden dat ik zelf altijd heilig ben geweest, daar ben ik eerlijk in. maar wat ik om me heen zie gebeuren is dramatisch. Totaal verval van een door en door verwende maatschappij! de mentaliteit van tegenwoordig loopt de spuigaten uit. En om dat te veranderen moeten mensen eens naar zichzelf kijken.

sorry, offtopic maar het lucht wel op :blink1:

Mark1600

Registered User
natuurlijk is het niet mogelijk om honderden mensen op te leiden voor een avond,dus in de rest van de steden en dorpen komt lijkt mij geen vuurwerk op oudjaarsavond.

Sweet Laker

Registered User
Het is sowieso één grote hoax. Zolang ze hun doel van het verbieden van vuurwerk voor consumenten maar bereiken. Daar hebben ze een mooi verhaal voor nodig en zolang dat geslikt wordt door de meerderheid, dan heeft het zijn nut gehad.

Dat er dan achteraf niks van terecht komt, ach,.. dat gebeurd wel vaker in dit kikkerlandje,...

spitfire

Registered User
Het is sowieso één grote hoax. Zolang ze hun doel van het verbieden van vuurwerk voor consumenten maar bereiken. Daar hebben ze een mooi verhaal voor nodig en zolang dat geslikt wordt door de meerderheid, dan heeft het zijn nut gehad.

Dat er dan achteraf niks van terecht komt, ach,.. dat gebeurd wel vaker in dit kikkerlandje,...

klopt als een bus, kijk maar naar het rookverbod... ik ken net zoveel kroegen waar gerookt wordt als kroegen waar ze het verbod wel handhaven.

We zullen wel zien.

Relex

Registered User
Laat er maar snel nieuwe verkiezingen zijn. Dit kabinet is er enkel om alles te verbieden en het leven van de burgers zuur te maken voor onzinnige dingen en geld tekort door al die rare uitgaves.

slabbetje

Registered User
HELP MENSEN HELP! laat uw handtekening achter:
www.blijfvanonsvuurwerkaf.nl
We moetten deze maand nog 50,000 handtekeningen behalen!!!!
We zitten nu op: 49563 dus nog: 437 Handtekeningen voordat we aan de 50,000 zitten!
Groeten Kevin de eigenaar van blijfvanonsvuurwerkaf extra steun voor de vvd!

Sweet Laker

Registered User
Het is nog maar de vraag of nieuwe verkiezingen ook daadwerkelijk de veranderingen brengen die wij graag willen. Want er zijn bepaalde personen binnen de politiek die wel heel hard roepen, maar het is nog maar de vraag wat zij daarvan waar kunnen maken. En of zij, na behaalde winst, nog wel daadwerkelijk dezelfde doelstellingen nastreven.

Hiermee wil ik niet zeggen dat er niks moet veranderen. Maar de tekorten zullen er ook blijven bij een nieuw kabinet. Neem de vergrijzing, dat los je met een nieuw kabinet niet op. En het geld moet er toch komen, linksom of rechtsom. Maar zonder geld is dit land snel naar de afgrond toegeholpen. En ik meen mij te herinneren dat wij reeds nu al maar een 'paar' miljoentjes in de min staan her en der.

Dus tsja, laat ze eerst het salaris van de topsporters maar eens naar een normaal niveau brengen. En de bonussen van de grote heren bestuursleden van diverse grote maatschappijen. Die ondanks de recessie en soms staatshulp nog gezellig miljoenen aan bonussen krijgen (varierend van een paar ton tot een miljoen of 22 per jaar,..!!)

Master-G

Registered User
Hoe zit het met de importeurs van vuurwerk?
Volgens mij maken die zich niet zo druk hier over,die lezen
hier toch ook wel mee?
Ik heb er nog niks van vernomen.

Relex

Registered User
HELP MENSEN HELP! laat uw handtekening achter:
www.blijfvanonsvuurwerkaf.nl
We moetten deze maand nog 50,000 handtekeningen behalen!!!!
We zitten nu op: 49563 dus nog: 437 Handtekeningen voordat we aan de 50,000 zitten!
Groeten Kevin de eigenaar van blijfvanonsvuurwerkaf extra steun voor de vvd!

Getekend natuurlijk!

Domste is dat dit soort regels enkel de samenleving in een verder verval laten raken door alle regeltjes die ingevoerd worden waarbij de bewegingsvrijheid steeds verder ingeperkt wordt.

Het verbieden van vuurwerk:
- Minder belastinggeld dat dit kabinet binnenhaalt
- Schadepost voor al die bedrijven die geinvesteerd hebben om vuurwerk te mogen verkopen
- Stukje verlies van eigen cultuur, discriminatie tov culturen die altijd vuurwerk gebruiken voor het verjagen van geesten en demonen
- Meer brandstichtingen met enorme schadeposten!
- Meer vernielingen uit onvrede
- Meer overlast door overmatig alcoholgebruik
- Veel meer illegaal vuurwerk
- Meer ongevallen!

Dit kabinet is echt te dom voor woorden en over dat Groen Links nog maar te zwijgen.

Laatst bewerkt:

Sweet Laker

Registered User
Getekend natuurlijk!

Domste is dat dit soort regels enkel de samenleving in een verder verval laten raken door alle regeltjes die ingevoerd worden waarbij de bewegingsvrijheid steeds verder ingeperkt wordt.

Het verbieden van vuurwerk:
- Minder belastinggeld dat dit kabinet binnenhaalt
- Schadepost voor al die bedrijven die geinvesteerd hebben om vuurwerk te mogen verkopen
- Stukje verlies van eigen cultuur, discriminatie tov culturen die altijd vuurwerk gebruiken voor het verjagen van geesten en demonen
- Meer brandstichtingen met enorme schadeposten!
- Meer vernielingen uit onvrede
- Meer overlast door overmatig alcoholgebruik
- Veel meer illegaal vuurwerk
- Meer ongevallen!

Dit kabinet is echt te dom voor woorden en over dat Groen Links nog maar te zwijgen.

Vooral dit laatste gedeelte is dus discutabel. Er zullen ongetwijfeld vernielingen worden gepleegd, alleen de groep die dit (waarschijnlijk) zal gaan doen, zorgde toch al voor overlast.
Het alcoholgebruik, ik weet niet of dit wel zo extreem zal stijgen. Ik drink bijna nooit alcohol bijvoorbeeld en ga echt niet uit onvrede dan op oudejaarsnacht maar aan de zuip. En zo zijn er meer met mij, zijn veelal ook gezinnen die vuurwerk afsteken en die zuipen niet overmatig.

Het illegale vuurwerk, dat is al eens eerder besproken. De reactie is in eerste instantie logisch: "Ik blijf toch wel afsteken, schijt aan die regels". Maar te verwachten is dat veel mensen zich niet gaan wagen en waarom; de strafmaat ligt zo hoog. Ik denk namelijk niet dat de meeste doorsnee burgers zitten te wachten op een strafblad omdat zij een keer illegaal vuurwerk hebben ontstoken.

Dus, misschien dat het op de korte termijn onrustig zal zijn, maar op de langere termijn zal de burger waarschijnlijk wel gaan rusten in het feit dat legaal consumentenvuurwerk verboden is.

Maaaar, laten we ervanuit gaan dat het nooit zover zal komen!

Bovenaan