'Nieuwjaarsnacht wordt een vuurwerk-juweeltje'

Moontan

Moderator
Medewerker
'Nieuwjaarsnacht wordt een vuurwerk-juweeltje'

ROTTERDAM - Tijdens de jaarwisseling vindt er bij de Erasmusbrug weer een schitterende vuurwerkshow plaats. Rob Tak is de bedenker van dit spektakel en verantwoordelijk voor het artistiek gedeelte.

En dit jaar is er niet alleen vuurwerk, maar ook een maritieme lichtjesparade. Er zijn vier bedrijven betrokken bij het bedenken en de uitvoering van het programma. 'Het is belangrijk dat alles goed verloopt. Vergeet niet dat het om de Nationale Nieuwjaarsnacht gaat, want het wordt ook live op televisie uitgezonden.' Vorig jaar was het enorm spannend of alles kon doorgaan omdat er zo'n sterke wind stond. Pas om 23.45 uur kregen we het groene licht!'

Rob Tak, eigenaar van TAK Artistic Promotions, moet zich natuurlijk aan 1001 veiligheidsvoorschriften houden. Binnen die regels probeert hij het uiterste eruit te slepen. 'Dit jaar is er, voorafgaand aan het vuurwerk, tussen 23.00 uur en 23.45 uur een lichtjesparade op het water, waaraan ongeveer tien schepen deelnemen.'

Uitzicht
'Toch heb je een uitstekend uitzicht op het vuurwerk vanaf deze schepen, maar ook vanaf de gezellige kade. Op www.nationalenieuwjaarsnacht.nl staat alle informatie over de arrangementen van de partyschepen en de feesten die in Rotterdam gegeven worden.' Tak benadrukt dat hij het vuurwerk niet zelf afsteekt. 'Dat mag ik niet. Bovendien verloopt dit volledig computergestuurd. De meeste ongelukken met vuurwerk gebeuren trouwens tijdens de fabricage en de opslag, niet tijdens het afsteken.'

http://www.dichtbij.nl/rotterdam-zu...uwjaarsnacht-wordt-een-vuurwerkjuweeltje.aspx

ifeelfine

Registered User
heh gaan ze de duitse rijn in flammen nadoen met hun lichtjesparade??!!??!! en dan het oudjaarsvuurwerk in nl nog nooit zo veel vuurwerkteleurgestelde in mijn omgeving gehad als vorig jaar toen ze met zijn allen naar HET GROOTSTE VUURWERK VAN NEDERLAND gingen. Dit jaar vroegen verschillende of ik toevallig thuis was....

Bovenaan