onbekend: 4 P pijl

Sorcerer_lmb

Registered User
staat er op deze pijlen toevallig ook een aantal chinese tekens ofzo op de stok? heb zo pijl gezien namelijk, stond alleen geen 3P of 4P op maar helemaal karton kleurig. en de chinese tekens op de stok (schijnt effect te zijn is mij vertelt, maja mijn chinees is niet al te goed)

de pijl waar ik het over had bestond uit sier en 3 best leuke salutes om te horen!

zuen

Registered User
Hallo,
mij is vandaag ook 5 3B's aangeboden(125€(con) ) en ik heb ze gezien en ze zijn echt gigantisch. er lag er ook 1 in de doos die kapot was gegaan waardoor de zwarte punt eraf was en ik zag daar dacht ik 3 capsules zitten en allemaal los kruit erbij. Opzich zagen ze er wel spectaculair uit maar om er 125 voor te betalen is wel erg veel.

gr. zuen

von urk

Registered User
Tja, als alles uit elkaar flikkert wel ja dan is €125 wel wat veel. Overigens kon ik voor die zelfde prijs per pijl ook aan die 4P pijlen komen..
Ik weet dat het meerslagenpijlen zijn maar wat die 3B & 4P met elkaar verschillen weet ik niet.
Er was toch ook nog een 2..?

Freddy

Registered User
in post 9 van dit topic word gezegd dat de 3B bestaat uit peonys en salutes...maar nou zie ik op het filmpje in post 10 dat de 3B alleen maar salutes geeft.
misschien dat de 4P uit peonys bestaat?!?(mas).....

Freddy

Registered User
ALLEMACHTIG wat een straal!!!!(eek) 't lijkt net alsof die op de grond blijft staan, de cameraman draaide zich ook al om voor zn veiligheid. verder ziet 't filmpje er goed uit!(smile)

zuen

Registered User
Ja ik heb gister een 3b afgestoken heb wel gefilmd maar door de harde wind hoor je niks dus ik zal vandaag een nieuwe film maken. die pijl bleef 3 seconden op de grond staan en toen ging die omhoog maar gelijk weer in een bocht naar beneden(hij redde misschien 10 m hoog)op de grond knalde hij 6of 7 keer met een soort titanium boeket

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik heb de 3B en 4P pijl afgestoken gisteren.
Na drie seconden gingen ze de lucht in.
De 3B pijl gaaf 5 salutes, met effect.
De 4P pijl gaf 4 salutes, met effect.
Mooie pijlen, kwamen bij mij goed hoog.
Genieten.(bigg)

Cornel

Registered User
Bij mij in de buurt werden deze pijlen ook afgestoken, ik stond er aardig endje vanaf, maar de knallen die ervan komen zijn toch wel goed te noemen, vooral voor de afstand die ik stond.

Gingen er 2 de lucht in, en bij deze was niks te merken dat ze te zwaar waren of iets, gingen mooi recht de lucht in.

Voor mij zeker een aanrader

Freddy

Registered User
Ik had de 4p ook!! en damn!!! zeer gave pijlen. Bij mij gaven ze 5 salutes en zeer goede trouwens. en wat een kracht als deze omhoog gaan(eek) volgend jaar weer!(win)

edit: alle pijlen explodeerde zeer hoog in de lucht dus gelukkig geen terugkomende salutes gehad.

Laatst bewerkt:

zuen

Registered User
bij mij kwamen(bij 1 b3) de salutes knallend naar de grond waarna er twee op de grond "explodeerde"(frown) niemand gewond gelukkig(smile) , 2 b3's gingen 10 centimeter omhoog en vielen weer terug in de pijp(mad) , gelukkig stonden ze op flinke afstand van het publiek, alle andere 8 b3's gingen super de lucht, wat een kracht hebben die dingen echt supermooi. het publiek vod de pijlen ook erg mooi, iemand bood zelfs 50 euro voor een b3 maar ik vond ze een beetje gevaarlijk dus heb ik dat niet gedaan. ik heb er nog 1 over en daar zal ik een mooie film van maken.(yes)

thunderpeuk

Registered User
ik had ook veel bekijks met mijn 4p pijlen, ze gingen zeer recht en hoog de lucht in en daarna 5 titaniumsalute's zeer bruute pijlen!!:D:D

zuen

Registered User

Hier het filmpje wat ik al een tijd geleden gezecht=gezegt had en nu, uiteindelijk toch online heb gezet.
Als je goed kijkt kan je zien dat ie eerst 3 knallen tegelijk geeft dan 1 dan weer 3 dan 1 dan weer 3 en dan weer 1.

Laatst bewerkt door een moderator:

atlantvinc

Registered User
staat er op deze pijlen toevallig ook een aantal chinese tekens ofzo op de stok? heb zo pijl gezien namelijk, stond alleen geen 3P of 4P op maar helemaal karton kleurig. en de chinese tekens op de stok (schijnt effect te zijn is mij vertelt, maja mijn chinees is niet al te goed)

de pijl waar ik het over had bestond uit sier en 3 best leuke salutes om te horen!

ik denk dat de pijlen die jij bedoelt van bonbridge afkomen en testsamples zijn, ik heb ze ook gehad...

zuen

Registered User
Wat betreft de verhouding heb je gelijk. Maar er kunnen meerdere oorzaken zijn waardoor een pijl een kromme boog maak, maar de meest waarschijnlijke lijkt mij dat de stok niet lang genoeg is, waardoor de hele pijl onvoldoende uitgebalanceerd is; de startmotor kan verder prima functioneren.
Uiterlijk zegt zoals anderen stellen helemaal niets, denk maar aan de treuno's die Alpeco vorig jaar had.

Dit komt trouwens niet omdat de stok te kort is, het komt waarschijnlijk door de wind omdat de kop zwaarder is dan de stok wordt de stok sneller weggeblazen waardoor de pijl meestal tegen de wind in vliegt. Of hij staat in een te kleine lanceerbuis.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan