Onbekende nitraten

djara

Registered User
lijken op de kleuren crepe nitraten die een paar jaar geleden verkrijgbaar waren zoals op deze foto

afbeelding_002.jpg

nee dat zijn hele andere !!!!

die werden voorheen verkocht bij helios toen men begon.
en ze komen van het bekende BEX. of ze nu nog in de handel zijn weet ik niet. ben ze namelijk al een kleine 2 jaar niet tegen gekomen.

appiehappie

Registered User
Die nitraatjes van de bovenste foto op deze pagina zijn volgens mij de 'oudere' nitraten die ik jaren geleden voor het laatst had. Die hadden in plaats van bloemetjes gewoon witte stippen en inderdaad een dubbel grijs lontje dat gloeide.
De lont pakte soms voor geen meter, gooide je 'm op straat dan was de kans erg groot dat de lont uitging. Het groene licht dat die dingen gaven was aardig, de knal (toentertijd) redelijk: zeg maar niveautje blauwe match-crackers (scherpe knal, niet diep).

Overigens vond ik die nitraten een zeer vervelende bijwerking hebben: de betonnen (of gipsen) prop schoot echt achterlijk ver en hard weg bij de knal.

Ik heb de proppen ettelijke meters (liep soms in de tientallen) verderop tegen ruiten en muren horen ketsen.

Om maar te zwijgen van de keren dat die proppen mezelf troffen. Simpel gezegd: kutspul. Niet aan beginnen, zeker niet nu bij Alpeco deze jongens per grootverpakking worden aangeboden (jaargang nul, lijkt het wel).
De weigeraars waren toen al multiple, na jaren opslag zal het echt niet beter zijn. Nee, van deze dingen word ik niet vrolijk.

Jost88

Registered User
Dat dacht ik dus ook. En ik had best goede ervaringen op de site gelezen dacht ik. Maar ik vind deze dus maar een beetje tegenvallen. De groen gekleurde nitraten hebben overigens wel een extreem kort lontje....

sunofmafia

Registered User
Dat dacht ik dus ook. En ik had best goede ervaringen op de site gelezen dacht ik. Maar ik vind deze dus maar een beetje tegenvallen. De groen gekleurde nitraten hebben overigens wel een extreem kort lontje....

ik heb die krenge ook, vond ze ook niet zo geweldig gaan, maar ze zijn wel goedkoop in aanschaf (5euro) (de TT's van 1,6 gr gaan nog harder terwijl in deze 1,95 moet zitten )

maximalistixx

Registered User
Heb dit jaar ook de roze/groene nitraten binnengekregen en was er alles behalve kapot van. in het karton zaten veel doosjes waar het beton al uit kwam zetten. ook vind ik de kleur van het crepe er slecht uit zien. alsof die dingen al jaren ergens in een vochtige schuur hebben gelegen. kwa knal vind ik ze gemiddeld.

Fezz

Registered User
ik heb deze rot dingen ook gekocht, 10 pakken nog wel voor 20euro.
wat een troep zeg, ik ging terug naar de winkel maar kreeg geen vergoeding, stelletje krentekakkers daar. Ze verdienen al mega veel geld aan ons en dan nog eens slecht spul leveren zonder garantie, schandalig.

hij had alle 10 de pakken wel terug mogen nemen inruil voor 1 doos strijkers of zo..

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan