Madonna Tal-Karmnu 2017, Zurrieq, Malta

Dennis010

Registered User
We zijn weer bij het Festa van één van de twee bandclubs in Zurrieq geweest.
Het feest van Mount Carmel Fireworks factory in Zurrieq.
Ik zal hier filmpjes en foto's posten van ons verblijf.

tronetti

Registered User
Vervelend hoor...laat maar komen. Moet daar ook nog een keer heen. Blijf altijd halverwege steken...

Als ik het goed begrijp is een 'hsejje' een slag met reports, wat in Italië een 'ripresa' genoemd wordt?

Dennis010

Registered User
Dit zijn twee plaatjes van de 19 inch shell of shells die ik door de fabriek als verrassing voor mijn vrouw heb laten bouwen.

IMG_5760.JPG

IMG_5775.JPG

tronetti

Registered User
Da's wel mooi zo'n lampion op aanvraag. Super!
Mag je'm ook afvuren? Dat maakt het compleet!

Komt er ook nog een zelf bedachte cilinder?

Dennis010

Registered User
Nee zelf afvuren ging niet, hij was geprogrammeerd in een show. Zelf bedachte cylinders is wel een optie maar net als in Italië is alles doordrenkt van de tradities. Ik denk dat men niet zit te wachten op de hersenspinsels van een maffe HollanderT.

Als voorbeeld: De 19 incher was voorzien van de sticker met onze foto er op. Mij werd voor het laden van de shell verteld dat dit hoogst ongebruikelijk is om foto's van mensen die nog in leven zijn de lucht in te schieten. Men ziet dit als een soort verzoek aan de Madonna om die mensen te komen halen.
Aangezien wij dat ook geen goed idee vonden en we graag allebei nog een poosje op deze aardkloot willen logeren, is de sticker voor het laden verwijderd en in de transport bus beland.

IMG_5791.JPG

tronetti

Registered User
Oke. Mooi om te lezen hoe hun er tegenaan kijken i.v.m. hun tradities. En ja, dan is hun reactie begrijpelijk.

Maar je mag er wel vanuit gaan dat jullie vanaf nu aan altijd opgehaald worden door dit busje...
En maar hopen dat Madonna niet achter het stuur zit. :you're kidding, rig

M.b.t. de cilinder; als je een vrij gebruikelijke uitwerking hebt/wil, moet dit toch uitvoerbaar zijn lijkt me.
Aangezien je daar ook al meer zelf afgestoken hebt, moet dit toch te doen zijn. Kroon op je carrière daarginds.

Heb het in het verleden ook eens gedaan bij Di Candia, en dat ging ook prima.

Dennis010

Registered User
Oh zeker hoor, als ik Roderick (een van de topbouwers van Beraq) vraag om er een voor mij te maken zoals ik hem wil, doet hij dat zeker. Maar voorlopig hebben we nog lang niet alle feestjes bezocht op Malta, dus dat is het eerste streven...

Tony

Administrator
Medewerker
Bedankt voor het delen Dennis.
Altijd mooi om dit soort mensen te steunen en daar uiteraard iets moois voor terug te krijgen.

Bovenaan