Legale importeurs handelen in illegaal vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Legale importeurs handelen in illegaal vuurwerk

(Novum) - De handel in illegaal vuurwerk is al jaren voor een groot deel in handen van legale vuurwerkimporteurs. Onder- en bovenwereld lopen in elkaar over, zegt officier van justitie Gustaaf Biezeveld woensdag in NRC Handelsblad.

Biezeveld doet zijn uitspraken naar aanleiding van het proces tegen een van de grootste vuurwerkimporteurs van Nederland dat donderdag begint. Harry K. is in de vuurwerkbranche bekend als een van de belangrijkste experts. Hij was onder meer betrokken bij onderzoeken naar de vuurwerkexplosie in Culemborg in 1991 en bij de vuurwerkramp in Enschede in 2000. Donderdag staat hij met vijf anderen terecht op verdenking van import, vervoer en opslag van grote hoeveelheden illegaal vuurwerk.

http://binnenland.nieuws.nl/662086/legale_importeurs_handelen_in_illegaal_vuurwerk

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
het gaat hier om Harry Kapel. die had ff illegaal 65.000 kilo ons landje binnen gebracht.
en dat mag niet van ome agent.

bluebear

Registered User
hier thuis gaat alles lekker met wat slimme bezuinigingen.
maar wat denkt de overheid dan? we verhogen alle kosten en dan verwachten ze dat niemand wat gaat beunen.
maar ik denk dat mensen sneller over de streep getrokken zijn om wat illegaals te doen om toch nog rond te kunnen komen.
ik probeer het niet recht te praten want illegaal is illegaal maar het is wel een feit.
mvg

smilli

FPM Filmer
Dit stuk vanochtend in de krant gelezen en heb me weer kapot geirriteerd aan die opmerkingen van de zogenaamde experts. Stonden weer stukken in zoals lawinepijlen hebben de kracht van een handgranaat, cobras zijn hele gevaarlijke vuurpijlen enz.:sad:

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
ja maar het gaat hier niet op een kofferbak vulling die word verkocht aan de buren in je straat. \
we praten hier over 65.000 kilo

als voorbeeld .. een chinese rol is 13 kilo.
dus dat zijn 5000 chinese rollen.

inkoop 20 euro verkoop 75 euro
is 275.000 euro winst !!!!

Tony

Administrator
Medewerker
Dit stuk vanochtend in de krant gelezen en heb me weer kapot geirriteerd aan die opmerkingen van de zogenaamde experts. Stonden weer stukken in zoals lawinepijlen hebben de kracht van een handgranaat, cobras zijn hele gevaarlijke vuurpijlen enz.:sad:

Plus de man die gepakt is, is ook de man die ander mensen jarenlang het leven zuur heeft gemaakt.
En wie weet welke dingen hij deed toen hij nog in functie was. Oeffff.

bluebear

Registered User
ja maar het gaat hier niet op een kofferbak vulling die word verkocht aan de buren in je straat. \
we praten hier over 65.000 kilo

als voorbeeld .. een chinese rol is 13 kilo.
dus dat zijn 5000 chinese rollen.
inkoop 20 euro verkoop 75 euro
is 275.000 euro winst !!!!
zonder hem de kofferbakken ook niet.
en er zal altijd iemand zijn die zo'n groot risico durft te nemen.
in mijn verhaal had ik het inderdaad wel over de kofferbakken maar die doen het om dezelfde reden maar dan kleinschaliger.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ik wist serieus nog voordat ik dit topic ging lezen al dat deze filmpjes langs gingen komen...

Bovenaan