Nijkerker hand kwijt door mortierbom

KruitFreak

Registered User
Triest, hoorde het zojuist in het nieuws.
Vraag me af of hij echt van plan was deze shell vanuit z'n hand aan te steken. Wellicht een vuurtje even te dichtbij?

EMP

Registered User
Dit geeft maar weer aan waarom dit professioneel vuurwerk is: het heeft een eigen gebruiksaanwijzing. Meneer wist waarschijnlijk niet dat die dingen een schietlont hebben.

Leuk spul: zeker. Maar niet geschikt voor woonwijken of mensen met een tekort aan kennis of Drank op.

Sateetje

Registered User
Ik zag een filmpje uit Eindhoven (op Youtube), daar stonden ze ook fijn shells te ontbranden en weg te gooien vanuit de hand. Heel slim mannen. Echt stoer, kun je straks friet eten met 1 hand.

Sweet Laker

Registered User
Dit gebeurd zo vaak door van die stumpers met een paar hersencellen te weinig. Makkelijk geld aan te verdienen, verder nadenken als hun voorhoofdskwab lang is doen ze toch niet.

En stom natuurlijk om dat vuurtje te dichtbij te houden, maarja, wat zal ik verder eens zeggen over dit soort mensen :D

AWG

Registered User
ik snap er niks van en toch snap ik het helemaal.:huh:

er word reclame gemaakt op tv er word reclame gemaakt via andere media zoals internet en lectuur, wat waarschuwt voor schietlont, en wat gebeurt er weer??
iemand die het niet de moeite waard vond om op te letten onder het motto: ZOIETS OVERKOMT MIJ NIET... (ik vind dat altijd zo,n vreemde redenering van sommige mensen).

wat ik niet snap is dat mensen niet willen leren, maar aan de andere kant weet ik dat het door eigenwijsheid komt. net zoals mensen die geen bril op willen, er word zoveel aan gedaan qua dat ie minder beslaat enzo en dat er inmiddels wat
mooiere designs zijn op de markt gekomen (voor de ijdeltuiten:laugh:)
en dan nog willen ze het niet...

tja wat kun je tegen eigenwijsheid doen??:wacko:

Vavoom

Registered User
tja wat kun je tegen eigenwijsheid doen??:wacko:

Ik geloof dat Darwin daar een theorie voor bedacht heeft. :blink1:

Van de andere kant... wellicht is er ook nog sprake geweest van een productiefout waardoor het ding gelijk af ging, maar dan nog zou die in een buis moeten klappen en niet in een hand. Dus toch weer Darwin. :blink1:

AWG

Registered User
en die exacte theorie behelst??

ik ben op de hoogte van zijn evolutieleer. maar verder gaat mijn kennis over de man niet.(niet mijn soort geloof).
is dat misschien dat we van de apen afstammen ofzo??:noworry:

kees

Registered User
Ik gun het natuurlijk niemand maar het blijft erg stom van deze persoon. Maar een ding snap ik niet; als je het schietlont aan zou steken dan gaat toch eerst de springlading af en vervolgens na 2 a 3 seconden de burst van de shell zelf, je zou denken dat je de shell laat vallen na die eerste ontbranding van de springlading al dan niet omdat je ineens verrrast word.

bloodveins

Registered User
Ik gun het natuurlijk niemand maar het blijft erg stom van deze persoon. Maar een ding snap ik niet; als je het schietlont aan zou steken dan gaat toch eerst de springlading af en vervolgens na 2 a 3 seconden de burst van de shell zelf, je zou denken dat je de shell laat vallen na die eerste ontbranding van de springlading al dan niet omdat je ineens verrrast word.

Ik denk dat de springlading ook ze hand eraf heeft geblazen. Als je nagaat dat hierdoor de shell op minstens 100 meter hoogte wordt gebracht zit er zat kracht achter. Als de shell zelf in je hand ontploft heb je denk ik heel veel geluk gehad als je dat na kan vertellen.

Vindt het ook weer erg jammer dat de geweldige media er toch nog even een zinnetje aan moet plakken waarin door de politie wordt gezegd dat vuurwerk soms dezelfde kracht als een handgranaat heeft.

Laatst bewerkt:

Frenk78

Registered User
Tja, 20 jaar, dan heb je nog geen (volledig)verantwoordelijkheidsgevoel. Misschien is hij een beetje opgenaaid door z'n vriendjes. Op die leeftij heb ik ook wel eens dingen gedaan waarvan ik later dacht, tjongejonge.... Wijsheid komt met de jaren. Voor deze persoon helaas te laat, erg triest.

daniski

Registered User
Ja jammer genoeg heeft vuurwerk al zo een slecht imago ,maar je verwacht dat iemand van 20 meer verantwoordelijkheids gevoel heeft,maar het is natuurlijk verschrikkelijk voor hemzelf.

Sweet Laker

Registered User
Precies, dat je op je 20ste soms nog dingen doet die niet helemaal snugger zijn, ok. Dat kan ik me goed voorstellen. Een paar maten van me zijn rond de 21 en die stappen net zo makkelijk na een nacht stappen/alcohol tanken de auto weer in.

Maar als je toch zo'n bol vol met kruit in je handjes hebt. Dan is het redelijkerwijs om aan te nemen dat iemand van 20 toch wel weet dat er erg veel kracht vrij kan komen. En dan ga je toch eerst even op onderzoek uit of dit stukje vuurwerk wel echt het spul is dat je af wil steken.

Ik zou er bijvoorbeeld nooit aan beginnen. Niet omdat ik het niet zou willen, lijkt me heerlijk om een paar 4" ti-salutes of 6" siershells de lucht in te knallen. Maar het risico is me gewoon te groot. En ik ken mezelf, ik wil dan alleen nog maar groter, want op een gegeven moment ken je dat wel, die 6" 'klappertjes'. Zo denk ik dan.

Nee, het is erg jammer voor die gozer, maar gewoon hartstikke stom.

GMP82

Zilveren Member
en die exacte theorie behelst??

ik ben op de hoogte van zijn evolutieleer. maar verder gaat mijn kennis over de man niet.(niet mijn soort geloof).
is dat misschien dat we van de apen afstammen ofzo??:noworry:

Je geeft je eigen antwoord: de evolutietheorie.
Ofwel: "Survival of the fittest", in dit geval dus "the strongest/smartest will survive".

zuse86

Registered User
tjah blijft inderdaad een gevalletje van eerst doen en dan denken.

en in dit geval is het vuurwerk niet eens de de schuldige want dat heeft precies gedaan wat het moest doen, direct na het aansteken ontploffen zoals het moet, echter was dit niet in een tube maar een hand en had de gene die het ding aanstak geen electrische ontsteker maar een aansteker en hield hij zich al helemaal niet aan de voorgeschreven afstand. helaas erg spijtig maar heel gemakkelijk te voorkomen.

Dus daarom mensen denk alsjeblief na als je gaat knallen want eerst even nadenken kan echt een hoop ellende voorkomen!

alvast allemaal een goed en supervet knallend uiteinde!!!!

Bovenaan