Nieuwe spanish crackers [alpeco]

PatroontjeNL

Registered User
Ik heb 1 pak gekocht om te proberen, en ik mag u melden dat het naar mijn ervaring tussen een paarse TT en een Trueno in knalt.

p.s. dit is misschien niet echt nauwkeurig, maar ik kan deze mening alleen maar bazeren op knalvuurwerk dat ik heb meegemaakt, en ik wil niet zeggen dat dat weinig is... maar dat is het eigelijk wel(tong)...

Vanquish

Registered User
ik heb 2 pakken hiervan en had er een uitgetest. ik vond hem net zo hard gaan als een pirat special en anders niet veel harder, dus zou ik ze afraden want ze zijn duurder dan de pirat special.

thunder star

Registered User
ik heb 2 pakken hiervan en had er een uitgetest. ik vond hem net zo hard gaan als een pirat special en anders niet veel harder, dus zou ik ze afraden want ze zijn duurder dan de pirat special.

Ik heb zelf nog maar 4 van deze knallers afgestoken maar ik vind ze zeker wel harder knallen dan de pirat special, hier zit ook heel wat meer druk achter, en zoals patroontje zegt ze knallen zachter als trueno ricassa en harder dan de spanish cracker(12 stuks in doos, bij alpeco gekocht).

neptunes

Registered User
Deze vlinders vallen toch onder categorie spektakelvuurwerk?? Dat is toch niet voor particulieren??

Laatst bewerkt door een moderator:

Mindflay

Registered User
Ik heb hier 10 doosjes van gekocht dit jaar, vond ze lekker knallen. Echter hadden ze allemaal maar een vertraging van hoogstens 3 seconde. Ik gooi mijn vuurwerk altijd direct weg (houdt het dus niet in mn hand om het lontje te zien branden zoals veel mensen doen <_<) maar de meeste knalden al voor ze de grond raakten. Hierom zal ik ze volgend jaar niet kopen.

NLsandman

Registered User
ik had hier ook al een opmerking erover naar Xavier gemaakt maar is blijkbaar weg gehaalt door een mod hier zonder enig opgave van reden!!!!!

Ook al leg je ze op de grond, je moet wel de kans krijgen om op afstand te komen, de hele slof knalde na 2 sec dus als die vertraging langer gemaakt kan worden dan is het een perfecte knaller.

xavier

Registered User
De vertraging moet volgens de wetgeving tussen de 3-6 seconden bedragen.
Hebben hier nog mensen klachten over de vertraging van de lont.
Indien dit een veel voorkomend probleem is, moet dit wel aan de fabrikant gemeld worden.
Schrijf hier je ervaringen over de Spanish thunder 408 neer.

KruitFreak

Registered User
De vertraging bij de Spanish Thunder 408 was bij mij ongeveer rond de 3 seconden. Volgens de wetgeving zou dat voldoende zijn maar ik vond ze toch erg snel afgaan en het had van mij best wel 1 a 2 seconden langer mogen duren. Wellicht kunnen ze de lont net zo lang maken als bij de trueno's?

NLsandman

Registered User
Wat me ook opviel was dat het visco verschillende lengtes had.
Als dat met 1 a 2 cm verlengt kan worden is de vertraging beter.

Voor de rest een top knaller qua knal vergelijkbaar met de nitrate thunder 2 gram alleen niet met die druk golf.

KruitFreak

Registered User
Zijn de Big Spanish Crackers al gekeurd? Ik heb begrepen dat alle Bonbridge knallers die nu nog onder KvK vallen wachten op een keuringsnummer zodat zij wellicht daarna onder feestvuurwerk vallen.

sharkyboy

Registered User
Tt thunder als dit zo is zou dit super zijn dan ga ik de zelfde dag nog naar belgie.

Als je hier iets meer over weet kan je dat dan melden?

PatroontjeNL

Registered User
hij is net ietsjes zachter dan de 2 grams NT (amper hoorbaar), dus ik denk dat hij wel wat harder is dan de Spanish Thunder 408

En over de vertraging, ik heb geen problemen gehad met de vertraging hoor, hij was prima!

Laatst bewerkt:

PatroontjeNL

Registered User
Lees gewoon ff het topic door man. In de startpost staat een foto. Als dit nou een topic was van 40 paginas, had ik het begrepen, maar dit zijn 2 paginas:cheesy: ..

Voortaan gewoon ff kijken:blink1:

Bovenaan