Nijmegen

pyro-paultjuh

Registered User
Kaartje van gemeente Nijmegen m.b.t. geschikte plaatsen om het vuurwerk te bekijken.
Nv0YYqLdAy

http://t.co/Nv0YYqLdAy

Moontan

Moderator
Medewerker
Na 2 jaar is de Waalkade weer bomvol voor vuurwerk

NIJMEGEN - Het publiek is maandagavond massaal op de Waal in Vlammen afgekomen. Na 2 jaar van afwezigheid, door werkzaamheden aan de damwand van de Waalkade, stond het Vierdaagsevuurwerk weer op het programma.

Het was bomvol over de gehele lengte van de Waalkade tijdens het vuurwerk. Doordat het bij de start nog licht was gaf het vuurwerk een minder spectaculair effect. Maar na een paar minuten, toen de intensiteit van het vuurwerk toenam en het licht afnam, volgden toch de oh's en ah's.

Uiterwaarden
Een uur voor het begin van het vuurwerk liep de Waalkade al langzaam vol met toeschouwers. Ook in de uiterwaarden bij Lent verzamelden zich rond half 10 al meer dan 100 mensen om het vuurwerk vanuit een andere hoek te bekijken. Ook op De Oversteek hadden zich vele toeschouwers verzameld. Zij hadden een fraai uitzicht over de stad, wel kwamen de knallen met de nodige vertraging over.

http://www.gelderlander.nl/extra/sp...-waalkade-weer-bomvol-voor-vuurwerk-1.4449335

kingmokum

Banned
Ik vind het een kudt show.

Zoveel vuurwerk van goede kwaliteit en dan dit neerzetten is een doodzonde.

Wie bedenkt/schrijft deze show? Het lijkt erop dat er een vrachtwagen vol met vuurwerk komt aangereden en er dan pas besloten word van zet dat hier maar neer en dat daar maar neer.

Nogmaals zonde!

Laatst bewerkt:

Dahustla

Registered User
Als vuurwerkliefhebber zeg ik: aardig showtje voor nederlandse begrippen. Als verwend vuurwerkliefhebber zeg ik: matige show wat wederom ziel en doelloos geschoten is. Geen enkel thema te bespeuren. Wel zie ik qua gebruik van producten een aardige vooruitgang. Je ziet dat frits en co naar spanje zijn geweest en proberen dit toch door te voeren in hun eigen shows. "finale" heel erg zwak. Alleen het eindsalvo was wel een beetje te pruimen. Fluiters en de 'girandola' look-a-likes waren wel leuk!

Al met al een aardig showtje, maar kan zoveel beter!

Laatst bewerkt:

gizmo75

Registered User
Met het ponton door de sluis op weg naar de ligplaats. Met dank aan Marvin van der Steen voor de foto:

10561830_10203439058809369_9143053863359292620_n.jpg

gizmo75

Registered User
Ook mijn bijdrage dan nog maar even. In dit geval gefilmd vanaf de Waalkade en met commentaar van een 5-jarige Vuurwerkliefhebber die naast me kwam zitten met z'n ouders...

Moontan

Moderator
Medewerker
Dag 3: Waal in Vlammen is back

Terug naar het goede nieuws: de Waal in Vlammen heeft weer ongekend gevlamd dit jaar! De prachtige show voldeed werkelijk aan alle verwachtingen. Maandagmiddag werd er nog overleg gepleegd, want de organisatie was op haar hoede voor windstilte en dat betekent: handmatig afgestoken vuurwerk in plaats van computergestuurd. Bij windstilte blijft er namelijk te veel rook hangen, waardoor het vuurwerk slecht zichtbaar wordt. En dat zou natuurlijk desastreus zijn. Handmatig afsteken biedt meer tijd tussen de vuurpijlen, waardoor rook meer ruimte heeft om op te trekken en toch weg te waaien. Maar gelukkig kwam er een windbriesje opzetten waardoor het vuurwerk zoals gepland computergestuurd de lucht in ging. De Waal in Vlammen was zonder enige twijfel het hoogtepunt van dag 3. New year’s eve aan de Harbour Bridge in Sydney was er niks bij!

http://www.vierdaagsefeesten.nl/dag...ss&utm_campaign=dag-3-waal-in-vlammen-is-back

Zaliotuur

Registered User
Ik vond het bij vlagen een leuke show! De regenboog mijnen waren mooi en de fluitsectie was ook leuk om te zien. Veel mooie dingen verder maar het tempo was wel erg laag af en toe waardoor de show een beetje doodviel. Ik twijfelde zelfs een tijdje of er niet gewoon een sectie weigerde ergens waardoor het zo leeg was in de lucht.
Samenvattend was het toch wel een leuke show waar het publiek zo te horen van heeft genoten. Ik ben blij dat de Waal in Vlammen terug is en kijk nu al uit naar 2016 (100 jaar Vierdaagse), hopelijk grijpen ze die gelegenheid aan om qua tempo los te gaan zoals bij de Zena Trophy afgelopen jaar.

Chrissie81

Registered User
Ik vond het voor Nederlandse begrippen ook een leuk showtje. Soms wat traag en niet goed gevuld, maar zaten hele leuke stukken in zoals hierboven beschreven. Zeker het fluit deel vond ik erg leuk en ging lekker lang door.

Hier nog laatste 14 minuten met telefoontje gefilmd

Tobias

FPM Fotograaf & Filmer
Medewerker
Bedankt voor de films mannen!

Tijdens het wachten hebben wij gezellig aan het water van de Waal genoten van de zonsondergang:

Onze locatie voor het vuurwerk was niet helemaal optimaal maar ik ben best tevreden met het resultaat.

MG_3117goed.JPG

MG_3121goed.JPG

MG_3131goed.JPG

MG_3133goed.JPG

MG_3138goed.JPG

MG_3170goed.JPG

MG_3172goed.JPG

MG_3177goed.JPG

MG_3188goed.JPG

MG_3190goed.JPG

MG_3151goed.JPG

MG_3152goed.JPG

MG_3161goed.JPG

MG_3164goed.JPG

Moontan

Moderator
Medewerker
Photop.nl volgt Nijmeegse 4Daagse vuurwerkteam voor unieke reportage

Het Beuningse fotobedrijf Photop.nl, bekend van de vele actiefoto's, heeft de afgelopen week een unieke kans gekregen, door het vuurwerkteam van de Vierdaagse te mogen volgen. Dream Fireworks uit Twente verzorgt al jaren het Nijmeegs vuurwerk en zij waren ook blij om na 2 jaar afwezigheid, het ponton weer vol te mogen bouwen.Met een flink team zijn ze 4 dagen voor de vuurwerkshow op een geheime locatie bezig geweest en Photop.nl heeft ze op de voet kunnen volgen en prachtige plaatjes kunnen maken. Als klap op de vuurpijl, de finale maandagavond voor de Waalkade, waarvan hier een kleine greep uit een paar foto's.

foto,s:

http://beuningen.nieuws.nl/nieuws/2...se-4Daagse-vuurwerkteam-voor-unieke-reportage

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Toch wel een matige show hoor. Het lijkt wel of de helft out of sync loopt, blokken die los staan te pruttelen, regelmatig enkele shells in de lucht. Finale die weer flut is, zeker het goud beeld vooraf aan die shitload shells is mijn inziens echt matig.

Zo'n evenement verdiend beter.

Bovenaan