Mis jij de grote kalibers in de Castillo's ?

Mis jij de grote kalibers in de Castillo's ?

• Total voters
    21
  • Poll closed .

Dennis010

Registered User
Ik heb weer genoten van 5 heerlijke dagen Fallas. Toch krijg ik het niet uit mijn hoofd dat ik de grote kalibers erg mis. Hebben jullie dit ook?

PyroPlop32

Registered User
bij sommige shows wel, vicente had ze echt nodig om de show nog enigszins leuks te maken.
nu is de show van vicente echt helemaal ********* en denk ik dat bijna elk bedrijf in de regio valencia een betere show kan schieten met dat budget, doe Turis maar weer terug en vicente eruit !

de 6" en 7" bommen van de andere bedrijven vond ik van zeer goede kwaliteit en ik miste de grotere kalibers vaak niet eens.
ik heb ook wat shows van vorig jaar terug gekeken en de meeste grotere kalibers die ze toen schoten waren ook niet echt heel bijzonder.

ik heb liever een 7" van goede kwaliteit dan een 10" of 12" matige chinese bom.

en dan moet je je ook nog af gaan vragen waar je in europa 7500 bommen exclusief de vele
candles en single shots in 21 minuten de lucht in ziet gaan!

we zijn de laatste jaren erg verwend natuurlijk, maar deze regels zullen door heel europa gaan gelden qua afstanden.
fijn alle tradities naar de klote helpen maar misschien gaan ze de avondshows wel verplaatsen zodat ze weer grotere kalibers kunnen schieten in valencia.

Laatst bewerkt:

Firecrack-R

Registered User
Dan krijg je weer het NL verhaal, dat je op een kilometer afstand staat the kijken naar een 300mmter(verplaatsen van de locatie).

Kaliber is niet alles zeggen sommigen.. Nou de grootste kick krijg ik toch echt uit het zo dicht bij mogelijk een groot kaliber staan.. en na de show nekpijn en adrenaline!

PyroPlop32

Registered User
De afstanden zijn in spanje gelukkig niet hetzelfde als in nederland....
dus dan sta je nog op +/- 250 meter van een 12" gek genoeg toch ?

volgens de nederlandse veiligheids afstanden mag er maar 3" geschoten worden in de bedding :crying:

het is jammer dat het gebeurd......maar als je je voorstelt dat er 800.000 man naar een Nit de Foc staat te kijken en die 12" komt een keer terug naar beneden zetten dan is het gelijk klaar daar.

ik hoorde vandaag van Dennis010 dat het ergens bij een mascleta was gebeurd met een salute, mannetje of 10 gewond waarvan 3 ernstig....en dat zal dan maar een 3" salute geweest zijn.

en je kan het ook allemaal niet vergelijken met italie waar ze vaak in the middle of nowhere schieten in een wijnveld.
waar misschien een paar honderd man staat te kijken.

Laatst bewerkt:

Firecrack-R

Registered User
Ja die afstand valt nog reuze mee. Wat ik dan vooral weer jammer vind is dat het allemaal gelijk geregeld moet worden door de overheid/EU, waardoor er geen ruimte overblijft om een beetje op de situatie in te spelen.

Als ze nou gezegd hadden van gasten luister, 8 max maar als je er een handjevol 10" tussenzet tijdens de nit del foc knijpen we een oogje dicht.. Dat zou toch ook wel kunnen lijkt mij maargoed. Ze vinden het zo mooi in Brussel, lekker overal regeltjes op verzinnen heerlijk toch!

Dennis010

Registered User
Ik heb de Levante van de 18e op mn gemak zitten lezen. Hier stonden een aantal artikelen in over de nieuwe regels van Brussel. Ik zal ze binnenkort even inscannen en hier plaatsen inclusief een vertaling. Wel leuk om te lezen vond ik.

IloveRubro

Registered User
Ik heb zelf de 10 inch niet gemist.
Wel jammer dat ze er niet tussen zaten.
Nit del foc was erg goed gelukt vond ik zonder de 10 inch.
:smiling:

DJ-ArSoN

Registered User
Vicente had die grote kalibers goed kunnen gebruiken...
Al is het de vraag of het zijn show gered had.

Verder, ach ik zie graag een paar dikke rossers erbij, maar een kwalitatief goeie 6 of 7 incher doet het ook erg prettig. Het is natuurlijk wel jammer om niet zo'n hele dikke 10/12 erbovenuit te zien rammen.

En als het kaliber echt de beperking is, waarom gaan ze dan niet meer cilinders wegschieten??

Koetje

Registered User
Ene kant wel maar heb ze toch zeker bij Valenciana en Ricasa niet echt gemist omdat dit ook zonder grote bommen erg goede shows waren. Blijft een beetje dubbel, die grote jongens waren wel altijd het toetje. Hopelijk meer grote cilinders de lucht in de komende jaren!

RNBakker

Registered User
199 views en 8 stemmen, jammer vind ik dat :crying:

Denk dat dat komt door de twee keuzes die je geeft. Nee ik miste de grote calibers niet heel erg, want helemaal vooraan, waar ik altijd sta, zie je die grote calibers toch niet zo heel goed. Dit door de kleine shells die er doorheen geschoten worden.
De tweede keuze "vond de shows nog steeds erg goed" kan ik ook niet aanklikken, omdat de shows gewoon niet allemaal goed waren en/of te kort van tijdsduur.

Maar één ding is zeker, volgend jaar ben ik weer in Valencia tijdens Fallas. Lijkt wel of we ieder jaar meer lachen en leuke mensen ontmoeten.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb ze in de shows van Ricasa en Valenciana niet echt gemist. Dit waren twee toppers van shows waar de lucht constant gevuld was waardoor je genoeg in de lucht ziet. Soms zaten daar mooie shells bij met een harde burst waardoor het net leek of er nog grotere shells werden geschoten.

Bij de andere twee shows mis je ze wel maar ik denk eerder omdat ik ook niet van de shows echt kon genieten.
De eerste qua budget begrijp ik dan nog wel maar de 3rde van Vicente vond ik echt te triest voor woorden. Daar miste ik nog veel meer dan alleen de grote jetsers.

smilli

FPM Filmer
Bij Europla en en Vincente voelde ik het inderdaad, bij Valenciana en Ricardo had ik er veel minder last van.
Ik Mis toch die diepe dreun na een een thema maar zoals Ricasa nu afsloot vind ik dat ook gewoon heel vet!
Fallas is een blijvertje voor mij, voor de grote kalibers zoek ik een ander festival.

blaapaap

Registered User
Ja, ik mis ze maar in zo'n show als Ricasa miste ik ze gelukkig veel minder dan dat ik gedacht had.
De shows zijn nog steeds mooi zonder groot kaliber. Ik was erg bang dat het fallas gevoel zou verdwijnen en dat het meer een gewone show zou zijn. Dit was gelukkig maar bij 2 van de 4 shows.
Bij Valenicana en Ricasa zit het fallas gevoel er nog steeds in bij mij!

Bovenaan