Niet bestaande nieuwe posts

fireworkaddict

Registered User
Hello Moderators,

De laatste tijd zie ik, wanneer ik op 'new posts' klik, regelmatig een verwijzing naar een topic dat al maanden niet actief is.

Nu zie ik bijvoorbeeld staan dat Tony op 24 november 2009, 22:07 als laatste gepost heeft in het topic 'de wereld van een professioneel vuurwerker'.

Ondanks dat er in dat topic sinds juli niet meer gepost is. Waardoor komt dit, want ik zie dat wel vaker verschijnen.

Komt het misschien doordat iemand die poll heeft ingevuld?

Ik heb het namelijk ook wel eens met topics waar geen poll aanwezig is, en waar ook de laatste post niet van is ge-edit.

Het is natuurlijk niet echt een probleem, maar een punt waar ik tegenaan liep op het forum...
Verder: ALLES TOP!! (Van mij mag dat topic wel vaker aangevuld worden :love:)

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik heb hetzelfde ,,probleem'' wel eens.

fireworkaddict, het kan zijn dat een post van een member vandaag bijvoorbeeld is gepost en door de moderators weer is verwijderd.
Dan staat er in het stysteem dat er gepost is, maar die post is weer verwijderd.

KoenL

Registered User
Komt het misschien doordat iemand die poll heeft ingevuld?

Als ex-mod kan ik je in ieder geval vertellen dat dat klopt. Als iemand in een poll stemt, komt die thread op de 'new-post' pagina.

Ook wanneer er een product wordt gewijzigd of er wordt iets toegevoegd in de database dan komt de thread ook in de new post pagina.

gietjo

Registered User
Als ex-mod kan ik je in ieder geval vertellen dat dat klopt. Als iemand in een poll stemt, komt die thread op de 'new-post' pagina.

Ook wanneer er een product wordt gewijzigd of er wordt iets toegevoegd in de database dan komt de thread ook in de new post pagina.

kijk aan. ik vroeg het me zo langzamerhand ook weleens af. nu weten we dus hoe het zit.

thnx Koen

sebastiaantje

Registered User
Ja, die vraag had ik al een keer in zo'n thread gepost met zo'n poll. Iedere keer zag ik dus last post by 'sebastiaantje'en die kwam dan iedere keer weer bovenaan te staan.

Maarja, deze thread geeft het antwoord

Bedankt

greetz

fireworkaddict

Registered User
Okay, voor wat betreft de topics met een poll erin is het duidelijk.
De andere posts zijn dan waarschijnlijk door een mod verwijderd.

Overigens wel vreemd dat bij de topics met poll, dan de naam van de laatste poster wordt weergegeven, en niet die van de laatste poll-stemmer.

@ Cigarman; inderdaad niet echt een probleem, vroeg het me gewoon af :p

KoenL

Registered User
Overigens wel vreemd dat bij de topics met poll, dan de naam van de laatste poster wordt weergegeven, en niet die van de laatste poll-stemmer.

Dat heeft weer te maken met het feit dat niet bij alle polls de usernames worden weergegeven. Bij de ene stem je als het ware anoniem, bij de andere juist niet.

Voorbeeld:

Wel anoniem

http://www.freakpyromaniacs.com/for...202-hoeveel-euro-uitgegeven-aan-vuurwerk.html

Niet anoniem
http://www.freakpyromaniacs.com/for...ft-volgens-jou-het-beste-vuurwerk-2009-a.html

GMP82

Zilveren Member
Het voorbeeld dat aangehaald wordt, komt inderdaad door de polls.

In andere gevallen kan het gaan om een topic waar een spambot heeft huisgehouden (gebeurt de laatste tijd nogal eens). Dan krijgt het topic een kick, maar de post wordt zo snel mogelijk verwijderd.

Een laatset mogelijkheid is, dat je op de hoofdpagina ziet dat je bijv 150 new posts hebt, maar vervolgens kun je bijv maar 100 threads zien. Dit kan komen doordat er meerdere posts in eenzelfde thread erbij zijn gekomen, maar volgens mij is er ook een maximum aan "new posts" die je kunt zien, maar dat weet ik niet zeker. Als je bijv een maand niet geweest bent, zul je niet al die nieuwe posts uit die maand (via de new posts knop) kunnen bekijken.

Bovenaan