Nieuw-Lekkerlander veroordeeld voor bezit van illegaal vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Nieuw-Lekkerlander veroordeeld voor bezit van illegaal vuurwerk

NIEUW-LEKKERLAND – Een 22-jarige man uit Nieuw-Lekkerland is deze week door de politierechter in Rotterdam veroordeeld tot een werkstraf van 180 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden. L. de J. werd op 2 oktober 2013 op de Lekdijk in zijn woonplaats betrapt op het voorhanden hebben van 25 lawinepijlen en 14 stuks Super Cobra6. Het vuurwerk lag in een auto en werd door de politie ontdekt tijdens een voertuigcontrole.

http://www.alblasserdamsnieuws.nl/w...van-180-uur-voor-bezit-van-illegaal-vuurwerk/

kingmokum

Banned
180 uur...

Dat krijgen mensen die een ander voor de rest van het leven een rolstoel intrammen ook!

Belachelijk zeker gezien er geen recidieve is!

Firecrack-R

Registered User
Nieuw lekkerland, dat is behoorlijk dichtbij. Ik woon aan de andere kant van de rivier de Lek. In ons mooie dorp is laatst een jongen veroordeeld die zijn vriendin heeft mishandeld. Hij heeft dit geintje al een keer eerder geflikt en het meisje waarbij dit is gebeurd ken ik ook persoonlijk. Mijn moeder kent haar ouders ook weer, maar dst doet er allemaal niet toe. De beste jongen/man, is veroordeeld tot 60 uur taakstraf.

Het meisje waarvan ik de naam niet ga noemen was helemaal bont en blauw geslagen en ze had zomaar dood kunnen zijn als het anders was gelopen..

En voor 25 lawinepijlen en een paar cobra's krijg je in Nederland 180 uur? Dit is echt te bizar voor woorden.

Chrissie81

Registered User
Stel je voor dat je meerdere mensen tot last bent met wat knalletjes he... Dan kan je beter een persoon aftuigen, dan heeft er maar een iemand last van. Zo wordt er geredeneerd lijkt wel..:crying:

Dennis010

Registered User
Nieuw lekkerland, dat is behoorlijk dichtbij. Ik woon aan de andere kant van de rivier de Lek. In ons mooie dorp is laatst een jongen veroordeeld die zijn vriendin heeft mishandeld. Hij heeft dit geintje al een keer eerder geflikt en het meisje waarbij dit is gebeurd ken ik ook persoonlijk. Mijn moeder kent haar ouders ook weer, maar dst doet er allemaal niet toe. De beste jongen/man, is veroordeeld tot 60 uur taakstraf.

Het meisje waarvan ik de naam niet ga noemen was helemaal bont en blauw geslagen en ze had zomaar dood kunnen zijn als het anders was gelopen..

En voor 25 lawinepijlen en een paar cobra's krijg je in Nederland 180 uur? Dit is echt te bizar voor woorden.

Ik ben het helemaal met je eens. Die jongen uit jouw verhaal had een jaar onvoorwaardelijk moeten krijgen. Dan is de scheefgroei in straffen opgelost.

myrmidon

Registered User
de straffen hier in Nederland zijn al jaren zo krom als een hoepel,je kunt hier inderdaad beter iemand half dood meppen, dan vuurwerk in je bezit hebben of uberhaupt al te hard rijden...

kingmokum

Banned
Hier in de buurt is een gozer van 19 opgemerkt bij een inbraak.

De persoon die dit opgemerkt heeft stond op een 100 meter afstand de politie te bellen.

Inbreker is daar op afgerend en heeft de meneer totaal verrot geschopt, terwijl meneer buiten bewust zijn was heeft hij nog meerdere trappen gekregen.
Kaak gebroken, neus gebroken, 7 ribben gekneusd, hele lichaam bont en blauw.

Inbreker kreeg 120 uur taakstraf welke hij weigerde uit te voeren, nu 30 dagen vastgezeten en de andere 30 mag hij thuis met een enkelband uitzitten.

Meneer is nog steeds niet herstelt en vooral de psychische schade is enorm dat duurd jaren om te herstellen!

Dat terwijl die klootviool lekker thuis zn straf mag uitzitten.

Te ziek voor woorden.

Yvez

Registered User
Het is echt compleet van de pot gerukt. Daarbij verschillen de straffen voor vuurwerk zoveel per rechter maar wel soortgelijke zaken erg veel. Daar zouden ze ook is wat consequenter of in ieder geval wat stabieler moeten zijn. Misschien geen advocaat genomen deze jongen. Dat kan zo de helft straf schelen.

Bovenaan