Onbekende nitraten

nitraat4life

Registered User
Weet iemand welke nitraten dit zijn?

001ye4.jpg

Ervaring? Of een filmpje, ik hoor het graag! Ze zijn 2 gram, en hebben een vlam van de voren.

/n4l

Laatst bewerkt:

Son-T

Registered User
Dacht eerst dat ze leken op de imitatie dieptebommmen die bij Alpeco liggen.
Zie foto.
De nepperts:
nitraat1.jpg

Maar als ik goed kijkt dan zit jou bloemetjes patroon dichter opmekaar dan de imitatie dieptebommmen.
Heb je er al een uit het pak gehaald? en wat staat er op de achterkant van de doos?

Sont.

Laatst bewerkt:

nitraat4life

Registered User
De lontjes zien er trouwens ook hetzelfde uit, volgens mij zijn het dezelfde. Hadden de imitatie diepte bommen ook 2gram? En ook een vlam van tevoren?

boiler-j

Registered User
Dit zijn inderdaad de neppers zitten per 20 in doosje verpakt met silver lontje komt een leuke vlam uit alleen de knal is te vergelijken met een groene strijker.

ze worden momenteel bij alpeco verkocht onder de naam dieptebom 1998, je kan ze alleen kopen als bundel van 10 pakjes, prijs = rond de 20 euro .

Groetjes:p

Son-T

Registered User
Inderdaad heeft de imitatiebommen een vlam van te voren.
De knal is niet om over naar huis te schrijven.
Met ander woorden: De knal is belabberd.

Sont.

Son-T

Registered User
Is dat nou een schietlont? :eek: Levensgevaarlijk zou je zeggen...

Nee is geen schietlont
Sinds wanneer maken ze rotjes met schietlont.|:(
Dit is een ouderwets ongedraaid kruitlontje. ;)
Die loopt niet, maar gloeit voorruit....soms snel soms langzaam hehe.

Sont.

Laatst bewerkt:

boiler-j

Registered User
ja het lontje is inderdaad snel of langzaam opzich is het lont wel leuk *gloei-lont* en de vlam ook alleen de knal is belabbert maar voor de prijs is het toch wel een leuk alternatief, als je niet zoveel te besteden hebt.

kunnen ze beter de bloemetjes nitraat per 24 st met groen lontje in hun assortiment nemen deze knalde egt goed (helaas worden deze niet meer geproduceerd).

groetjes
B-J

vonk

FPM Moderator
Medewerker
ik vind dit echt een belabberde en tevens gevaarlijke nitraat, dit lont wat erop zit vind ik echt zeer slecht zoals al vaker gezegd is gaat het of snel op het loopt langzaam te pruttelen.

veel van deze gaan niet af en blijven lekker liggen voor de "sprokkelaars" op 1 januari en met als gevolg dat er een klein kind mee aan de haal gaat.

nee deze mogen ze voor mij af schaffen. wil ook niemand aanraden deze te kopen ze zijn gewoon onbetrouwbaar.

kunnen ze beter de bloemetjes nitraat per 24 st met groen lontje in hun assortiment nemen deze knalde egt goed (helaas worden deze niet meer geproduceerd).

ik zie dat je 20 bent en dan komt gelijk de vraag bij mij op of jij ze wel hebt meegemaakt aangezien de 1ste originele en goede bloemmetjes nitraat 12 jaar geleden 1 jaar verkocht is.?

Laatst bewerkt:

djara

Registered User
ik vind dit echt een belabberde en tevens gevaarlijke nitraat, dit lont wat erop zit vind ik echt zeer slecht zoals al vaker gezegd is gaat het of snel op het loopt langzaam te pruttelen.

veel van deze gaan niet af en blijven lekker liggen voor de "sprokkelaars" op 1 januari en met als gevolg dat er een klein kind mee aan de haal gaat.

nee deze mogen ze voor mij af schaffen. wil ook niemand aanraden deze te kopen ze zijn gewoon onbetrouwbaar.

ik zie dat je 20 bent en dan komt gelijk de vraag bij mij op of jij ze wel hebt meegemaakt aangezien de 1ste originele en goede bloemmetjes nitraat 12 jaar geleden 1 jaar verkocht is.?

valt deze nitraat ook onder de fabrikage van bonbridge ?
want ik heb een kleine 6 jaar geleden deze nitraten ook in een witte doos met 24 stuks gehad ! die knalden wel lekker.!
groeten djara

vonk

FPM Moderator
Medewerker
valt deze nitraat ook onder de fabrikage van bonbridge ?
want ik heb een kleine 6 jaar geleden deze nitraten ook in een witte doos met 24 stuks gehad ! die knalden wel lekker.!
groeten djara

volgens mij niet maar ik durf me hand er niet voor in het vuur te steken

P

poziloc

Guest
Nee die vielen niet onder Bonbridge...Alpeco had toen nog geneens Bonbridge
DE tijd dat zo nog goed spul verkochten

-Freak

Registered User
Een vriend van me had ze vorig jaar een paar tenminste dan

Maar ik vond het niet echt om te zeggen

WOOW dat is een harde knal

Vond hem een beetje tegen vallen

Maar dat is mijn mening ;)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Een vriend van me had ze vorig jaar een paar tenminste dan

Maar ik vond het niet echt om te zeggen

WOOW dat is een harde knal

Vond hem een beetje tegen vallen

Maar dat is mijn mening ;)

kijk dat is het verschil met de wat "oudere" onder ons die vinden deze dingen echt belabberd slecht en het zou de naam nitraat niet eens moeten hebben.
jij vind m een beetje tegenvallen...

maar goed daar kan jij ook niks aan doen het is alleen zo jammer dat de echte nitraat nooit meer is geevenaard.

Sweet Laker

Registered User
pff 20 eurie voor 10 doosies, tis niet eens 20 euries voor 100 dozen waard. Nepdingen... Ik betaal liever 20 euro voor 10 originele bloemetjesnitraten, dan 20 euro voor 10 dozen met deze nepperds... :r

Maar ach, thats allang verleden tijd ;(

boiler-j

Registered User

Ja ik heb ze meegemaakt, me vader had deze toen gekocht weet niet meer of dat 12 jaar geleden was? ,waren zeer goede nitraten evenals de kartonnen nitraten met roze crepe papier/ toen die tijd had je ook nog nitraten met het tumping thunder papiertje erom heen alleen deze waren dikker en vele malen harder, de milenium versie die met knetter fluit knal knalde ook erg goed, en natuurlijk NT CWT,JCT en de JCWT .
en trouwens volgens mij is de bloemetjes nitraat per 24 nog een keer verschenen in 2001 zaten ook per 24 verpakt groene vlam knal , verkochten ze toen die tijd in Baarle alleen deze waren niet zo hard als die van voorheen maar zagen er precies hetzelfde uit .

gr:p

Jost88

Registered User
Bij deze mijn eerste bericht... :)
Ik heb deze via een handelaar weten te bemachtigen. Hebben een witte onderkant. De foto's spreken voor zich. Maar over de nitraten ben ik niet echt te spreken. Zowel op het industrieterein als hier in de wijk vind ik ze tegenvallen. Maar natuurlijk is de kwaliteit per nitraat verschillend per persoon.

Oja, volgens mij waren deze al een keer door iemand anders gepost. Maar omdat hij dit in het verkeerde forum gedaan had werd dat gesloten. Dus bij deze probeer ik het hier onder 'onbekende nitraten'. Hopelijk doe ik het goed, zo niet; Excuses!

Bijlagen

• Foto-0024.jpg
    Foto-0024.jpg
    43 KB · Weergaven: 63
  • Foto-0025.jpg
    Foto-0025.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 42

djara

Registered User
Momenteel liggen deze bij alpeco in de vitrine met een andere wikkel. de verpakking lijkt hetzelfde alleen is de nitraat geheel zwart met een roze crepe papiertje. (dacht roze). E 2,- p stuk volgens mij. ik denk dat het dezelfde zijn.......

Bovenaan