Vind het helemaal niet jammer dat er weer een grote speler van de markt af is. Deze grote speler zorgt met zijn illegale vuurwerk dat onze traditie telkens verder in het nauw wordt gedreven. Ik zeg dus Opdoeken.
Mag je absoluut vinden, maar merendeel van de members doet schijnheilig op de fora terwijl men daarnaast druk is, of in het verleden was, met illegaal vuurwerk.
Daarnaast hoeft illegaal vuurwerk natuurlijk niet onze traditie te bedreigen. Men heeft last van vooral die rotzooi als Cobra 6, Delova Rana, Super Vlinders etc etc maar echt last heeft men zelden van een mooie flowerbed, die wat meer schoten (en dus ook kruit) heeft dan sommige Nederlandse meuk. Als je spreekt over die idioot harde knallen, ja dan ben ik het met je eens dat er wat wordt opgerold, maar illegaal siervuurwerk hoeft echt niet perse gevaarlijker te zijn dan de omwaaiende Nederlandse potten. (Die gelukkig steeds meer verdwijnen)
Daarnaast is het kunstmatig (te) hoog houden van prijzen in Nederland ook niet heel bevorderlijk, als dat doorgaat wordt de markt ook kapot gemaakt en valt er straks enkel nog tegen woekerprijzen vuurwerk te kopen.
@Trimbaard; Het zal niet de eerste keer zijn dat een Nederlandse importeur hierbij betrokken is en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn dat er een hierop betrapt wordt aangezien er heel erg veel geld mee te verdienen valt. Ik weet uit (voor mij) zeer betrouwbare bron dat meerdere Nederlandse importeurs zich bezig houden met het op de zwarte markt zetten van professioneel vuurwerk.