Lunig Rockets

Feuerwerk

Registered User
In zwitserland kun je deze pijlen nog legaal kopen, maar je kunt ze ook alleen hier gebruiken op 1 augustus en 31 december dus ze naar nederland halen is illegaal. Voor de rest zijn er geen landen waar je ze legaal kunt kopen..

magic sky line

Registered User
ze zijn ook bij sommige handelaren te verkrijgen, maar daar zijn ze behoorlijk prijzig. En de lunigpijlen die er nu te krijgen vind ik behoorlijk tegenvallen ze zijn niet te vergelijken met lunigpijlen op de filmpjes van fpm een paar jaar terug.

op vuurwerkpunt staat een filmpje van een lunigpijl van vorig jaar.

remio

Registered User
ja klopt, is het wel hetzelfde effect alleen lang niet zo groot en uitgebreid als die van de oudere filmpjes.

gegroet remio

3307

Registered User
Ik heb vandaag iemand gevonden met een flink aantal Lunig pijlen.
Het gaat echter niet om de bekende "CHAMPION SERIE" maar om de zogenaamde "TOP SERIE".

Nou vraag ik mij af of Lunig pijlen nog wel gemaakt worden? Of dat het nu gaat om een overgebleven voorraad van een paar jaar terug.

Degene vraagt er 17,- euro voor per stuk en ik heb de gok maar genomen en er dus 1tje aangeschaft. Maar ik zou toch graag wat meer informatie er over willen hebben.

-Dus worden ze nog gemaakt of gaat het hier om een overgebleven oude voorraad?
-Hoe is de kwaliteit tegenwordig van Lunig pijlen?
-Zijn het aanraders? (voor dat bedrag?)

Foto: Stars Lilac + Glittering Yellow (Lila gekleurde sterren + gele glitters)
jakgts.jpg

casdeman

Registered User
Ik heb op mijn pc een aantal filmpjes staan van Lunig pijlen uit '99, die ik toendertijd ook nog heb mogen aanschouwen. Werkelijk fantastische pijlen.
de effecten heb ik nog weinig-niet in andere pijlen terug gezien, en de knallen waren ook zwaar.

3307

Registered User
casdeman zei:
Ik heb op mijn pc een aantal filmpjes staan van Lunig pijlen uit '99, die ik toendertijd ook nog heb mogen aanschouwen. Werkelijk fantastische pijlen.
de effecten heb ik nog weinig-niet in andere pijlen terug gezien, en de knallen waren ook zwaar.

Die filmpjes staan ook hier op FPM. Alleen dit zijn dan de lunig pijlen uit de Champion Serie. Ik zoek informatie over de pijlen uit de Top Serie. ;)

Feuerwerk

Registered User
Die topserie zijn ook prachtige pijlen. Deze worden echter wel nog steeds geproduceerd maar je zult ze niet zo vaak hier tegenkomen omdat de topserie voornamelijk gemaakt is voor Zwitserland. Ik heb ze daar dit jaar zien gaan en dat zijn echt toppijlen met mooie uitstoot (je moet rekenen op zo'n 350 gram per pijl)...als je de hammerrakette van nico lunig events tegen komt moet je die ook niet laten liggen zeker mooi!

Ruffneck

Registered User
Lunig is een aantal jaren overgenomen door Nico als ik me niet vergis, die produceren nu de Lunig pijlen onder dezelfde naam maar met hun eigen kwaliteitseisen. Dit betekent dat de kwaliteit erg achertuit is gegaan van de lunig pijlen geproduceerd onder het beleid van Nico.

Zoals ook te zien op het filmpje op vuurwerkpunt.com

Feuerwerk

Registered User
Het filmpje op vuurwerkpunt laat een oude pijl zien van toen het nog enkele Lunig Gmhb was maar dat was een pijl uit oude voorraden en dat staat er ook bij.

Nico heeft lunig overgenomen en daar is Nico Lunig Events uitgekomen, deze firma's zijn nu al een paar jaar samen. De champion serie is ook hierdoor geproduceerd en die zijn ook van topkwaliteit. Zink daar kunnen ze net niet aan tippen maar zeker mijn tweede keus. En wat betreft kwaliteit zijn de pijlen er zeker niet op achteruit gegaan nico op professioneel gebied kun je vergelijken met Weco. Het kost wat maar dan heb je ook wat ;)

3307

Registered User
Is het trouwens normaal dat je de inhoud hoort rammelen wanneer je de pijl beweegt? Het viel me op namelijk, bij de zwaardere pijlen van Weco die ik vorig jaar had was dit ook al het geval. Is dit een kenmerk voor duitse pijlen ofzo.:+

Grizmo Raizor

Registered User
Kun je misschien hier aangeven, 3307, hoe de Lunig pijl van jou was en of het 't geld wel waard was of niet? Ben namelijk deze Lunig TOP pijlen tegengekomen maar wil toch eerst eens weten of ze wat zijn.

3307

Registered User
Zoals 'gewoonlijk' vond ik ook deze duitse pijl (Stars Lilac + Glittering Yellow) niet echt zijn geld waard. De kleuren waren wel zeer mooi en helder, maar het effect opzich was vrij matig.
Het is gewoon een ontploffing van een aantal gekleurde sterren, zonder enige 'vorm'.

Het is maar net wat je voorkeuren zijn.
Mischien dat de andere pijlen binnen deze 'TOP Serie' wel indrukwekkend zijn.

Wizz

Registered User
Zoals 'gewoonlijk' vond ik ook deze duitse pijl (Stars Lilac + Glittering Yellow) niet echt zijn geld waard. De kleuren waren wel zeer mooi en helder, maar het effect opzich was vrij matig.
Het is gewoon een ontploffing van een aantal gekleurde sterren, zonder enige 'vorm'.

Het is maar net wat je voorkeuren zijn.
Mischien dat de andere pijlen binnen deze 'TOP Serie' wel indrukwekkend zijn.

Dat het effect niet mooi gevormd is, is een gevolg van een traditionele pijlopbouw.
Bij bolpijlen heb je eigenlijk alleen een perfect rond effect, of er moet in een normale pijl een kleine shell zitten. En dat is bij de dure duitse/zwitserse pijlen niet het geval.

masters

Registered User
ik heb volgens mij een lunig champion rocket gekocht. ik weet het aleen niet zeker. ik zal effe een beschrijving geven: er zitten boven in 7pijlen die een pijl vormen daar onder zit een enorme startmotor van 0.5 meter zonder stok. er zit geen stok bij maar een ijzeren "rek' die je in de grond moet duwen en dan die motor erin moet zetten. ik zal in de loop van de week eens een foto maken. er staat op champion serie maar er staat ook weco op en ik dacht dat deze van nico waren. kan iemand me verder helpen?

vonk

FPM Moderator
Medewerker
ik heb volgens mij een lunig champion rocket gekocht. ik weet het aleen niet zeker. ik zal effe een beschrijving geven: er zitten boven in 7pijlen die een pijl vormen daar onder zit een enorme startmotor van 0.5 meter zonder stok. er zit geen stok bij maar een ijzeren "rek' die je in de grond moet duwen en dan die motor erin moet zetten. ik zal in de loop van de week eens een foto maken. er staat op champion serie maar er staat ook weco op en ik dacht dat deze van nico waren. kan iemand me verder helpen?

dat zijn absoluut geen lunig pijlen maar weco pijlen op staaf zoals jij het vermeld.. deze werden tot vorig jaar verkocht bij alpeco.

Laatst bewerkt:

masters

Registered User
heeft iemand miss wel ervaring met die van weco? mijn grootste vraag is gaan ze alle 7 te gelijk of 1 voor 1 of vliegt gewoon die staaf ook omhoog?

weco1

Registered User
heeft iemand miss wel ervaring met die van weco? mijn grootste vraag is gaan ze alle 7 te gelijk of 1 voor 1 of vliegt gewoon die staaf ook omhoog?

Volgens mij gaan ze 1 voor een omhoog (wel in een redelijk hoog tempo), en de staaf gaat niet de lucht in (win).

grtz weco1

Laatst bewerkt:
Bovenaan