Oktober in Valencia 2024

feabal

Registered User
Vandaag aangekomen in Valencia, vanuit het vliegtuig naar Pobla en daar was werd een mini showtje opgebouwd, gewoon vanuit de kofferbak werd het zo op straat gezet!

IMG_9548.jpeg
IMG_9555.jpeg

Leuke binnenkomer van 1,3 minuut aan cakes en toen het terras op en wachten op de mascleta van vanmiddag! Prima mascleta al was het tempo iets te traag en mocht er van mij wel een versnelling in het grond gedeelte!

IMG_9551.jpeg

IMG_9549.jpeg

na de mascleta lekker naar het strand gegaan en ergens wezen eten en van uit daar doorgereden naar Albaida! Foto’s vanuit Albaida:

IMG_9575.jpeg

IMG_9576.jpeg
IMG_9569.jpeg

IMG_9570.jpeg

Bijlagen

• IMG_9549.jpeg
    IMG_9549.jpeg
    54,6 KB · Weergaven: 2
  • IMG_9551.jpeg
    IMG_9551.jpeg
    35,6 KB · Weergaven: 2
  • IMG_9549.jpeg
    IMG_9549.jpeg
    54,6 KB · Weergaven: 1
  • IMG_9549.jpeg
    IMG_9549.jpeg
    54,6 KB · Weergaven: 1

Plum Bloom

Registered User
Avondshow in la Pobla zou naar verluidt alleen uit cakes bestaan. Vandaar dat menigeen afreisde naar Albaida, 80 km ten zuiden van Valencia. Goede beslissing, want de Aitana-castillo bleek meer dan de moeite waard. Duurde 12 minuten, finale was fantastisch.

Schuim

Moderator
Medewerker
De mascleta in de middag in La Pobla geskipt voor wat sightseeing en shoppen.
Om savonds lekker aan te haken om met de club mee naar Albaida te gaan. De club werd flink uitgebreid en uit eindelijk met 3 auto's die kant op gegaan.

Ik vraag me af wat de laatste keer is geweest wanneer ze zo veel internationale bezoekers op hun vuurwerk hebben af gehad want ik denk dat we er in totaal met een club van 20 a 25 waren.

Een top showtje die de reis meer dan waard was. Er leuke combinaties en geen moment saai.
We stonden er wel net iets te dicht op, dus het koste wel een stijve nek en arm voor het gekanteld houden van mn telefoon 😄.

feabal

Registered User
Vanochtend een rondje gemaakt langs beide mascletas. Plein leek niet heel veel te staan en ik had sterk het gevoel dat dat nooit alles kon zijn…

In mislata staat een joekel van een mascleta met een dubbele Terremoto die aardig lang en breed staat opgesteld.. Lastige keuze, de gezelligheid van het plein, of het beukwerk in Mislata… ik nijg naar Mislata!

het plein rond 9:30:

IMG_9617.jpeg
Mislata 10:30:

IMG_9626.jpeg
IMG_9624.jpeg
IMG_9619.jpeg

Schuim

Moderator
Medewerker
Gisterenavond voor de show in VLC nog beland bij een nocturna in Montroy/Montserrat geschoten door Turis. Prima nocturna met een flinke bak ondersteuning van sier en mooie effecten.

De show in VLC enkel op de film gezet met de GoPro dus die laat nog op zich wachten.
Erg vermakelijke show geweest met mooie effecten en een compleet rek wat zn werk niet deed. Maar wel wat spektakel opleverde.

Voor die enthousiaste liefhebbers. Hier de beelden van maatje José.

Vanmiddag blijf ik op het plein plakken. Hopen dat Turis er dit keer wel een beetje werk van maakt op het plein.

Plum Bloom

Registered User
De vlag was zo laat terug bij het gemeentehuis, dat achteraf bezien 14.00 uur Mislata en rond 14.45 plein te combineren waren

Mislata was overigens zeer goed te horen op het plein, mede dankzij de stevige wind die er stond.

Turis zette een nette mascleta neer. Mooie opbouw qua intensiteit, ritmisch goed, terremoto en bombardeo klein maar fijn. Traca echter ondermaats, haperde vanaf het begin.

Schuim

Moderator
Medewerker
Gisteren op het plein gebleven voor de Mascletá.
Welke zoals Plum al aan gaf. Schandelijk laat begon door de stoet die erg traag was.

De Mascletá was voor de oktoberse maatstaaf dikke prima.
Met een net ritme en opbouw.
Ik had besloten is niet te filmen en er zelf gewoon lekker te van genieten.

Dus voor die liefhebbers de beelden van maatje José.

In de avond was het tijd voor de uitsmijter van de week. Paterna!

Het was weer een geweldige nocturna die meteen vol gas los ging.
Daardoor wel een beetje opbouw miste. Maar toch een paar erg fraai gevonden tempo wissels had. En je door de hoeveelheden aan vuurwerk en effecten haast niet wist waar je kijken moest. 😍

Let ook vooral even op de prachtige color change effecten in het begin.

Het was weer een heerlijk weekje! 🥰
En altijd ook erg leuk om al die bekende gezichten weer terug te zien 💪🏻

Bovenaan