mascleta

appiehappie

Registered User
even een heel andere vraag gaat een spanish cracker veel harder dan een TT?

Tja, dát is een kwestie van smaak. Op deze vraag kun je eigenlijk geen zinnig antwoord geven, de één zegt van wel en de ander is het hiermee absoluut oneens.
Met zo'n vraag verzandt het al snel in een welles-nietes spelletje en hiervan worden de moderators nogal kriebelig...

PeterVuurwerk

Registered User
Ik vraag me af waarom een "handmascletá" dan wél een mascletá mag worden genoemd. Echt iets bijzonders is er niet aan, wat ik kan associeren met een mascleta.

jasonkoevoet

Registered User
we gaan nu niet weer discusieren dat ik de verkeerde naam voor deze thread heb gebruikt hè daar heb ik mijn excuus al voor aangeboden!

PeterVuurwerk

Registered User
we gaan nu niet weer discusieren dat ik de verkeerde naam voor deze thread heb gebruikt hè daar heb ik mijn excuus al voor aangeboden!

Haha nee ik had het niet over het gedram wat eerder in dit topic genoemd werd, maar ik vroeg het me af, waarom een handmascletá wel een mascletá mag worden genoemd. Aangezien het gewoonweg aansteken is en gooien.

GMP82

Zilveren Member
Ik vind het persoonlijk ook een beetje zinloos om zo om de week weer opnieuw om (dezelfde) adviezen te gaan lopen vragen (post 1, 6, 11, 22, 24, 36, 37, 43)... De bezoekers van nu hebben het nu echt wel gelezen. En je hebt nu toch al aardig wat tips gehad. Voor meer tips heb je denk ik geduld nodig, tot andere members weer online komen.
Andere tip; Misschien tijd om (met de info die je nu hebt) je eigen creativiteit er op los te laten?

Laatst bewerkt:

jasonkoevoet

Registered User
het budget is opgekrikt naar ongeveer 150 euro
het idee is om eerst een pakje SC af te laten gaan redelijk snel achter elkaar.
dan een aantal bigSC en daarna BSC en trueno No4 door elkaar.
dan een CT500 met een fluitbatterij die ik van overgebleven babypijltjes doorverbind.
dan 2 CT100's tegelijk met een stuk of 20 No.4's.
en daarna 2 lawinepijlen om te laten zien dat het is afgelopen.
boodschappenlijstje
5x trueno No4 €67,5 (125 stuks)
ct 500 + 100 €37
SC €4 (12 stuks)
10x BSC €22,50 (50 stuks)
lawinepijlen ong.€20

Laatst bewerkt:
P

poziloc

Guest
Voor de leken onder ons
CT= China/Chain Thunder
SC= Spanish Cracker

het budget is opgekrikt naar ongeveer 150 euro
het idee is om eerst een pakje SC af te laten gaan redelijk snel achter elkaar.
dan een aantal bigSC en daarna BSC en trueno No4 door elkaar.
dan een CT500 met een fluitbatterij die ik van overgebleven babypijltjes doorverbind.
dan 2 CT100's tegelijk met een stuk of 20 No.4's.
en daarna 2 lawinepijlen om te laten zien dat het is afgelopen.
boodschappenlijstje
5x trueno No4 €67,5
ct 500 + 100 €37
SC €4
BSC €22,50
lawinepijlen ong.€20

En met dit beetje materiaal wilde jij het een "mascleta" of welke andere gerelateerde noemer ook gaan noemen? :sick: :sad2: :wondering: :mad: :huh: :huh: :huh: :huh:
Uh zelfs "amazing thunder moment" is dan nog een te grote noemer.
Dus " bezint er ge begint " .
Succes.

Stikkel

Registered User
Mr Mascleta we weten nu wel wat jij er van vindt, begin je gezeur over de naam een beetje kinderachtig te vinden, laat die jongen lekker.
ik maak zelf ook een knalshow met oud en nieuw en of ik dat nou een mascleta noem, mijn pakkie aan. Geef liever met zijn alle die jongen info ipv te zeiken over de naam.

OT Gewoon lekker veel chainthunders erin verwerken staat garant voor een oorverdovend lawaai, vooral als er een paar te gelijk afgaan.(ik zou zelf alle supervlinders als afsluiter net achter elkaar af laten gaan)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
we gaan het hoofdstuk "mascleta" afsluiten dit is nu wel duidelijk.

we gaan het houden op knal show, megastring, zooitje knallers of weet ik veel wat... als we de discussie nou maar eens afsluiten!.

el stino

Registered User
Hier filmpje een aantal foto's van (knalshow, megastring enz enz ) die wij dit jaar hebben gebouwd.
gemaakt door Stino, Baqua, Menjoh en Patjuh! gefilmt door Pieter.

FILMJE!!!!:
http://www.pietersvuurwerk.nl/2006/20%20mascleta.wmv

We zijn er met ze 4e een uurtje mee aan het kloten geweest zitten echt een hele berg pirate specials in hoop strijkers enz.
Gewoon ijzerdraadje, lont erlangs en dan strijkers enz er gewoon met plakband eroverheen plakken, het dikke visco van alpeco zal dan niet uitgaan!

succes ermee!

Stino

Laatst bewerkt door een moderator:

zuen

Registered User
Dit staat toch al ergens op het forum? of was dat een ander forum? Ik heb het filmpje al een poosje geleden gezien ergens.

el stino

Registered User
pat heeft het filmpje al een keer ergens neergezen, maar de starter van dit topic vroeg me of ik het nog een keer wou plaatsen, gedaan dus plus nog een paar extra foto's

GMP82

Zilveren Member
Laatst bewerkt:
Bovenaan