Moeder 12-jarig slachtoffer zoekt via sociale media naar vuurwerkgooiers

Moontan

Moderator
Medewerker
Moeder 12-jarig slachtoffer zoekt via sociale media naar vuurwerkgooiers

WATERINGEN - Een moeder uit Wateringen is via sociale media op zoek naar de groep jongeren die tijdens de jaarwisseling haar 12-jarige zoon per ongeluk hebben verwond met rondslingerend vuurwerk. De jongen liep daarbij zeer ernstig oogletsel op.
Waarschijnlijk gaat het om zwaar illegaal vuurwerk. Hoewel het vuurwerk niet in de richting van de jongen werd gegooid, vloog een onderdeel ervan in het oog van de jongen. Artsen vrezen dat de jongen nooit meer goed kan zien met één oog.

Het incident speelde zich rond 01.00 uur af op Het Tolland in Wateringen. De moeder hoopt via sociale media in contact te komen met de groep jongeren. Zij wil graag weten wat er precies is gebeurd. Ook om de gevaren van (illegaal) vuurwerk aan te kaarten.

Video: Moeder doet oproep aan vuurwerkgooiers

http://admin.omroepwest.nl/nieuws/0...ffer-zoekt-sociale-media-naar-vuurwerkgooiers

GMP82

Zilveren Member
Dan doe ik een oproep aan moeders, om hun 12-jarig kind niet in z'n eentje op straat te laten zwalken om 01.00 's nachts. Nee, zelfs niet op oudjaarsnacht.

Niet dat het z'n eigen schuld is. Heb zelf ook hinder ondervonden van rondlopende groepjes met veel te harde knallers. Moet zeggen dat dat voor mij de boel wel meer en meer verziekt. Ik moet me kunnen focussen op m'n eigen vuurwerk(show) en niet continu om me heen moeten kijken, of er niet een of andere idioot iets te dicht in m'n buurt neerkwakt.

Sweet Laker

Registered User
En om dezelfde reden dat jij aangeeft dat je gewoon je vuurwerk af moet kunnen steken tijdens nieuwjaarsnacht moet ook dat ventje van 12 op straat kunnen staan zonder rondslingerend puin van zwaar knalvuurwerk in zijn oog te krijgen. Staat nergens dat hij liep rond te zwalken. Het is namelijk een gebied met eengezinswoningen. Grote kans dat er dus vriendjes / ouders / familie bij waren. Dat staat verder niet vermeld in het bericht.

Laatst bewerkt:

DioR

Registered User
Dan doe ik een oproep aan moeders, om hun 12-jarig kind niet in z'n eentje op straat te laten zwalken om 01.00 's nachts. Nee, zelfs niet op oudjaarsnacht.

Niet dat het z'n eigen schuld is. Heb zelf ook hinder ondervonden van rondlopende groepjes met veel te harde knallers. Moet zeggen dat dat voor mij de boel wel meer en meer verziekt. Ik moet me kunnen focussen op m'n eigen vuurwerk(show) en niet continu om me heen moeten kijken, of er niet een of andere idioot iets te dicht in m'n buurt neerkwakt.

Als ik de video van de link bekijk liep het kind niet alleen over straat te zwalken. Zijn moeder stond er naast toen het gebeurde. Wat mij wel zorgen baat is, WAAR IS DIE VUURWERKBRIL!!!!

Thuur

Registered User
Het is sowieso al gevaarlijk om tijdens de jaarwisseling buiten te staan, ook al heb je een vuurwerkbril op.
Als je ziet hoe sommige met vuurwerk omgaan is dat al om te huilen!

Bovenaan