Nu al veel klachten van vuurwerk

rickster

Registered User
De jaarwisseling is pas over twee maanden, maar massa’s streekgenoten gaan nu al gebukt onder vuurwerkoverlast. De gemakkelijke verkrijgbaarheid van licht vuurwerk is daar mede debet aan.

,,De klachten komen elk jaar vroeger’’, signaleert het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte, die zich heeft ontpopt als landelijk voorvechter van een verbod op consumentenvuurwerk. ,,In september ontving ik al de eerste mailtjes met klachten. Voor Rotterdam komen de meldingen vooral uit Nesselande, Prinsenland en IJsselmonde.’’ Ook uit Capelle aan den IJssel, Spijkenisse en Schiedam komen meldingen van vuurwerkoverlast.

Illegaal vuurwerk

Volgens de politie Rotterdam-Rijnmond zijn dit jaar al ‘miljoenen knallen’ voorkomen door de aanpak van handelaren en de inbeslagname van containers vol illegaal vuurwerk. Dat veel streekgenoten toch overlast ondervinden, komt doordat licht vuurwerk het hele jaar mag worden verkocht en afgestoken. Bouwmarkten, supers en tabaksboeren spelen daar handig op in door nu al hun schappen vol te leggen met grondbloemen, crackling balls, kleine fonteintjes, lasersticks, luchthuilers en rambo’s.

Bron: http://www.ad.nl/rotterdam/nu-al-veel-klachten-over-overlast-door-vuurwerk~a8339325/

Plum Bloom

Registered User
Vage hoop dat Arno zichzelf in de voet aan het schieten is. Klagen over kindervuurwerk, daar maak je jezelf toch wel belachelijk mee.

rodepo

Registered User
Wat een verschikkelijke man is die bonte toch. Mag hopen dat hij een keer goed verstrikt raakt in zijn eigen leugens.
En zo van: ik heb nu al enkele mails gekregen.
Ja en ik heb enkele mails gekregen [emoji848]. Niet over overlast, maar toch heb ik nu al enkele mails gekregen [emoji13]

Maar ja wat doe je er aan.

sprinkhaan

Registered User
Klacht ingediend bij de rotterdamse gemeente tegen de heer de bonte met de volgende tekst.

Omschrijving:
A de Bonte.

Integriteit van een raadslid is een vereiste.
Altijd naar waarheid praten en handelen!
Het vuurwerk meldpunt van de Heer de Bonte roept al vraagtekens op vanwege het nogal vrijblijvende karakter van registreren van overlast zonder controle.
Nu is er een stuk in de A.D. geplaatst met commentaar van de Heer de Bonte waar hij nu regelrechte leugens verkondigd over cat. 1 schertsvuurwerk om toch maar zijn boodschap te kunnen blijven brengen.
Hier beweert hij dat men van dit kindervuurwerk bommen maakt met gevaar voor lijf en leden.
Totale onzin en komt bovenop al heel veel meer twijfelachtige uitspraken waarmee hij de opinie in zijn voordeel wilt beinvloeden.

Ik heb hierin een voorstel:

Als raadslid de waarheid voorrang geven en stoppen met leugens en onzin over vuurwerk te vertellen in de media.

Of zijn functie als raadslid neerleggen en als bn'er in de media aan de slag gaan in zijn missie tegen het vuurwerk

Beide activiteiten zijn op deze wijze niet meer verenigbaar als hij geloofwaardig wilt blijven, want nu is hij dat niet meer en tast de status van de Rotterdamse Gemeenteraad zo aan.

wit1704

Registered User
Die Arno Bonte heeft gewoon een opsessie voor "consumenten vuurwerk".
Hij is alle realitijdszin verloren. Hij blijft net zolang doorgaan tot dat al het vuurwerk verboden is.
Hij kan beter zijn lobby starten in Brussel.

Ook merkwaardig dat het AD het artikel zo plaatst zonder zelf onderzoek te doen naar CAT 1.

Blijf het toch steeds jammer vinden dat er steeds meer Indiaane verhalen komen van Arno Bonte zonder dat hij het goed onderbouwt en zonder waardheidsvinding vooraf te doen.

Hij blijft het toch heel democracties vinden als kleine minderheid de grote (zwijgende) meerderheid zijn idealen op te dringen en op te leggen.
Bah, wat een waardeloze vent is ie toch!!!

Laatst bewerkt:

ifeelfine

Registered User
Arno Bonte heeft zijn wegen in medialand (daarbij een journalist onderzoekt tegenwoordig en pleegt al helemaal geen hoor en wederhoor kijk maar naar de #metoo hype) en maakt daar dankbaar gebruik van.

Doet ie goed zou de vuurwerkbranche ook in moeten investeren

daarbij is de media in nl natuurlijk links en vooral GL

Sweet Laker

Registered User
Het is wel fijn dat de politie al miljoenen knallen heeft voorkomen dit jaar met uitmuntend opsporingswerk. chapeau :grin:

magnolia

Registered User
Dat je nu al aan dat cat 1 spul kan komen lijkt me overigens erg stug .
Het kan misschien aan mijn gemeente liggen hoor maar ik heb nog niks aan getroffen .
Misschien is het wel een tripje Rotterdam waard :grin::grin:

petertje23

Registered User
Als dit nieuws nu eens omgedraaid wordt? Nu al overlast van "illegaal" vuurwerk, de handhaving schiet tekort, betere handhaving
zodat er alleen nog legaal consumenten vuurwerk in het land is en allen verkrijgbaar op de laatste dagen van het jaar!
Alles wat eerder is is al illegaal en hoeft dus niet verboden te worden, het is immers al verboden....

joszie

Zilveren Member
Wellicht toch eens naar de randstad verhuizen. Door alle berichten van de afgelopen jaren heb ik het idee dat het daar vanaf midden in de zomer al oorlogsgebied is door de vele (vuurwerk)knallen.

Ik heb vorige week ook een klacht ingediend bij de gemeente. Mijn buurjongetje van 7 stond een sterretje af te steken. Totale gekte en ongehoord uiteraard. Ik kon mijn eigen hond niet meer horen blaffen van het lawaai.

adgertic

Registered User
Als ik dit soort dingen lees dan voel ik me oud....
Vroeger liep ik met een klappertjespistool gillend over straat te rennen. Ik stak stinkies af en bond trektouwtjes om tennisballen en stenen heen die ik tegen muren aan gooide. Ik speelde met rookbommetjes tot de halve straat blauw stond (wat overigens helemaal niet makkelijk was met die zes bommetjes voor een gulden).....
Nooit heb ik (of mijn ouders) een onvertogen woord gehoord van buren of mensen die langs kwamen..... Nooit was er niets aan de hand. Ik was een kind en dan mocht je best eens herrie maken, druk doen en aanwezig zijn, vooral buiten. Tegenwoordig steek je 1 grondbloem af en je hebt de halve wijk voor je deur staan.....

Dit land is ziek. Elkaar een pleziertje gunnen is er niet meer bij.
Overlast is altijd relatief. Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeestje te maken.

rodepo

Registered User
Klacht ingediend bij de rotterdamse gemeente tegen de heer de bonte met de volgende tekst.

Omschrijving:
A de Bonte.

Integriteit van een raadslid is een vereiste.
Altijd naar waarheid praten en handelen!
Het vuurwerk meldpunt van de Heer de Bonte roept al vraagtekens op vanwege het nogal vrijblijvende karakter van registreren van overlast zonder controle.
Nu is er een stuk in de A.D. geplaatst met commentaar van de Heer de Bonte waar hij nu regelrechte leugens verkondigd over cat. 1 schertsvuurwerk om toch maar zijn boodschap te kunnen blijven brengen.
Hier beweert hij dat men van dit kindervuurwerk bommen maakt met gevaar voor lijf en leden.
Totale onzin en komt bovenop al heel veel meer twijfelachtige uitspraken waarmee hij de opinie in zijn voordeel wilt beinvloeden.

Ik heb hierin een voorstel:

Als raadslid de waarheid voorrang geven en stoppen met leugens en onzin over vuurwerk te vertellen in de media.

Of zijn functie als raadslid neerleggen en als bn'er in de media aan de slag gaan in zijn missie tegen het vuurwerk

Beide activiteiten zijn op deze wijze niet meer verenigbaar als hij geloofwaardig wilt blijven, want nu is hij dat niet meer en tast de status van de Rotterdamse Gemeenteraad zo aan.
En heb je nog antwoord gehad?

Bovenaan