Nitraat rode lont

Michaï

Registered User
Beste freaks,

IK krijg donderdag waarsch mijn nitraten voor dit jaar en toen ik via de handelaar naar informatie vroeg kreeg ik te hore dat ze vrij hard gingen en wel leuk waren. IK vroeg me af wat voor nitraten het zou den zijn dus vroeg ik hoe ze eruit zagen. Nu komt het rare gedeelte:

Ze waren helemaal zwart met crepe papier en een RODE lont.

Ik heb er nog nooit van gehoord en ook even gezocht maar ik kon niets vinden over een nitraat met rode lont!

Aangezien ik met fpm toegang heb tot honderden ervaringen van freaks dacht ik dat dit de beste plek zou zijn om het te vragen.

Iemand hier ervaring mee?

Grtz Micha

Teletubbie

Registered User
Ik heb er nooit van gehoort, misschien weten meer mensen het als je een foto ervan hebt! Dus ik weet niet of je een camera hebt, maar als je ze hebt gelijk ff fotograferen.

P

poziloc

Guest
Hmm het enige rode lont wat ik voor me kan halen ,is Portugese timefuse.
Mocht je ze binnen hebben , zou ik graag een foto willen zien en ik weet wel zeker dat ik niet de enigste ben die ze wil zien

Michaï

Registered User
Ik heb nu net gehoord van contact:

Zwarte nitraat

Voorkomen: Tussen 1998 en 2003. (voornamelijk bij handelaars)
Kruidinhoud: ???
Prijs: Rond de f25,- gulden/€9,- per 20 stuks.
Verpakking: Per 20 stuks in een wit doosje met doorzichtig folie. Nitraat zelf bestaat uit een zwart kokertje met paars crepe papier aan de bovenkant. Kartonverpakking 50/20.
Effect: Groene vlam gevolgd door de knal.

Zwarte nitraat

Voorkomen: Tot 2000.
Kruidinhoud: ???
Prijs: Rond de f25,- gulden per 20 stuks.
Verpakking: Per 20 stuks in een wit doosje met doorzichtig folie. Nitraat zelf bestaat uit een zwart kokertje met paars crepe papier aan de bovenkant. Kartonverpakking 50/20.
Effect: Groene vlam gevolgd door de knal.

(bron : http://forum.campievuurwerk.nl/viewtopic.php?p=3&sid=b4b04a141c6ebd3a70ed4f67bff78602 )

Effect niet zeker een flam/gil

Ze lijken hier op maar dan rode lont
wit doosje etc dat wel

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
we kunnen wel gaan lopen gissen maar kom eerst maar met een foto.

een rode lont heeft volgens mij nog niemand op een nitraat gezien dus doe je best voor die foto.

Michaï

Registered User
Ik heb ze nog niet maar waneer ik ze krijg zal ik zeker foto's en filmpjes maken

ik dacht laat ik de beschrijving maar wat beter maken en misschien kenden julie ze dan...
Ik ben iig ERG benieuwd

Grtz
Micha

EDIT: ik hoor nu net dat er gebruiks aanwijzing staat op de achterkant van doos

In het duits/tjegisch
en heel gebrekkig nederlands en frans ( aansteken 6 meter op grond afstand ofzo)

Laatst bewerkt:

Zupah mahn

Registered User
ja ik wil ook graag foto´s zien maar mischien komen ze uit een ver land of ze zijn gewoon net nieuw dat kan ook!

mvg ZupahMahn

astronaut-pira

Registered User
Ik heb ze nog niet maar waneer ik ze krijg zal ik zeker foto's en filmpjes maken

ik dacht laat ik de beschrijving maar wat beter maken en misschien kenden julie ze dan...
Ik ben iig ERG benieuwd

Grtz
Micha

EDIT: ik hoor nu net dat er gebruiks aanwijzing staat op de achterkant van doos

In het duits/tjegisch
en heel gebrekkig nederlands en frans ( aansteken 6 meter op grond afstand ofzo)

en hoe staan de zaken er voor:p?
ik zou gwn een pakje kopen weet je, voor dat geld zal het heus niet super tegen vallen ofzo(win)

Son-T

Registered User
De enige die ik ken zijn deze.Dit zijn spaanse vlindertjes en worden gemaakt Door Marti. (win)

Marti_Fabriek_141_.JPG

Michaï

Registered User
Ik heb ze nu binnen en ik zal foto's maken maar het is nu duidelijk

Ze lijken niet op die vlinder want het is geen time-fuse lont. Het is gewoon de zelfde lont als al legale het vuurwerk heeft wat je deze dagen koopt. Alleen dan ipv groen zijn de lontjes rood.

Nu nog raarder: 2 van de 5 (eerst 6) doosjes die ik had heeft maar nitraten met rode lont, de rest is gewoon groene lont:S ...

Verder zijn het volgens mij precies de nitraten waar ik eerder al een beschrijving van had gepost (die zogenaamd tot 2000 of tussen 1993 en 2003 voorkwamen). Groene vlam, die op het laatst eerder geel lijkt, en dan een knal.
Ps: crepe-papier is tot halverwege de lont er omheen gedraaid.
Foto's volgen.

Grtz Micha

Laatst bewerkt:

Michaï

Registered User
De langverwachte fotos

Hier bij de de foto's

Etiket:

nitraten003um2.jpg

Nitraat groene lont:

nitraten001bj4.jpg

Nitraat rode lont:

nitraten006vi0.jpg

Nirtaat rode lont 2:

nitraten005dx2.jpg

Het viel me op dat de rode lonters een langere vlam hebben. Verschil in knal is er volgens mij niet.

Nou dat was het ik zal rond de jaarwisseling filmpje(s) posten

Grtz Micha

Laatst bewerkt:

Vanquish

Registered User
ik meen dat dit green light crackers zijn met ander lont , ik heb zelf geen light crackers zien precies het zelfde uit , zwarrt ,paars creppe papier , en zelfde text / doos op de achterkant. de knal van een green light is best aardig. miss zou je er een kunnen teste? greetz , vanquish

stfn_mlc

Registered User
deze zijn te verkrijgen bij alpeco onder de naam dieptebommen.
ze zijn 2 euro per 20 stuks. Ik heb ze zelf namelijk ook thuis en heb ze gehaald bij alpeco.

Michaï

Registered User
Het zijn geen diepte bommen want elke keer dat ik er een in het water gooi zinkt hij niet maar blijft hij drijven.`

Edit: het zouden goed namaak green light crackers kunnen zijn ( of door moeten gaan voor green light crackers) want het valt me op dat het etiket erg los zit en slecht geplakt. Het zou mij niets verbazen dat ik ze er niet tijdens productie zijn opgeplakt.

Maar die rode lont heb ik nog nooit gezien...

Laatst bewerkt:
Bovenaan