Lunig Rockets

P

poziloc

Guest
Ik kan je dat antwoord ook wel geven.
de linker is de versie, voor de overname van nico.
De versie van nico schijnt, na wat ik gelezen heb, van een wat mindere kwaliteit te zijn.
Aangezien dat jij beide versies hebt, kan je dat nou oud en nieuw mooi bevestigen...ik ben benieuwd

Tony

Administrator
Medewerker
Oke hier de filmpjes dan(bigg) :

2006-2007_nico_l%fcnig_lila_silberkreisel_0001.jpg

Link: Nico Lünig Champion - Lila Silberkreisel
Commentaar: Prachtige pijl als je het mij vraagt de mooiste uit de Champon Serie Collectie

2006-2007_l%fcnig_lila_silberkreisel_0001.jpg

Link: Lünig Champion - Lila Silberkreisel
Commentaar: Erg magertjes tegenover z,n moderne versie van Nico :-(

Groetjes,
Jcwtfreak

Ik vind ze allebei niet goed. Zijn niet te vergelijken met de 99 versie's. Ik weet niet wanneer deze gemaakt zijn maar ook al komen ze uit hetzelfde jaar dan nog zijn ze stukken slechter dan de pijlen die ik toen gefilmd heb.

Dat waren dikke klappen met een zeer harde burst. En het boeket was een stukken groter.

Tony

Administrator
Medewerker
Oke je hebt gelijk met die klappen iig vond ik die Nico Lünig toch wel een heel groot boeket hebben moet ik zeggen ik heb 2 van die Nico Lünigs afgestoken en een Lünig GmbH maar ik moet zeggen die 2 Nico Lunigs waren echt niet klein ik denk dat Nickspie dit bevestigen kan(bigg)

Iig heb ik nog een echte Lünig Lila silberkreisel ben benieuwd wat die doet misschien dat die andere een fout was ofzow kan me slecht voorstellen dat stel ze uit hetzelfde jaar komen en dan verschilt kwa effect en wat ook raar is dat die oudere toch wel stuk zwaarder is dan die nieuwere mjah ik wacht met smart af en zie het wel:D

Het gaat hierbij ook niet alleen om de knal. Maar ik vind de kwaliteit ook niet goed. Het effects is niet mooi en de knallen zijn niet goed getimed...

jcwtfreak

Registered User
Zo ik heb vorige week een aantal Lunigs in alle rust getest en echt ik ben er helemaal gek van die boeketten zo groot echt gewoon ziek voor een pijl hier mijn visie:

Rot Blink Magnesium: Daar neem ik zeker meer dit jaar van gigantische blinkerboeket met rode ring die ook echt lang bleef hangen dit was een echte met wasag lont en de klap was ook echt hard.

Thunderstorm: Deze had ik met oud en nieuw niet goed gezien nu ik hem in alle rust afstak prachtig meer kan ik niet zeggen supermooie orginele Lunig zilverstaart en dan kreeg je een niet harde knal maar echt heel luide aparte fluit en dan die ring met titanium knallen (titancrone effect) allemaal mooi tegelijk TOPPER!

Lila Silberkreisel: nou ik denk omdat het door al die lawaai van oud en nieuw kwam maar nu echt ook een gigantisch groot boeket gepaard met harde knal deze zijn allemaal gefilmt en hoor je de klap echt heel goed maar ik heb al vanwege een storing geen internet thuis en ken ook niks online gooien maarja @home he(mas)

zodra de verbinding hersteld is plaats ik ze meteen

Groeten,
Jcwtfreak

Laatst bewerkt:

atlantvinc

Registered User
maar nu hoor ik minder positieve reacties over de farfalle. heel jammer aangezien ik er dus inmiddels 1 in mijn bezit heb. is er iemand die voor mij een filmpje heeft? (liefst geen telefoonfilm)

djara

Registered User
kheb zelf nooit de lunigs gehad ! maar als ik kijk naar de filmpjes (FPM/JCwt freak) moet ik toch zeggen dat ze achteruit zijn gegaan in kwaliteit zoals een aantal al beweerden ... zowiezo blijven het goede pijlen daar niet van .. zou ze zelf ook willen hebben...

Ik heb vorig jaar ook een Lila Silberkreisel van Nico mogen aanschouwen en moet toch echt zeggen dat er weinig tot geen verschil tussen zat die ik in 2000 heb gezien, wat me echter wel opviel is dat de burst niet meer is wat het geweest is nu heb je meer van PAAFFF en vroeger was het echt BOOEEMMM, maar de effectgroote in ieder geval van de LILA is gewoon hetzelfde en de kleine thundertjes ook!:nuts:

Gewoon de beste pijlen die er zijn naar mijn mening!!!

Ohja wat betreft Zwitserland zijn ze ook al aan het uitsterven want je komt nu vaak de nagemaakte versie van Bugano tegen die naar mijn mening minder van kwaliteit zijn.

Hier nog een product foto die ik in Zwitserland heb mogenmaken:amuse:

product_pic_lunig.jpg

Groeten,
Silberblitz

Laatst bewerkt:

3fire3boy3

Registered User
weet iemand iets meer over de nico lunig champion 700 serie ??

Welke verschillende pijlen heb je daar in, of is er maar 1 pijl van ??

Ze schijnen bijna niet meer gemaakt te worden, kan iemand mij daar iets meer over vertellen ??

bo2610

Registered User
The Champion Series is not produced any more. I talked to a Employee of Nico Lünig Event last Weekend, and he told me, that they were produced by Silberhütte for Nico. Silberhütte is now Part of Rheinmetall Defence, and produces pyrotechnics for military use. More profit than with fireworks.

Another Problem is, that Rockets in Displays are very rarely used - especially in germany. You must have 200 m safety distance, same as using a 8" shell.....

Im very sad about that too, i´ve liked those rockets very much :(

Schuim

Moderator
Medewerker
Even with an stick on the rocket, is it still guesing where it realy should go to.
If the stick is a bit to heavy, or unballanced the rocket could go an other way then it should.

Thats why there is an bigger distance.

bo2610

Registered User
Schuim said it at all...

A good 8" Shell contains more powder than those rockets
German laws are a bit strange, but thats how it is..

3fire3boy3

Registered User
Ik kan misschien aan de nico lunig champion TOP serie, (de lila silberkreisel) komen, is dat de moeite waard ?
schijnt 350 gram SAS in te zitten, als iemand een plaatje of een filmpje heeft, graag

Het schijnt ook zo te zijn dat het de laatste pijlen zijn die er worden gemaakt :mad:

Bovenaan