Nieuwjaar

Rambo007

Registered User
Inderdaad

nieuwjaar komt nu wel heel dichtbij..Net als ik leven jullie er vol spanning naar toe... maar hoe gaat het er bij jullie aan toe? zijn jullie net als ik gewoon al om 10 uur sochtends (als kleine kinderen) vuurwerk af te steken tot een uur of 3 of begint het bij jullie echt pas om 12 uur...

en zijn er dit jaar ook freaks die dit jaar moeten werken,denk aan mensen in de verzorgingssector etc etc

groeten

deef0003

Registered User
Rambo007 zei:
Inderdaad

nieuwjaar komt nu wel heel dichtbij..Net als ik leven jullie er vol spanning naar toe... maar hoe gaat het er bij jullie aan toe? zijn jullie net als ik gewoon al om 10 uur sochtends (als kleine kinderen) vuurwerk af te steken tot een uur of 3 of begint het bij jullie echt pas om 12 uur...

en zijn er dit jaar ook freaks die dit jaar moeten werken,denk aan mensen in de verzorgingssector etc etc

groeten
haha :p
ik begin sochtends om 10 uur ook
dag van te voren rijtjes maken sóchtends smiddags savonds
dan tas vullen en dan naar buiten om kwart voor 10 dan gaat de klok slaan en dan volop een lawinepijl de lucht in
en als me tas leeg is gaak hem weer vullen
ik ga dan in de middag eten en dan ga ik weer verder tot savonds dan weer eten en douche en dan gaak weer naar buiten dan geeft mijn broer een groote party met mensen en dan ben ik voren aant afsteken met maatjes
dan moek van me ouders om half 12 naar binnen komen dan eet ik oliebollen (A) :p :p :9 en dan om 12 uur iedereen wensen en dan gaak door tot ene uur of half 4 snachts en dan ga ik slapen :w

Sweet Laker

Registered User
De tijd dat ik van 10 uur 's ochtends tot schemer met astro's stond te knallen heb ik nu wel gehad. Ik werk dit jaar zelfs voor het eerst van me leven op oudejaarsdag! Maar wel op mijn voorwaarden en dat was uiterlijk tot 13.00 en daar hebben ze zich keurig aan gehouden :7 Maar goed, aangezien ik later ook in de zorgsector kom te werken, zal het wel vaker gebeuren dat ik oudejaarsdag moet werken, naja, als ik s' avonds maar vrij ben dan :+

Daarna naar familie, ff oliebollen bakken, gezellig samen zijn en wat vuurwerk afsteken en dan rond een uur of 20 ga ik weer verder en dan gaat het feest beginnen :p

Maar het waren wel mooie tijden, het op de 29ste al beginnen met afsteken en dan op de 31ste al beginnen om vijf voor tien om er alvast vroeg bij te zijn. Jups, mooie herinneringen :p

Patrick

Registered User
Ik ga 3 dagen vuurwerk verkopen hier in Amsterdam. Vroeger stond zette ik ook de wekker om om 10 uur buiten te staan, maar dat doe ik nu al zo'n jaar of 7 niet meer hoor :p
En de 31ste wil de eigenaar de winkel het liefst om 4 uur sluiten, dus dat vind ik een mooi besluit ;)

NGB

Registered User
Haha, nee ik heb met een vriend afgesproken om daar al 9.30 uur te zijn.
Dus je raad het al 10.00 uur beginnen met knallen.
Tot een uurtje of 12.00 uur doorgaan ofzo.
Daarna lunchen en nog meer afsteken.
We hebben afgesproken om middags langs een andere vriend gegaan, dus daar steken we ook 1 en ander af.
En avonds als het wat donker begint te worden het "kleinere" sier de lucht in.
En om 0.00 uur het echte werk :9
Dan doorknallen tot uurtje of 3? 4?
Vorig jaar werden we om 3.15 uur naar binnengestuurd door de politie, maar ach het was toch weer de beste 17 uur in een jaar :w

Gurby

Registered User
overdag ben ik druk met hapjes halen bij de visboer endergelijke en aangezien ik alleen siervuurwerk heb begint het bij mij pas als de avond valt af entoe even een mortiertje schieten iedereen kent het wel een stel kerels die zich gedragen als kleine kinderen zoals de dames hier zeggen ......

Veel plezier en kijk uit met vuurwerk

thunderflash

Registered User
Het op straat lopen van s'morgens vroeg tot s'avonds laat met een tas vol astronauten strijkers en weet ik veel wat nog alemaal meer heb ik wel gehad.Maar zo rond een uurtje of 8 in de avond staan we toch wel op straat met een vuurkorfje erbij een beetje klein siervuurwerk af te steken en rollen alvast ophangen etc etc.

GMP82

Zilveren Member
Ik ga zelf de 29e en 30e een halve / driekwart dag werken. Verder moet ik op die dagen mn vuurwerk nog halen (4 verschillende verkooppunten verspreid over den haag en zoetermeer :+ )

En de vrije tijd die dan nog over is (met name de 31e dus) :p staat voornamelijk volgepland met foto's maken en het vullen van mn rekken, net zoals vorige 2 jaren :7 Niks leuker dan met vuurwerk bezig zijn!

Alvast veel plezier allemaal!]:)
:w

BMW-freaky

Registered User
De 31e is het toch eigenlijk wel continu afsteken van 's ochtends 10 uur tot 's nachts een uurtje of half 3. Hoe moet ik het anders op krijgen haha :w

Overdags natuurlijk het gebruikelijke kleine vuurwerk, met de nodige nitraatjes, vlindertjes enz. Af en toe eens een chainthunder of een pijltje tussendoor. Dan tegen het einde van de middag even wat eten, dan is het donker als ik daarmee klaar ben en dan gaan we weer gezellig verder en gaan we toch voorzichtig maar eens aan de gang met sierpotjes. En dan natuurlijk om 12 uur gaat het grotere werk de lucht in ]:)

Pieter

Registered User
De tijd is aangebroken dat ik niet meer heel de dag buiten loop :p
De 31ste even langs de gamma voor wat hout. Dan rekje in elkaartimmeren voor +- 3000 fluitpijltjes :7 Dan rekje opbouwen de 31ste overdag (pijltjes erin).

Verder even het nieuwe knalvuurwerk testen overdag en wat asian thunders, het gaat bij mij pas los zodra het donker is.

GHBWestland

Registered User
echt kriebelen om smorgens 10 uur doet het niet meer maar zodra ik de eerste knallen buiten hoor sta ik vaak al naast m'n bed!! :9

denk dat ik het grootste gedeelte van de 31ste bezig ben met doorlonten van spullen op een paar pallets en het verlengen van de zwaardere blokjes :)!!

om dan vanaf 12 uur helemaal los te gaan :D!! :w

oosterbeek-rrr

Registered User
ik moet om 5uur al me bedje uit krantjes lopen |:( maar ik neem dan mooi vast wat klooi vuurwerk mee zoals astros enzo en gaak vast beetje afsteken

dan weer me bed in en als ik wakker word weer naar buiten voor een uurtje ofzo en dan savonds vanaf 8 uur kleine potjes ed afsteken en om 12 uur gaat het egte spul de lucht in :p

]-[arry

Registered User
vroeger was ik gewoon 3 dagen op straat te vinden, van smorgens tot savonds laat. Nadeel was dan wel dat ik om 24.00 helemaal eraan was van de knallen en vermoeidheid. Daar zou ik me nu een beetje voor schamen. Wel ga ik de 31e overdag waarschijnlijk ff paar keer naar buiten om mn lading nitraten en pirat spec. weg te werken. Als de avond valt kleine matjes en paar sierpotten en pijlen. En dan om 24.00 het grote werk. Klote is altijd dat ik zo enthousiast ben, dat ik mn eigen vuurwerk binnen noodtempo heb opgemaakt. al vind ik vuurwerk kijken net zo leuk als afsteken.

casdeman

Registered User
Overdag ben ik aan het werk in de keuken, waarschijnlijk tot een uur of 5 tot de avondploeg het overneemt. Thuis gewoon rustig aan, het meeste voorwerk heb ik de dag ervoor al gedaan, dus hooguit nog wat doorlonten en voor de 4e keer checken of alles goed getimed is. als het donker wordt altijd wat mooie candles, potten en pijlen. Heb nauwelijks knallers, op wat supervlinders na. Rond etenstijd ben ik weer even in de keuken om te kijken of ze het redden, en of ze mijn gerechten niet verkloten :p Verder zit ik s'avonds thuis te socializen met wat vrienden, waar we af en toe een blokje wegschieten vanuit de achtertuin. Om 12 uur zet ik mijn blokjes op het terras, en kan iedereen meegenieten van een lawine aan boeketten die de lucht sieren ]:)

Die goede oude tijd, met verkleumde vingers naar binnen vluchten voor een warme choco, omdat je heel de dag troep hebt lopen afsteken...

Laatst bewerkt:

Cris

Registered User
Tot een jaar of 3 geleden was ik ook vanaf half 10 in de ochtend al op straat te vinden , ik eete dan niks tussen de middag en ging de hele dag door..En dan was het meestal rond het avond eten dat ik echt mega beroerd werd:7 Ik had dan de hele dag in de kruitdampen gestaan met maar 1 boterhammetje op:+ . 1 keer heb ik het zo bond gemaakt dat ik de hele avond op bed lag + om 12 uur te beroerd was om eruit te komen , en heb toen mij pa en broer al mijn vuurwerk af laten steken:'(

Nu heb ik voor overdag gewoon wat nitraatjes enz..gewoon af en toe is ff voor de deur wat knallen met wat vrienden en de overbuurjongentjes.Die vragen altijd om een belgische knaller:D

Als het dan 12 uur is loop ik een straatje verder waar we altijd met een groep al het vuurwerk van te voren droppen en dan daar af gaan steken :)..Als dat er rond een uur of half 2 / 2 doorheen is gaan we lekker de keel smeren met van alles en nog wat:9

Puffer

Registered User
EeyzZ Ik had een vraagje ik heb dit jaar egt ontzettend veel vuurpijlen gekocht alleen ik zit met een probleem..;( ik heb geen lanseer basis weet jij mischien hoe ik er 1tje zou kunnen maken?:p
Bij deze alvast bedankt ;) :w

Cris

Registered User
Puffer zei:
EeyzZ Ik had een vraagje ik heb dit jaar egt ontzettend veel vuurpijlen gekocht alleen ik zit met een probleem..;( ik heb geen lanseer basis weet jij mischien hoe ik er 1tje zou kunnen maken?:p

Die kan je gewoon kopen hoor...van die 3 poot gevallen.Kosten dacht ik zo rond de euro of 10;)

GMP82

Zilveren Member
Puffer zei:

en met een beetje ZOEKEN kom je ook een heel eind
zie hier

Zolderke

Registered User
waar is de tijd gebleven dat er maar 1 verkoopdag was.
Om 5 uur sochtends je nest uit en vw kopen en knallen alsof je leven er van af hing en als er een keer politie langskwam, dan alleen om ff te vragen of het iets rustiger kon.

Heerlijke tijd was dat

Bovenaan