onbekende blokken!! iemand idee??

bekkersr

Registered User
kan iemand mij helpen, ik heb een lijstje gekregen met wat potten en blokken erop, maar ik heb echt geen idee van welk merk of wat dan ook, het zijn alleen wat codes.

thunderking kt 61
midnats braget mb100-400
gigant rocker gl 100
blok ra 150
blok k77741 1000 shots
blok cl6767 90s w blok
blok no. 025 w-blok
blok ydd04-104 waaier
blok no.22 waaier

ik heb al een tijdje zitten zoeken maar kan niks vinden, misschien dat iemand mij kan helpen

Laatst bewerkt door een moderator:

Wizz

Registered User
Thunderking 61 en ydd04-104 zijn Mermaid.
Rest ook scandinavisch spul denk ik.

Heb je info over het kaliber van de blokken?

Bunker-Buster

Registered User
kan iemand mij helpen, ik heb een lijstje gekregen met wat potten en blokken erop, maar ik heb echt geen idee van welk merk of wat dan ook, het zijn alleen wat codes.

thunderking kt 61
midnats braget mb100-400
gigant rocker gl 100
blok ra 150
blok k77741 1000 shots
blok cl6767 90s w blok
blok no. 025 w-blok
blok ydd04-104 waaier
blok no.22 waaier

ik heb al een tijdje zitten zoeken maar kan niks vinden, misschien dat iemand mij kan helpen

Had wat tijd over....

Op Google op Midnats Braget mb100-400 gezocht:
-doet niks.... op Midnet Braget echter wel! Is Deens vuurwerk. Je krijgt links naar dit stukje vuurwerk mbt test (soort TNO) helaas zijn deze allemaal verlopen. Wat ik er uit opmaak (Deens is niet optimaal) is dat hij te verkrijgen is geweest bij Harald Nyborg en zou vallen onder de Deense XXX first Class serie (waar het nummer vandaan komt). Voor degen die het interessant vinden Midnats Braget vertaalt naar Midnight Bridge.

bekkersr

Registered User
dit is de RA 150

nogmaal ra 150, heeft iemand ervaring met dit blok?

Bijlagen

• PC020014.JPG
    PC020014.JPG
    688 KB · Weergaven: 69

bekkersr

Registered User
cake 25,

43f427/177/05
cake 025
1/1
0335 fireworks
size: 55x42x25 cm
G.W.: 16KG
N.W.: 15KG
powder weight: 2.115 KG
4G/Y30/S/05
CN/4300 120 pi:166

cake no.22

43F427/177/05
0335 fireworks
size: 73x42x25 cm
G.W. 17 KG
N.W. 16 KG
Powder weight: 2.5 KG
4g/y30/s/05
cn/4300 120 pi166

http://img81.imageshack.us/img81/1953/pc020016di1.jpg

hier de volgende http://img81.imageshack.us/img81/600/pc020017zi4.jpg

en hier de ene laatste, de bovenste telkens op de foto is 25 en de onderste 22 http://img208.imageshack.us/img208/1582/pc020018qu9.jpg

en hier de laatste http://img81.imageshack.us/img81/3796/pc020019tr7.jpg

lars

Registered User
dit is de RA 150

nogmaal ra 150, heeft iemand ervaring met dit blok?

Hoi heb ook zulks soort blokjes, zijn volgens mij ongelabelde mermaid blokken bij skud staat 19 dit lijkt mij dus een 19 sch. blokje. mermaid is altijd goed, ben blij dat ze hier in de omloop zijn.

mzzl

lars

tommy-gun

Registered User
Ik wil nog wel het een en ander kwijt over de no name blokken.

Deze blokken zijn niet voorzien van enige herkenbare teksten.
Je weet in feite niets over het effect. Het enige dat je kunt zien is de hoeveelheid tubes en de diameter.
Deze blokken worden natuurlijk ook in china geproduceerd, maar de vraag is; wie geeft er opdracht tot deze zelfs in china verboden praktijken.
Dit ruikt naar georganiseerde misdaad. Ook in china moet de productiedatum,fabrikantcode,kruitgewicht en gevarenklasse op doos staan. Deze blokken steken steeds meer de kop op. Het ziet er naar uit dat een goed georganiseerde organisatie die in china dermate goede contacten heeft dat ze in staat zijn om deze blokken illegaal te laten produceren, transporteren en in Nederland via een dealernetwerk te verkopen.
Er zullen zeker woekerwinsten worden gemaakt daar de transportkosten voor hun lager zijn dan voor importeurs die het als vw moeten laten vervoeren hetgeen duurder is als bijv. chinees porselein.

Vraag mij af waar de winst heen gaat. Vergezocht zouden het zelfs terroristische organisaties kunnen zijn, die met de winst een heel ander vuurwerk organiseren.

Kijk uit wat je koopt !!!!!!!

Nu zal ik hierop wel veel reacties krijgen in de zin van : als ik het maar goedkoop krijg, lekker belangrijk of ver van mijn bed show, maar denk er eens over na.

Ivanhoe

Registered User
Zou het zo kunnen zijn dat het voor de fabriek voldoende is als die informatie op de overdoos staat en dat de wikkels om de losse blokken de verantwoordelijkheid zijn van de importeur/wederverkoper?
Bruto en netto-gewicht staan lang niet altijd op de afzonderlijke blokken en de gevarenklasse staat volgens altijd alleen maar op de overdoos. Wat betreft de fabriekscodes en land van herkomst: ook hier zie je op de wikkel eigenlijk alleen de gegevens van de importeur en niet van de fabriek. Op de overdoos staan de gegevens van de fabriek vaak wel weer. GBV en Weco betrekken hun blokken bijvoorbeeld allebei van lidu. Toch werken ze met verschillende codes en naamaanduidingen.
Kort gezegd: ik denk dat de Chinese fabrieken volgens de regels werken en alle gegeven op de overdozen zullen staan. Ze leveren de blokken zonder wikkel af, wat volgens mij is toegestaan onder de internationale regels. Als de blokken vervolgens in de verkoop gaan is het afhankelijk van de nationale wetgeving wat er op de losse artikelen moet komen te staan en dit is de verantwoordelijkheid van de importeur/wederverkoper.

tommy-gun

Registered User
Volgens mij is dat niet helemaal zo en moet alles zijn eigen codes hebben ongeacht of de codes verschillen bij bestellingen door diverse importeurs.
Deze codes maken het vuurwerk dus "zichtbaar". Het lijkt er dus op dat iemand dit bewust achterwege laat zodat het vw niet te traceren is.
Daarbij heeft niet elk flowerbed een overkartondoos.
Het is wel zo dat er door vw bedrijven overstickert moet worden om aan te geven dat het artikel door jou ingevoerd is.

Ben jij zelf bij een legale vuurwerkimporteur al eens een ongedrukte doos tegengekomen die uit een "overkarton" kwam.

Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Registered User
Noem mij eens een flowerbed dat niet in een overdoos komt? Ze moeten zelfs in overdozen komen anders mogen ze helemaal niet worden vervoerd onder de internationale vervoersregels. Ik sluit zeker niet uit dat er criminelen achter deze no-name blokken zitten, ik denk echter niet dat het zover gaat dat hier ook een fabriek bij is betrokken. Ik denk dat de no-name blokken gewoon bij de Chinese fabriek besteld worden zonder wikkels (wat is toegestaan) en dat de info "gewoon" op de overdozen staat, dus dat het stukje van fabriek naar de handelaar gewoon volgens de regels gaat. Laat ik het anders zeggen: het feit dat er geen gegevens op de losse blokken staat betekent geenszins dat er een vuurwerkfabriek niet conform de regeltjes werkt.

shinji

Moderator
Medewerker
Is het niet zo dat, met betrekking op de no name blokken, een grote importeur zich probeerd in te dekken, door de blokken om te labelen. Als je ziet hoeveel spullen van b.v. de Kruiterij, of Bonbridge in het illegale circuit te krijgen zijn, lijkt het mij logisch dat daar van overheidswege een keer onderzoek naar gedaan wordt.( las laatst op dit forum, dat dit in het geval van de Kruiterij ook al gebeurd).

~nick~

Registered User
Ik weet dat ik nu even oude koeien uit de sloot haal,
Maar wou even vermelden dat die blokken nog steeds in de omloop zijn en heb er zelf een aantal dit jaar...

En volgens mijn weten komen die blokken geimporteerd via
PANDA feuerwerk...

Mischien dat een ander erook wat aan heeft

mvg

Nick

Bovenaan