Man gewond bij knutselen vuurwerkbom

Wolff_freak7

Registered User
Een 25-jarige man is vandaag in Vianen gewond geraakt toen hij een vuurwerkbom in elkaar aan het knutselen was. Hij is met onbekend letsel aan zijn hand naar het ziekenhuis gebracht.

De man was bezig in een schuurtje in de tuin van een woning toen de bom ontplofte. Iemand die erbij was, klaagde over oorsuizingen.

KoenL

Registered User
VIANEN - De politie heeft de hulp ingeroepen van de Explosieven Opruimings Dienst van Defensie bij het onderzoek naar een vuurwerkbom in Vianen. Zondagmiddag raakte bij een explosie in een schuurtje een 25-jarige man gewond.

Het 25-jarige slachtoffer stond in het schuurtje aan de Benedictushof te knutselen aan een zelfgemaakte bom. Het explosief ging onverwacht af, waardoor hij letsel aan zijn arm opliep. Hij is direct naar het ziekenhuis gebracht.

De politie onderzoekt wat de man van plan was met de bom en of hij nog meer explosieven in huis heeft. Daarbij zijn een grote rol vuurwerk en twee verdachte koffertjes aangetroffen. Het onderzoek is stilgelegd, tot de EOD aangeeft dat het veilig is om door te werken.

Twee omstanders raakten ook gewond door de ontploffing. Een van hen had een wondje in zijn gezicht en de ander liep door de klap gehoorschade op. De brandweer heeft het brandje dat bij de explosie ontstond snel geblust.

7313218409_450.jpg

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/395992

KoenL

Registered User
Via Twitter @RTVUtrecht:
Vuurwerkbom Vianen: politie ontruimt vijf huizen uit voorzorg. Explosieve stoffen gevonden in schuurtje.

DioR

Registered User
Moet je zulke dingen maar niet doen, en vuurwerk gebruiken zoals het hoort! Heb er geen medelijden mee.

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Op RTV utrecht zag ik een stukje over dit nieuwsbericht voorbij komen. Volgens mij zag ik een zelfgemaakte mat voorbij komen. Visco met knallers er aan. Zal even proberen om een screenshot te maken.

66a9f839f4646ee2b16c69e9e9ca973e.png

d0102b331c6231d6f0f3f2c7fa8263bf.png

De jongen is overigens zijn hand kwijt door dit ongeluk.

Laatst bewerkt:

painkiller

Registered User
Toch vreemd dat zo'n knaller dan spontaan afgaat terwijl je ze aan het verbinden bent. Misschien maar goed ook dat ze erachter gekomen zijn want die mat is levensgevaarlijk, als er een knalt word de rest weggeschoten.

Wel belachelijk dat dit een vuurwerkbom word genoemt. Dan krijg je inderdaad een reactie zoals die van dior terwijl die natuurlijk niet helemaal op zijn plaats is. Ik denk dat de meeste hier zo wel eens een matje hebben gemaakt of doorverbonden.

Laatst bewerkt:

DioR

Registered User
Toch vreemd dat zo'n knaller dan spontaan afgaat terwijl je ze aan het verbinden bent. Misschien maar goed ook dat ze erachter gekomen zijn want die mat is levensgevaarlijk, als er een knalt word de rest weggeschoten.

Wel belachelijk dat dit een vuurwerkbom word genoemt. Dan krijg je inderdaad een reactie zoals die van dior terwijl die natuurlijk niet helemaal op zijn plaats is. Ik denk dat de meeste hier zo wel eens een matje hebben gemaakt of doorverbonden.

Helemaal gelijk, tuurlijk hebben de meeste freaks wel eens een matje geprobeerd te maken. Helaas werd dit in het artikel omschreven als vuurwerkbom... Ach ja, vuurwerkbom klinkt toch een stuk spannender dan een knalmatje.
Het kwam op mij over dat hij zelf een vuurwerkbom probeerde te maken...

Tony

Administrator
Medewerker
Het was 1 onderdeel van het geheel! Toevallig iets wat op beeld voorbij kwam.
Wie weet wat er allemaal nog binnen in de schuur aanwezig was.

Bovenaan