Nitraat?

zink901

Registered User
Dat is een CWT (crackling whistling thunder), eerst krijg je een paar seconden crackling en daarna een goede knal, vergelijkbaar met Thumping Thunder.

Niet meer te krijgen in Belgie, als ze er al zijn onder de toonbank. Prijs vorig jaar: ongeveer 7 euro per 10 stuks en de kruitinhoud is 3,7 gram.

nightkiller

Registered User
hier heb ik nog een duidelijker plaatje van de JCWT :p

hij is beetje groot sorry

Jumbo Color Whistling Thunder

jcwt.jpg

Laatst bewerkt:

Schuim

Moderator
Medewerker
klopt, anders had er ook wel active sas, of pyrotechnisch sas op gestaan, wat het het kruitinhoud beschrijft

zink901

Registered User
Cowboy zei:
ehm volgens mij is 60 gram het totale gewicht?

(iemand zei al dat er 3,7 gr in zat :eek:)
Dat is in een CWT, in een JCWT zit 6 gram pts. Dat staat er normaal ook op volgens mij, zal er eens naar kijken. By the way het totaal gewicht van zo'n nitraat is echt geen 60 gram, dat zou betekenen dat een pakje met 10 stuks 600 gram zou wegen en zo'n mini-karton met 10 pakjes minimaal 6 kilo :p

magic sky line

Registered User
die 60 gram is het totale gewichtdus met het karton en de klei mee gerekend.
de 6 gram is het aantal gram PTS wat er in zit en niet het knalsas bij die 6 gram moet je ook siersas bereken dus het totale knalsas zit zo rond de 2,5 a 3 gram zitten.

en fluit is er inderdaad uitgehaald omdat je ze daardoor weg vlogen. het is wel jammer dat die er uit is dat maakte ze juist leuk.

Laatst bewerkt:

zink901

Registered User
Ik heb het even nagecheckt, die 60 gram staat vreemd genoeg voor het aantal gram pts in het hele doosje. (6x 10= 60 gram) Ik heb blijkbaar een andere versie van de jcwt want hier staat het er wel goed op.

Bovenaan