Nuits de Feu 2008, de videos

RedBaron

Registered User
Nuits de feu (Chantilly, Frankrijk) was toch wel een van de aller mooiste vuurwerk festivals waar ik (meerdere keren) ben geweest. Hopende op een editie ergens in 2015 ben ik afgelopen week begonnen met het opnieuw uploaden (en monteren) van alle shows van Nuits de Feu 2008 op youtube, dit keer natuurlijk de volledige versies en in HD, veel kijk plezier:

Hier alvast de eerste 5 shows:

ik zal de het topic de komende tijd nog verder aanvullen met alle andere shows :tounge:

Moontan

Moderator
Medewerker
Jack, een festival dat zeker de geschiedenis in zal gaan als 1 van de beste zo niet het beste festival ooit.
Herrinneringen aan fantastische shows van de bekendste en beste schietbedrijven die er zijn.
En natuurlijk herrinneringen aan jouw sfeervolle en fantastische beelden.
Mij maak je er gelukkig mee en ik denk velen met mij.
Laten we hopen dat er na al die jaren wachten, volgend jaar dan een nieuwe aflevering komt.

Jack, uiteraard bedankt voor je moeite in deze.
Je doet het niet voor niets, het blijven naslagwerken

Dennis010

Registered User
Ik kijk deze films nog regelmatig terug. Ook komt het momentje met de slapende man en het zoeken naar radiozenders regelmatig in mijn herinneringen voorbij. Dit was het eerste grote festival in het buitenland waar ik bij was, en man wat was het een geweldig evenement om bij te zijn.

Tony

Administrator
Medewerker
Voor mij was het ook het beste wat ik qua competitie ooit live heb mee mogen maken.
Ik heb echt genoten van alles wat ik daar zag. Artestiek, Bruut maar ook gewoon heel mooie vuurwerk.

In 2015 moeten we dan maar die kant weer op.

tronetti

Registered User
De show van J. Couturier, herinner me deze show nog goed. Op 08:20 min. werkte voor mij haast hypnotiserend.
Het kind dat een verhaal vertelde, de laserstralen door de rook met op de achtergrond de blinkflashes. Het publiek was toen doodstil. Het moment dat daarna de zilveren lampionnen de lucht in zweefden, was gewoon magisch.
Vervolgens werden we toen op 10:55 weer bruut wakkergeschud, één van de hoogtepunten van dit festival waar ik nog steeds kippevel van krijg!

shinji

Moderator
Medewerker
Wat een feest om dit weer eens terug te zien. Wat ik wel apart vind is dat ik destijds de shows van Igual en Jupiter geweldig vond en nu, na 6 jaar op film terugkijkend, Couturier en Pyrovision er ver bovenuit vind stijgen. Vooral de eerder genoemde lampionnen met blinking leaves eronder in de show van Couturier zijn fenomenaal.

Moontan

Moderator
Medewerker
Jack, Nuits de feu 2006 was ook niet misselijk met 2 o.a. fantastische shows van Apogee en Parente.
Shows waar ik bij het zien van de films echt kippenvel kreeg.
Komt er ooit nog een 2006 versie uit jouw toverhoed? :hehe!:

RedBaron

Registered User
Jack, Nuits de feu 2006 was ook niet misselijk met 2 o.a. fantastische shows van Apogee en Parente.
Shows waar ik bij het zien van de films echt kippenvel kreeg.
Komt er ooit nog een 2006 versie uit jouw toverhoed? :hehe!:

Een deel van NDF 2006 heb ik een tijd terug nog online gezet. Waaronder inderdaad de prachtige show van Apogee Met muziek van onder andere Rondo Venetziano en de finale muziek van The Beat, Can't Stop Fiddling

Als ik NDF 2008 helemaal heb afgerond en online gezet misschien dan de rest van NDF 2006 verder online zetten.

Moontan

Moderator
Medewerker
Ontzettend bedankt voor de moeite Jack. Ik ben er een paar maanden uit geweest waardoor ik waarschijnlijk jouw films over 2006 gemist hebt.

Het is de combinatie van alles denk ik waarom deze show 1 van mijn all time favorieten is.
De perfecte timing, de muziek, de opbouw, de kleuren etc. en de afsluitende finale.
Echt, 7 jaar na dato krijg ik er weer kippenvel van. Magnifiek!!

RedBaron

Registered User
Nog meer setup beelden, dit keer van mij. Ik had er ooit al eens een gemaakt. Maar nu een wat langere montage, en dit keer in HD:

Veel kijk plezier! :hehe!:

Moontan

Moderator
Medewerker
Mooie beelden Jack,. Indrukwekkend om te zien wat en hoeveel de lucht is ingegaan.
Het zou geweldig zijn als dit festival in zijn oude glorie terug zal keren.

Bovenaan