Megavangst illegaal vuurwerk in Drenthe 36000 Kilo !!!

trimbaard

Registered User
Megavangst illegaal vuurwerk in Drenthe (update)

Emmen/regio - De politie heeft ruim 36.000 kilo illegaal vuurwerk inbeslaggenomen. Daarbij zijn drie verdachten van 26, 38 en 48 jaar uit Emmen en Ter Apel aangehouden. Dat meldt het Openbaar Ministerie. Het vuurwerk lag op een plek waar in de directe omgeving mensen en dieren wonen.

Bron: www.emmen.nu

genius

Registered User
Ja ze waren al bang dat ze hun kerstpakketten dit jaar mis zouden lopen. Komt het toch nog goed voor ze.

bridge

Bronzen Member
In het persbericht staat dat de verdachten voor de illegale handel mogelijk gebruik hebben gemaakt van hun legale netwerk.

trimbaard

Registered User
In het persbericht staat dat de verdachten voor de illegale handel mogelijk gebruik hebben gemaakt van hun legale netwerk.

Zoveel zaken heb je niet in Emmen die vuurwerk verkopen. Dus nog even wachten wie het betreft. Zal nog wel naar buiten komen. Kijken waar je dit jaar niet meer kunt kopen. De vergunning zal wel worden ingetrokken.

UPDATE:

Ik denk persoonlijk dat het om Low Budget Vuurwerk gaat.

Hun site is inmiddels uit de lucht.

www.lowbudgetvuurwerk.nl

Laatst bewerkt:

HyPeR-X

Registered User
Denk eens iets verder, want een gewone winkelier heeft (lang) niet altijd de benodigde papieren om zwaar (< 1.4) vuurwerk te kopen. Daarnaast is het nogal een investering en heb je zeer goede connecties nodig om zulke hoeveelheden binnen te krijgen. Daarnaast is het ook wel bijzonder dat er een hele grote lading RFC (Royal Fireworks) cakes bij zaten ...

Maar goed, echt duidelijk kunnen we het niet zeggen nu maar wel jammer dat er weer zo'n grote speler van de markt wordt gevaagd :(

trimbaard

Registered User
Denk eens iets verder, want een gewone winkelier heeft (lang) niet altijd de benodigde papieren om zwaar (< 1.4) vuurwerk te kopen. Daarnaast is het nogal een investering en heb je zeer goede connecties nodig om zulke hoeveelheden binnen te krijgen. Daarnaast is het ook wel bijzonder dat er een hele grote lading RFC (Royal Fireworks) cakes bij zaten ...

Maar goed, echt duidelijk kunnen we het niet zeggen nu maar wel jammer dat er weer zo'n grote speler van de markt wordt gevaagd :(

Denk eens verder ???

Een "gewone winkelier" doet dit ook niet.

Denk je dat je die prof dozen legaal krijgt ?.

Alles ze de papieren hadden waren ze niet opgepakt.

Die prof doosjes gaan met dikke winst onder de toonbank door.

Wel toevallig dat zijn andere sites ook uit lucht zijn.

Maar we zullen wel zien of ik gelijk krijg.

HyPeR-X

Registered User
Denk eens verder ???

Een "gewone winkelier" doet dit ook niet.

Denk je dat je die prof dozen legaal krijgt ?.

Alles ze de papieren hadden waren ze niet opgepakt.

Die prof doosjes gaan met dikke winst onder de toonbank door.

Wel toevallig dat zijn andere sites ook uit lucht zijn.

Maar we zullen wel zien of ik gelijk krijg.

Dat is ook juist wat ik bedoel trimbaard, misschien had ik het wat krom geformuleerd. Daarnaast denk ik ook dat een redelijk grote Nederlandse importeur hierbij betrokken is aangezien het echt om wel heel veel vuurwerk gaat.

trimbaard

Registered User
Dat is ook juist wat ik bedoel trimbaard, misschien had ik het wat krom geformuleerd. Daarnaast denk ik ook dat een redelijk grote Nederlandse importeur hierbij betrokken is aangezien het echt om wel heel veel vuurwerk gaat.

Ik denk niet dat hier een importeur uit NL bij betrokken is.

Zal wel via Polen en Duitsland binnengekomen zijn via de illegale weg.

Als je ziet wat jaarlijks opgepakt word en wat er nog afgestoken word gaat het om zeecontainers vol.

TheChain

Registered User

Vind het helemaal niet jammer dat er weer een grote speler van de markt af is. Deze grote speler zorgt met zijn illegale vuurwerk dat onze traditie telkens verder in het nauw wordt gedreven. Ik zeg dus Opdoeken.

HyPeR-X

Registered User
Vind het helemaal niet jammer dat er weer een grote speler van de markt af is. Deze grote speler zorgt met zijn illegale vuurwerk dat onze traditie telkens verder in het nauw wordt gedreven. Ik zeg dus Opdoeken.

Mag je absoluut vinden, maar merendeel van de members doet schijnheilig op de fora terwijl men daarnaast druk is, of in het verleden was, met illegaal vuurwerk.

Daarnaast hoeft illegaal vuurwerk natuurlijk niet onze traditie te bedreigen. Men heeft last van vooral die rotzooi als Cobra 6, Delova Rana, Super Vlinders etc etc maar echt last heeft men zelden van een mooie flowerbed, die wat meer schoten (en dus ook kruit) heeft dan sommige Nederlandse meuk. Als je spreekt over die idioot harde knallen, ja dan ben ik het met je eens dat er wat wordt opgerold, maar illegaal siervuurwerk hoeft echt niet perse gevaarlijker te zijn dan de omwaaiende Nederlandse potten. (Die gelukkig steeds meer verdwijnen)

Daarnaast is het kunstmatig (te) hoog houden van prijzen in Nederland ook niet heel bevorderlijk, als dat doorgaat wordt de markt ook kapot gemaakt en valt er straks enkel nog tegen woekerprijzen vuurwerk te kopen.

@Trimbaard; Het zal niet de eerste keer zijn dat een Nederlandse importeur hierbij betrokken is en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn dat er een hierop betrapt wordt aangezien er heel erg veel geld mee te verdienen valt. Ik weet uit (voor mij) zeer betrouwbare bron dat meerdere Nederlandse importeurs zich bezig houden met het op de zwarte markt zetten van professioneel vuurwerk.

Mr_Mascleta

Registered User
Nou ik denk dat wij niet eens willen weten wat het legale netwerk voor een vinger in de pap te brokkelen heeft. Juist via het legale circuit is het de manier om illegaal vuurwerk binnen te krijgen. Ik denk ook dat de grote jongens zeer goed bevriend zijn met de grote importeurs. Zal nooit vergeten de vangst bij Broekhoff waar een 32ft container vol met 100k werd onderschept. En waarom zou het anno 2012 ineens niet meer zo gaan denken wij. Het is net als bij de banciare wereld waarin de onderwereld nauw verweven is met de bovenwereld, maar hier heb je ook met schijn te maken waarvan we denken dat de mannen in pak wel oke zijn, nou we weten inmiddels beter. Zodra geld in het spel komt is hebzucht de drijfveer en vallen principes om.

trimbaard

Registered User
@Trimbaard; Het zal niet de eerste keer zijn dat een Nederlandse importeur hierbij betrokken is en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn dat er een hierop betrapt wordt aangezien er heel erg veel geld mee te verdienen valt. Ik weet uit (voor mij) zeer betrouwbare bron dat meerdere Nederlandse importeurs zich bezig houden met het op de zwarte markt zetten van professioneel vuurwerk.

Misschien dat een importeur uit de buurt van Enschede hierbij betrokken is.

je weet het niet

white thunder

Registered User
Speculeren heb ook niet zoveel zin,maar zoals Mr Masceleta het al verwoord.Het gaat juist meestal tussen de legale handel in,want die hebben de contacten :hehe!:

trimbaard

Registered User
Speculeren heb ook niet zoveel zin,maar zoals Mr Masceleta het al verwoord.Het gaat juist meestal tussen de legale handel in,want die hebben de contacten :hehe!:

We wachten rustig af. Zal nog wel meer bekend over worden.

Ik zeg ook niet dat Royal dit doet.

Maar er lagen wel veel blokkies van Royal. Dit zijn natuurlijk brute blokkies met 2" ertussen
Die willen mensen natuurlijk wel.

Tony

Administrator
Medewerker
Nou ik denk dat wij niet eens willen weten wat het legale netwerk voor een vinger in de pap te brokkelen heeft. Juist via het legale circuit is het de manier om illegaal vuurwerk binnen te krijgen. Ik denk ook dat de grote jongens zeer goed bevriend zijn met de grote importeurs. Zal nooit vergeten de vangst bij Broekhoff waar een 32ft container vol met 100k werd onderschept. En waarom zou het anno 2012 ineens niet meer zo gaan denken wij. Het is net als bij de banciare wereld waarin de onderwereld nauw verweven is met de bovenwereld, maar hier heb je ook met schijn te maken waarvan we denken dat de mannen in pak wel oke zijn, nou we weten inmiddels beter. Zodra geld in het spel komt is hebzucht de drijfveer en vallen principes om.

Omdat Vuurwerk en Gokken nu onder BIBOB valt. Dus wanneer je eenmalig een overtreding begaat, dan ben je al je vergunning kwijt plus het feit dat je nooit meer iets op je naam kan hebben als het om vuurwerk draait. Daarbij word iedereen waar jij weleens mee gewerkt hebt en soms alleen maar contact mee hebt gehad doorgelicht. Heb je zaken met dezelfde mensen gaan en ze vertrouwen het niet, dan zal de BIBOB een negatief advies geven aan de vergunning verlener en 99 van de 100 keer is dit nu opgevolgd.

Dus waarom NU nog het risico nemen als je een miljoenen bedrijf hebt opgezet?

Bovenaan