Nitraat Thunders ( Alpeco )

BMW-freaky

Registered User
denk dat je beter inplek van de nitraat voor de vlinder kan gaan.
of is deze ook in gram gedaald ?
Die enige vlinders die je nu bij Alpeco kunt zijn diegene in die blauwe doosjes waarvan je op deze foto nog net een klein stukje ziet aan de rechterkant. Deze zien er qua uiterlijk hetzelfde uit als de Special Spanish Cracker, maar knallen minder en ook hier zit maar 0.8 gram P.T.S. in. Dus laat je daar niet door misleiden.

En als Alpeco zelf zegt dat de 0.8 gram Nitrate Thunders even hard gaan als de oude 2.0 grams vind ik dat een beetje triest want dat is compleet bullshit. De paar 0.8 grams NT's die ik heb zien knallen vond ik echt waardeloos, koop dan lekker de Thumping Thunder.

Nu maar weer naar de Nitrate Thunders inderdaad.

Schuim

Moderator
Medewerker
denk dat je beter inplek van de nitraat voor de vlinder kan gaan.
of is deze ook in gram gedaald ?

Als je nou ook nog even wil onthouden dat het aantal grammen maar nouwlijks iets met de knal te maken heeft, blijft het nog een beetje een zinnige discussie.

Schuim

Laatst bewerkt:

Big-Boss

Registered User
Om ruilen???

Ok dat kan je even beter uitleggen van die nieuwe NT 2006 staat op de doosjes 2gram

Maar op de nitraat zelf 0,9??

Kan iemand dat verklaren of is dit een oude vraag??

P

poziloc

Guest
Dit is inderdaad en oude vraag...kijk een paar pagina's terug en je heb je antwoord

xavier

Registered User
Alpeco verkoopt geen bullshit door te zeggen dat de nieuwe nitrate thunder van 0.9 gram bijna even hard knallen als de oude nitrate thunder van 2 gram.
Ik heb ze beiden achter elkaar getest. De knal was bijna even hard. De druk verplaatsing van de 2 grams was wel iets groter dan de 0.9 grams.
Alle knallers (met uitzondering van feestvuurwerk) met tussen 1 en 2 gram met een maximale innerverpakking van 10 gram, vallen in klasse 1.3G.
Knallers met meer dan 2 gram vallen in categorie 1.1G.

xavier

Registered User
Waarschijnlijk is dit het laatste jaar dat deze als 1.4G kunnen verkocht worden. De verpakking of/en de grammage zullen aangepast worden volgens de nieuwe U.N. default lijst. Uw opmerking is correct.

stekel

Registered User
Waarschijnlijk is dit het laatste jaar dat deze als 1.4G kunnen verkocht worden. De verpakking of/en de grammage zullen aangepast worden volgens de nieuwe U.N. default lijst. Uw opmerking is correct.

dat is ook weer fyn nieuws niet dus word steeds gekker met die nieuwe regels(cry)

jelle rv

Registered User
Ze zijn nu 39,95.
Verder moet ik zeggen dat Alpeco weinig echte harde knallers heeft.
Trueno is nu de hardste van 3 gram zei die man. Verder zijn er geen JWCT's

Tony

Administrator
Medewerker

Maar kan het 1.1G probleem niet opgelost worden door de verpakking zodanig aan te passen waardoor het terug keert naar de 1.3G a 1.4G klassering?

We weten van anders knallers dat als je er 5 inplaats van 10 in een doosje stopt dat ze dan gewoon weer als 1.4 G gezien worden...

Laatst bewerkt door een moderator:

xavier

Registered User
Heb net geschreven dat knallers met max. 2 gram met een innerverpakking van 10 gram in 1.3G vallen. Daarvoor zijn de nieuwe nitraten 0.9 gram om in 1.4G te vallen. Alpeco heeft links en rechts wat aanpassingen laten uitvoeren om deze even hard te laten knallen als een 2 grams nitraat. Niemand klaagt over de knal van de pirat special. Sommigen vinden zelfs dat deze even hard knalt als een nitraat en toch zit daar minder dan 1 gram knalsas in.

Tony

Administrator
Medewerker
Heb net geschreven dat knallers met max. 2 gram met een innerverpakking van 10 gram in 1.3G vallen. Daarvoor zijn de nieuwe nitraten 0.9 gram om in 1.4G te vallen. Alpeco heeft links en rechts wat aanpassingen laten uitvoeren om deze even hard te laten knallen als een 2 grams nitraat. Niemand klaagt over de knal van de pirat special. Sommigen vinden zelfs dat deze even hard knalt als een nitraat en toch zit daar minder dan 1 gram knalsas in.

Is het voor jullie dan niet beter om de Treuno no4 met de Treuno no3 te vervangen inplaats van alles soorten aanpassingen te gaan doen?

Ps is dit alleen in Belgie het geval of kunnen we in maart 2007 de treuno's no 4 van Ricasa ook niet meer in Spanje kopen ?

xavier

Registered User
Hey Tony,

Ik ken de grammage niet van petardo nr 3. Voor de import van eigen produkten werkt Alpeco met de U.N. DEFAULT lijst. Alvorens de Ricaa nr 4 vanuit Spanje in te voeren, heeft Alpeco achter de U.N. nummer gevraagd.
De leverancier antwoorde dat het dit jaar nog onder 0336 kon, maar dat dit waarschijnlijk het laatste jaar is. Het kan zijn dat de nr 4 zal verdwijnen en vervangen worden door nr 3. Dit zal de toekomst wijzen. In ieder geval kunnen we dit jaar nog genieten van de nr 4. Op zich vind ik het goed dat Alpeco zich houd aan deze U.N. DEFAULT lijst. Alpeco is dan ook, voor zover ik weet, de enige winkel die nog spektakelvuurwerk mag verkopen aan personen met kvk en btw nummer. Zij hebben alle nodige vergunningen hiervoor. Omdat er dit jaar maar enkel 1.4G produkten mogen verkocht worden, mag de pret niet bederven.

Tony

Administrator
Medewerker
Hey Tony,

Ik ken de grammage niet van petardo nr 3. Voor de import van eigen produkten werkt Alpeco met de U.N. DEFAULT lijst. Alvorens de Ricaa nr 4 vanuit Spanje in te voeren, heeft Alpeco achter de U.N. nummer gevraagd.
De leverancier antwoorde dat het dit jaar nog onder 0336 kon, maar dat dit waarschijnlijk het laatste jaar is. Het kan zijn dat de nr 4 zal verdwijnen en vervangen worden door nr 3. Dit zal de toekomst wijzen. In ieder geval kunnen we dit jaar nog genieten van de nr 4. Op zich vind ik het goed dat Alpeco zich houd aan deze U.N. DEFAULT lijst. Alpeco is dan ook, voor zover ik weet, de enige winkel die nog spektakelvuurwerk mag verkopen aan personen met kvk en btw nummer. Zij hebben alle nodige vergunningen hiervoor. Omdat er dit jaar maar enkel 1.4G produkten mogen verkocht worden, mag de pret niet bederven.

Dit is inderdaad zo,
En het is maar goed dat Alpeco zich aan de U.N defaultr lijst houdt. Waarom enige risico's nemen waardoor je de verkoop kan kapot maken. Ik zal eens nagaan hoe de treuno no3 in elkaar zit. Ik wet bijna zeker dat deze wel in de verkoop blijft zoals die is. Heb daar namelijk al eens iets over gehoord..

In 1.4G zijn er genoeg moie producten te koop...(smile)

lekkerlyp

Registered User
deze nitraten kan je toch ook gewoon cwt noemen
echt zonder dat er geen kleur of crackling meer uit komt

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan