Lengte rollen

kees

Registered User
Ik ben eigenlijk benieuwd wat de verschillende lengtes en bijbehorende kruitgewichten zijn van o. a de verschillende hindorollen( 1000, 3000, 4000 ), 10.000, 20.000 klappers etc.

Kan iemand misschien een mooi overzichtje maken.

(p.s ik meen dat dit eerder op een oud forum heeft gestaan maar heb niets kunnen vinden ) :w

jetztgehtslos

Registered
3.000-klapper: (1)

Lengte: 50cm
Prijs: €15,-
Verpakt: per 3
KVK: Nee

5.000-klapper: (2)

Lengte: 1 meter
Prijs: €11,-
Verpakt: per 2

10.000-klapper: (3)

Lengte: 1.5 meter
Gewicht: Ongeveer 1.5 kilo per rol
Prijs: €18,-
Verpakt: per 2
Hoogte: 22cm
Breedte: 12.5cm
Hoogte eindbom: 11cm
Formaat doos: 45cm x 22.5cm x 13cm

20.000-klapper: (4)

Lengte: 3 meter
Prijs: €20,-
Verpakt: per stuk

50.000-klapper: (5)

Lengte: 8 meter
Prijs: €45,-
KVK: Ja

100.000-klapper: (6)

Lengte: meestal 12 meter
Gewicht: 12 kilo
Kruitinhoud: 950 gram
Prijs: €70,-
Formaat doos: 56cm x 14.5cm x 56cm

Gewicht: 1 kilo
Prijs: €12,50,-
Kruitinhoud: 86.4gram
Hoogte: 8,5cm
Breedte: 21cm
Hoogte eindbom: 10cm
Formaat doos: 21.5cm x 21.5cm x 8.5cm

Hier de informatie over de Hindoe 3.000:

Lengte: 9 meter
Gewicht: 3 kilo
Prijs: €31,50,-
Kruitinhoud: 345.6gram
Hoogte: 8.5cm
Breedte: 29cm
Hoogte eindbom: 11cm
Formaat doos: 31.5cm x 31.5cm x 8.5cm

Hier de informatie over de Hindoe 4.000:

Lengte: 12 meter
Gewicht: 4 kilo
Prijs: €45,-

Hier de informatie over de Chainthunder 100:

Lengte: ½ meter
Gewicht: ½ kilo per doosje
Prijs: €12,50,-
Verpakt: per doosje van 2 stuks
Kruitinhoud: 50gram per mat
Breedte: 8.5cm
Formaat doos: 52cm x 9cm x 3cm

Hier de informatie over de Chainthunder 500:

Lengte: 2.5 meter
Gewicht: 1.5 kilo
Prijs: €25,-
Kruitinhoud: 250gram
Breedte: 8.5cm
Formaat doos: 52cm x 9cm x 6cm

Hier de informatie over de Mini-Jumborol:

Gewicht: Ongeveer 3.5 kilo
Prijs: €30,-
Hoogte: 32cm
Breedte: 14cm
Hoogte eindbom: 15cm
Formaat doos: 32cm x 32cm x 15cm

bron

Skwiebes

Registered User
Alleen is de Hindoe 3000 geen 9 meter maar 7 meter.
Inclusief de eindbom.
Dat waren ze vorig jaar dan, misschien hebben ze er dit jaar 2 meter bij aan gemaakt, dat kan.

Rambo007

Registered User
hoi ik heb effe een vraagje betreft die 100 000 klappers

kijk ik heb namelijk elk jaar bij familie problemen om dat ding uit te rollen,ik zet hem rechtop en probeer hem dan rustig af te rollen maar bij mij stort die dan altijd in als je snapt wat ik bedoel

dit is een serieuze vraag lijkt misschien kinderachtig maar ik heb er echt altijd problemen mee

alvast bedankt

Huge_Cohones

Registered User
Je moet hem ook niet zo afrollen.
Je moet de doos op z'n kant leggen en dan de rol eruit schuiven. Dan pak je de eindbom eruit en zo rol je hem vanuit het midden af. Zo is het ook makkelijker met eventueel ophangen.
Ik heb zelf geen ervaring met rollen, maar ik had ooit eens gelezen dat dit de beste manier is.

Gr, Huge

Rambo007

Registered User
oke bedankt voor de tip cohonnes

ik zal het dan maar zo doen

als er iemand nog iets beters weet ik sta altijd open voor nog meer manieren

alvast bedankt .

jawe

Registered User
Gaat waarschijnlijk om deze rol van horsebrand met grote eindbom die zit in een doos van 14 kilo van wat ik gehoord heb een goede rol.

Laatst bewerkt:

Mattenfreak

Registered User
jawe zei:
Gaat waarschijnlijk om deze rol van horsebrand met grote eindbom die zit in een doos van 14 kilo van wat ik gehoord heb een goede rol.

Zijn de meningen over verdeeld. Mijn ervaring met deze, die met gekruist lint, is mijn slechtste. Ik heb er 2 soorten van meegemaakt, de Horse Brand en een onbekend merk, een ster op de stikker, maar de horse Brand knalde van de 2 nog wel het beste ja. ;)

Ik meen ook dat er 720gram op de doos staat ofzo?

Toch zijn het de slechtste die ik heb gezien. :w

Laatst bewerkt:

Mattenfreak

Registered User
NelisB zei:
de 100.000 wat ik voorbij zag komen dit jaar waren 14kilo verpakking en 13 netto gewicht geloof ik.

Hier een voorbeeld. ;)
Er zijn ook idd dozen met 14-13 ja. Ik meen de rol die hierboven staat afgebeeld idd.

IMG_0967vwc.jpg

NelisB

Registered User
Ik heb inderdaad 14/13 op de doos staan en zojuist ff doosje open gemaakt en bovenstaande foto komt aardig overeen. Paardekop etc. is allemaal wel aanwezig, alleen "mattenfreak" Mijn ervaring met deze, die met gekruist lint, is mijn slechtste. wat bedoel je daarmee?
Bij mij zijn ze niet met dat lintje vastgebonden maar gewoon opgerolt in de doos, is jou ervaring dan een betere?

Mattenfreak

Registered User
NelisB zei:
Ik heb inderdaad 14/13 op de doos staan en zojuist ff doosje open gemaakt en bovenstaande foto komt aardig overeen. Paardekop etc. is allemaal wel aanwezig, alleen "mattenfreak" Mijn ervaring met deze, die met gekruist lint, is mijn slechtste. wat bedoel je daarmee?
Bij mij zijn ze niet met dat lintje vastgebonden maar gewoon opgerolt in de doos, is jou ervaring dan een betere?

Ik heb meerdere matten in actie gezien, waarvan deze met een gekruist lint het slechtste waren. Dan heb ik het voornamelijk over het tempo, de knallen waren toch wel hard genoeg. Het tempo was gewoon heel laag en soms leek ie stil te vallen, maar ging ie toch door.

De rollen die ik heb meegemaakt zonder dat lint wat gekruist is waren allemaal goed in mijn ogen. Lekker tempo en goed geweld. ;)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
fireworkfreak19 zei:
30 meter :r
en een iligale 20 000 staat dat die maar 3 meter is |:(

als je even het topic had doorgelezen had je gelezen dat het over een legale 10.000 rol dus veel kleinere rotjes en geen eindbom!!!

Laatst bewerkt:

fireworkfreak19

Registered User
ok tnx heb net ook nog wat andere topics door gelezen ben nu wel wat wijzer geworden.
maar hoeveel verschil in geluid zit er in een legale en iligale mat
heb zelf nog nooit een iligale afgestoken wel eens gezien enzo maar dat waren alemaal 100k
heb nu een 20k gekocht krijg ehm donderdag binnen alleen weet nog niet egt wat ik er van moet verwachten

vonk

FPM Moderator
Medewerker
fireworkfreak19 zei:
ok tnx heb net ook nog wat andere topics door gelezen ben nu wel wat wijzer geworden.
heb zelf nog nooit een iligale afgestoken wel eens gezien enzo maar dat waren alemaal 100k
heb nu een 20k gekocht krijg ehm donderdag binnen alleen weet nog niet egt wat ik er van moet verwachten

het zelfde als een 100k alleen korter:* maar we gaan maar weer on topic!!

R0nNoZ

Registered User
fireworkfreak19 zei:

Bij een legale mat is het maar 1 laag met kleine rotjes waarvan het kruit ''buskruit'' is, en bij een illegale (in dit geval een chineserol) zitten er geloof ik 3 lagen rotjes plus dat er dikke rotjes en zilverkruit inzit.

Bovenaan