Pirate zei:Ik had ze nog van vorig jaar en heb nog steeds over .... hoelang kun je die dingen bewaren ?
(ik was in een kak-buurt en na 2 doosjes keken de buren niet blij, ben dus maar gestopt)
Bij mijn weten is het niet schadelijk als je ze bewaard...Heb zelf ook altijd vuurwerk over, en dat ligt soms wel 2 of 3 jaar voordat ik ut een keer weg knal...Nooit geen problemen mee gehad.
En over deze nitraten...Ik vind ze aardig knallen, maar het is meer een schelle knal ipv een dreun.Ik had toevallig nog enkele doosjes jcwt liggen (die met vlam dus) en die knalden veel meer "nitraatachtig" ...echt een dreun.Jammer dat dees ut niet zo doen.
En ik vind overigens ook dat de afwerking wat beter mag worden.Deze nitraten zijn eigenlijk super link!Het lontje was namelijk korter dan het crepepapier, en als je dus niet al het crepepapier verwijderde had je de kans dat het crepepapier vlam vatte.
Dat heb ik 1 keer meegemaakt vroeger...Met een nitraat met vlam, ik probeerde uhm aan te steken...Ik was ff afgeleid...Dat ding stond niet aan , dus ik keek ergens anders heen.En plotseling begint die nitraat te spuiten...Kon dat ding echt net optijd weggooien.
Maar wat ik dus denk dat er gebeurt is is dat dat crepepapier was gaan branden (misschien aan de achterkant zodat ik ut niet zag) en zo natuurlijk ook gewoon het nitraatjuh lkkr in werking gesteld om ut zow maar ff te noemen.
Als ik dus dat geintjuh had gehad met deze nitraten...Dan had ik nou geen handje meer, want hier komt niet zo'n mooi vlammetjuh...dees zegt gelijk boem!
Misschien wel m'n eigen schuld, want je moet vuurwerk niet van uit je hand afsteken, en ik zal ut heus ook wel met een aansteker gedaan...Maar ik denk niet dat ik de enige ben die het gewoon zo doet
Pas echt super goed op met deze dingen, want het crepepapier kan dus als een lont werken!!!
Laatst bewerkt: