Man per ongeluk betrapt met 200 kilo Vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Man per ongeluk betrapt met 200 kilo Vuurwerk

Een 25-jarige man uit het Friese plaatsje Tersoal was bij zijn huis een flinke partij vuurwerk uit zijn auto aan het laden, toen hij door toevallig langsrijdende politieagenten werd betrapt. Naast de 200 kilo consumentenvuurwerk die de man had, 8 keer zo veel als is toegestaan, werd ook nog een hennepkwekerij aangetroffen.

Het vuurwerk is in beslag genomen, de kwekerij vernietigd en de man heeft een proces-verbaal gekregen.

http://www.nujij.nl/algemeen/man-per-ongeluk-betrapt-met-200-kilo-vuurwerk.26478162.lynkx

D

Deleted member 17038

Guest
Hmm 200 kilo vuurwerk... Dat zijn 8-10 grote doorlont dozen? Wel triest als je dan net een paar agenten hebt die de wet te nauw nemen en je oud en nieuw verpesten. De hennep kwekerij even buiten beschouwing gelaten natuurlijk.

ChrisN

Registered User
Zie reactie nummer 5 in de discussie op die site. :crying:
Dat soort mensen zijn de traditie langzaam aan het vermoorden.

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Ja, sorry, maar door die hennepkwekerij heb ik eigenlijk totaal geen medelijden met deze man.

Maar t blijft onzin. Bedoel, zoals men al zegt, een aantal doorlontboxen en je zit al ruim aan de 25+
Had die man maar even een aantal vrienden, 3 maar a 4 nodig gehad, dan was t geen probleem.

Zo irritant hoe de ene agent je beste vriend wilt zijn en dus ineens alles toe laat. Terwijl de anderen pietje precies zijn en je zelfs al bekeuren als je een wetgeving die 1 dag oud is niet door had gekregen. Irritant, helaas kom ik altijd die laatste tegen. In dit artikel duidelijk ook kwam men die laatste tegen xD

joszie

Zilveren Member
Ja, sorry, maar door die hennepkwekerij heb ik eigenlijk totaal geen medelijden met deze man.

Maar t blijft onzin. Bedoel, zoals men al zegt, een aantal doorlontboxen en je zit al ruim aan de 25+
Had die man maar even een aantal vrienden, 3 maar a 4 nodig gehad, dan was t geen probleem.

Als je heel nauw wilt zijn dan mag er ook niet meer dan 25kg per vervoersmiddel en huis zijn...

the-shining

Registered User
denk ik reageer ook maar even ik ben namelijk de gene die gepakt is met ruim 200 kilo vuurwerk en de hennep plantage. nou las ik iemand zegge ik heb geen medelijden dat is heel mooi want daar heb ik ook niet gevraagd. het gaat trouwens om 7 planten en was gewoon eigen gebruik los van dat feit wou ik het al weg hebben de stekkers zaten niet eens in het stop contact. en de politie reedt niet zo maar langs ze zijn gebeld door de buurman.

rodepo

Registered User
denk ik reageer ook maar even ik ben namelijk de gene die gepakt is met ruim 200 kilo vuurwerk en de hennep plantage. nou las ik iemand zegge ik heb geen medelijden dat is heel mooi want daar heb ik ook niet gevraagd. het gaat trouwens om 7 planten en was gewoon eigen gebruik los van dat feit wou ik het al weg hebben de stekkers zaten niet eens in het stop contact. en de politie reedt niet zo maar langs ze zijn gebeld door de buurman.

ff een vraagje, heb je ook proces verbaal gekregen voor die 7 plantjes?

Koetje

Registered User
Dit soort buren he, van die stiekemerds, die niet even een praatje komen maken of het wel veilig is, wat voor vuurwerk je hebt, etc.
Nee gelijk stiekem en achterbaks de smeris bellen. Dan ben je een echte held, eentje die het dik 70 jaar geleden ook heel goed zou hebben gedaan.

FLEVOLAND

Registered User
jaja ik ken het verhaal ben zelf ook zo gepakt geweest in 2005 in almere 600 kilo (illegaal ) en een wietkwekerij op zolder heb daar een 1 jaar voor gekregen en uiteindelijk 240 uur dienstverlening. Ook door de buurman die mij zag inladen

the-shining

Registered User
ik moet nog op verhoor komen voor de plantjes van het vuurwerk heb ik afstand gedaan en is proces verbaal op gemaakt
ff een vraagje, heb je ook proces verbaal gekregen voor die 7 plantjes?

het is inderdaad triest dat ze het op die manier speelde maar ze hebben het mooi uit gebreid de kranten in belgie schreven dit bericht of het op het nieuws was weet ik niet alle nl kranten stond het

ergste verhaal komt nog ik ben me woning kwijt dus ja dat krijg je der van

happy4ever

Registered User
Als het een huurwoning betreft hebben woningcoöperaties tegenwoordig een zero-tolerance beleid. Als er hennepplanten in je woning worden aangetroffen wordt het huurcontract meteen beëindigd.

happy4ever

Registered User
Nogalbizar dat het een kwekerij genoemd wordt als je 7planten hebt staan (5 wordt gedoogd).

Bij woningcoöperaties geld die regel niet. Ook al heb je 2 planten in je huis dan wordt het huurcontract al beëindigd. En de rechters keuren het in 99% van de gevallen goed.

Maar On-topic:
Het blijft balen als legaal vuurwerk in beslag wordt genomen door die 25 kg. regel :sad:

petertje23

Registered User
Die paar plantjes kan je geen hennep kwekerij noemen :sad:
Weer eens een voorbeeldje sensatie media.
Die buren, tja wat moet je daarvan zeggen?

white thunder

Registered User
Als het een huurwoning betreft hebben woningcoöperaties tegenwoordig een zero-tolerance beleid. Als er hennepplanten in je woning worden aangetroffen wordt het huurcontract meteen beëindigd.

En dat niet alleen,je word op een zwarte lijst gezet,en dat betekend dat je dus haast nergens meer voor een woning in aanmerking komt,alleeen nog via particulier.Ik wens je heel veel sterkte the-shining,dit is wel een hele vervelende samenloop van omstandigheden zeg.

rodepo

Registered User
Wel raar dat je je woning kwijt bent terwijl je nog gehoord moet worden. Hoe zit het met onschuldig tot het tegendeel bewezen is?

Bovenaan