Leeuwarden

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Wanneer: 09-Sept-2011
Plaats: Leeuwarden
Provincie: Friesland
Wie: Pyroworks in samenwerking met Big Smile Fireworks
Kaliber: Tot en met 8 inch
Tijd: Onbekend
Waarom: Zomerfeest wijkvereniging Zuiderburen
Extra Info:
Op 9 september, de avond vóór het Zomerfeest, wil de Wijkvereniging Zuiderburen een groots vuurwerk organiseren in het kader van "De wijk is af!". Het evenement vindt plaats aan de Tearnser Wielen. Boven water is dat een prachtig gezicht.

Zo’n vuurwerk kost niet niks en daarom is het de bedoeling dat veel sponsoren het vuurwerk gaan ondersteunen. Ook van de bewoners van Zuiderburen wordt een (kleine) bijdrage gevraagd. Dit gaan we doen door middel van statiegeldactie in onze wijk.
Op zaterdag 18 juni gaan we met ongeveer 50 jongeren deur aan deur de wijk door om uw statiegeldflessen in te zamelen ten bate van dit knallende event. De flessen worden opgehaald door jongeren uit de wijk in de leeftijd van 6 tot 16 jaar. De jeugd is herkenbaar aan de blauwe shirts en zal onder begeleiding van een aantal ouders de lege flessen inzamelen.
De flessen worden daarna bij de C1000 ingeleverd en de opbrengst ervan wordt helemaal gebruikt voor het Zomervuurwerk.

Help mee en stel uw statiegeldflessen voor ons beschikbaar!

MET DE ZUIDERBUREN JONGEREN
HET VUUR UIT DE SLOFFEN
VOOR EEN KNALVUURWERK!

vuurwerk%20foto.jpg

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Die informatie komt later waarschijnlijk beschikbaar.
Deze informatie heb ik van het net geplukt.

KoenL

Registered User
Gister ben ik door Rob overtuigd dat dit één van de grotere shows in Nederland gaat worden. De show wordt geschoten door Pyroworks in samenwerking met Big Smile Fireworks (lekker steppen!). Er gaat tot en met 8 inch geschoten worden. Er worden veel kwaliteitsbommen geschoten worden en ook bijzondere Italiaanse cilinders, met effecten die in Nederland zéér zeldzaam zijn.

Ik heb mij laten vertellen dat het vanaf Utrecht ongeveer 1,5 uur rijden is. Ik ga dan ook zeker proberen deze show live te gaan zien.

Meer ga ik er niet over verklappen. Eigenlijk heb ik alweer iets te veel gezegd, maar als ik Leeuwarden zien staan denk ik al snel dat het te ver is. Het is weliswaar een stuk rijden, maar ik denk dat het zeker de moeite waard zal zijn!

Tony

Administrator
Medewerker
Nou, jullie weten wel dat ik niet zomaar in de auto stap om een show te zien maar deze rit ga ik voor 100% zeker maken. De datum staat al een paar weken weg gekruist in de agenda en ik ben er helemaal klaar voor. Mensen, dit is op papier al een AANRADER! Het moet natuurlijk wel waargemaakt worden maar de spullen die gebruikt gaan worden zijn voor mij al genoeg redenen om die 2,5uur te rijden.

bridge

Bronzen Member
Hoewel voor mij ook een km of 300 overweeg ik sterk om hier naar toe te gaan. Dat is met name gebaseerd ook op wat ik in Leerdam zag. Ik heb me laten vertellen dat het max idd 8 is, maar dar er ook behoorlijk veel 5 6 en 7 " op de planning staat. Als het nivo van schieten net zo is als in Leerdam dan is dit zonder meer de meest aanbevelenswaardige van Nederland. Anders gezegd: als je veel kms rijdt voor Knokke, dan moet je deze eigenlijk ook pakken.

Tony

Administrator
Medewerker
Nog wat extra informatie betreft de show in Leeuwarden!
MIS DIT NIET MENSEN!

Een Dreamteam van Pyrotechnici zal los gaan in Leeuwarden!

Naast grote hoeveelheden grote kalibers oplopend t/m 8inch!!!
Zullen er ook Italiaanse Ottaviano's, Octavia's en Stutata's te bewonderen zijn.
Stepperfronten van meer dan 100cues per front, meerdere waterthemas en top kwaliteit vuurwerk met vele bijzondere effecten en afwisselende themas moeten het in Leeuwarden compleet gaan maken.

IK BEN ER KLAAR VOOR!

De show begint om 21.15uur en de beste publieksplaats is op het eind v/d straat " De Fleussen" is, daar is een soort van plateau/pier en het front v/d show wordt daarop uitgemeten!

Laatst bewerkt:

Richardus

Registered User
Ok dan, met de trein makkelijk te bereiken maar vanaf 't station...? een uur lopen... even bussen uitzoeken. Iemand lift vanaf 't station?

Laatst bewerkt:

Richardus

Registered User
Dit zijn de betere PM's, voor ieder met het OV:

'Neem vanaf CS' Stadsbus lijn7

Na zo'n 12minuten, uitstappen bij bushalte Het "Zool". Dan 1 minuut lopen naar de straat "De Fleussen"(achter de bushalte), achterin die straat is de beste publiekslokatie aan het water.
Daar staat ook een hamburgertent, er worden gratis popcorn/suikerspinnen uitgedeeld en een plaatselijk vuurwerkbedrijf deelt kortingsbonnen voor de eindejaars verkoop, trektouwtjes en knalerwten uit!
http://www.connexxion.nl/reisplanner/dienstregeling/lijn/C207?tijd=1111&dgCode=12345
Gebruik de Connexion reisplanner met bovenstaande gegevens voor vertrek en aankomsttijden, vanaf het station en vanaf bushalte Het Zool.

Kwam van een lid dat graag anomiem wil blijven. Voor een OV'er als ik erg bruikbare info, dank!

VvanVuurwerk

Registered User
Ik ben zeer benieuwd hoe de show zal zijn. Ik ben er bij!

Die Stutata's welk kaliber worden die geschoten? Ook 8inch?:lub:?

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
De eerste beelden van de opbouw in Leeuwarden zijn binnen!! De foto's zijn gemaakt door Chris30 en mogen op het forum worden gezet. Er zal straks nog een update volgen!

IMG-20110909-WA0002.jpg

IMG-20110909-WA0003.jpg

IMG-20110909-WA0001.jpg

IMG-20110908-WA0001.jpg

IMG-20110909-WA0000.jpg

^#@&*! ZIN AN! :lub:

BearGrylls

Registered User
Laatste stukje van een bericht uit de Leeuwarder Courant van 8 September 2011:

Vuurwerk van jeugd voor saaie wijk
Jongerenwerker Jeremy Deug, die de jongeren begeleidde, is razend enthousiast over de show, die 'de mooiste van Friesland' moet worden. "Het belooft een echt spektakel te worden waar ook vuurwerkspotters van ver op af komen", vertelt hij.
Reacties op sites voor vuurwerkliefhebbers spreken boekdelen: "Zet Leeuwarden 9 sept 21.15 alvast in jullie agenda, want dan gaan Pyroworks & BigSmileFireworks de sterren uit de hemel schieten in het hoge noorden!!!
Lange stepperbeelden, barrages, watershells, mines, cakes en grote aantallen shells/cylinders van Chinese, Duitse en Italiaanse makelij..." Er is wel een waarschuwing vooraf. Bezoekers van buiten de wijk wordt dringend verzocht lopend of met de fiets te komen, in verband met de beperkte parkeerruimte.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Helaas, helaas!
Het begon allemaal veelbelovend maar al snel merkte we dat er iets niet klopte. Toen de show afgelopen was had ik direct Rob aan de lijn en die was echt kapot. Ergens is er iets niet goed gegaan en is er behoorlijk wat spullen niet omhoog gegaan.

Oorzaak is (nog) onbekend.

Erg jammer want ik heb top spulletjes de lucht in zien gaan en was wel benieuwd wat er allemaal nog zou gaan gebeuren.

Bovenaan