lont rotje 40x vertraagd

nielsniels

Registered User
ik heb sinds een paar maanden een nieuwe digitale camera (casio EX-F1)
deze kan in hi-speed filmen tot 1200 beelden per seconde, vervolgens wordt dit weer net als een normaal filmpje met 30 beelden per seconde afgespeeld waardoor het dus 40x vertraagd is.

Ik heb met deze camera een lontje van een rotje tussen de bankschroef aangestoken en van dichtbij gefilmd, zie hieronder het resultaat.

11-05-09
hier nog een filmpje van onweer een tijdje terug. ook dit is weer met 1200 frames per second gefilmd. ik hoop dat dit mag van de moderators (?)

Laatst bewerkt:

Sethjuh

Registered User
Volgens mij is het filmpje niet te zien. Best jammer, want het lijkt me leuk om eens te zien.

Sethjuh

Registered User
Komen nog een hoop gloeiende resten van af! Je kan zo ook goed zien dat de buitenkant van het lont later opbrand dan de binnenkant. Kunnen we meer vertraagde beelden van vuurwerk verwachten? :smile1:

Tony

Administrator
Medewerker
Zeer tof om dit zo te zien!
Ik zou nog veel gebruik kunnen maken van zo een camera want ik heb er ideeën genoeg voor wat betreft het filmen van vuurwerk op High Speed. Super!

nielsniels

Registered User
dankjewel allemaal voor de reacties.

ik heb nog een filmpje aan de beginpost toegevoegd.
ik zal proberen binnenkort nog wat vuurwerkgerelateerde in hi-speed te filmen maar ik beloof niets.

ik heb nog wel andere hi-speed filmpjes maar dat heeft niet met vuurwerk te maken dus ik neem aan dat ik die hier niet mag posten (moderators?)

Laatst bewerkt:

Kobajo

FPM Filmer
Heel leuk filmpje om te zien. Heeft het trouwens ook invloed op de belichting als je dit filmpje overdag zou maken.
Zou hetzelfde proces ook bij daglicht willen zien.

nielsniels

Registered User
Heel leuk filmpje om te zien. Heeft het trouwens ook invloed op de belichting als je dit filmpje overdag zou maken.
Zou hetzelfde proces ook bij daglicht willen zien.

inderdaad heeft dit heel veel licht nodig.
ik heb dit ook bij daglicht geprobeerd alleen dan zie je het lontje bijna niet branden. dus daarom maar in het donker.

ik zou het mooi vinden als ik een keer bijvoorbeeld een shell kan filmen die een mortier verlaat. maar dat zal niet meevallen denk ik.
of knalvuurwerk maar dat heb ik zelf niet meer.

JeKo

Registered User
Ziet er gaaf uit! Ik kan me een filmpje herinneren van een opstijgende bollrocket (3" ofzo) die had Cameo ooit gepost ergens. Dat ziet er ook zo gaaf uit. Misschien is leuk om te doen met wat kleinere pijtjes?

nielsniels

Registered User
Ziet er gaaf uit! Ik kan me een filmpje herinneren van een opstijgende bollrocket (3" ofzo) die had Cameo ooit gepost ergens. Dat ziet er ook zo gaaf uit. Misschien is leuk om te doen met wat kleinere pijtjes?

zoiets lijkt me inderdaad heel leuk om te doen. alleen zoals al hier in eerdere posts gezegd; ik heb zelf geen vuurwerk meer. dus...

Bovenaan