Lawinepijl in de brievenbus

Moontan

Moderator
Medewerker
Lawinepijl' in de brievenbus

HILVERSUM - Een bewoner van een huis aan het Lavendelplein in Hilversum zegt dat hij afgelopen nacht aan de dood is ontsnapt. Waarschijnlijk door een lawinepijl of ander heel zwaar vuurwerk is zijn brievenbus compleet naar binnen geblazen.

De man zat volgens eigen zeggen op de bank in de woonkamer toen de klap viel. Een hoop verwrongel staal is alles wat er van de brievenbus overbleef. Het metaal doorboorde een gordijn dat tussen hal en woonkamer hing. De ruiten van de voordeur werden eruitgeblazen en een deel van het plafond is ingestort. Van een kast in de hal vielen de deuren eruit.

Vanmorgen was de bewoner, die het kleine huis huurt van wooncorporatie Het Gooi en Omstreken, bezig met opruimen. Hij zegt een vermoeden te hebben wie het gedaan heeft. De politie wil alleen bevestigen dat er een onderzoek loopt.

http://www.gooieneemlander.nl/nieuw...cle12268223.ece/'Lawinepijl'-in-de-brievenbus

Moontan

Moderator
Medewerker
Het is inderdaad te triest voor woorden.
Een lawinepijl in een brievenbus bij een wildvreemde midden in de nacht!!
Het had heel slecht kunnen aflopen met de bewoner
Ik kan het allemaal niet meer zo vatten.

bluebear

Registered User
Het is inderdaad te triest voor woorden.
Een lawinepijl in een brievenbus bij een wildvreemde midden in de nacht!!
Het had heel slecht kunnen aflopen met de bewoner
Ik kan het allemaal niet meer zo vatten.
Hij zegt een vermoeden te hebben wie het gedaan heeft.
volgens mij speeld hier wel meer als een random domme actie.

jetztgehtslos

Registered
Mogen die vandalen bij mijn buurman ook doen. Oh wacht even, dan heb ik zelf ook geen brievenbus meer. Technische denkfout. Toch maar niet doen he. :tounge:

Ben bang dat we dit soort berichten nog wel vaker zullen lezen. En ik denk dat in het kader van het negatief stigmatiseren van vuurwerk(liefhebbers) dat dit soort berichten graag geplaatst worden door de diverse media. Zucht. :sad:

scania

Registered User
Ik kan me alleen niet voorstellen dat je met een zink 901 een plafond eruit blaast dus ik ga er vanuit dat het toch iets zwaarders moet zijn geweest.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
kweenie, ik denk dat het pleisterwerk in oudere huizen toch niet zo blij wordt van een Zinkje.
Kan ook Cobra of Explod geweest zijn natuurlijk of een zelfgemaakt iets, maar een lawinepijl bekt wel lekker voor den media.

C-Baze

Registered User
Helemaal sporen doet die vent ook niet,zal me niks verbazen als die het zelf heeft gedaan.
[video]http://www.telegraaf.nl/s/10888880[/video]

C-Baze

Registered User
Gaat het hier om dezelfde man dan?

Reconstructie wordt bewoner bijna fataal

HILVERSUM - Een enorme knal, dikke rook en gigantisch veel schade. Dat was het resultaat van de lawinepijl die afgelopen vrijdagnacht bij Hilversummer Peer Eijbers door de brievenbus naar binnen werd gegooid. IJ zelf bleef ongedeerd, maar toen hij voor Dichtbij.nl een reconstructie wilde maken van de aanslag, liep het bijna alsnog fataal af.

Hij wilde laten zien hoeveel rook er in zijn kamer hing. :hehe!:

Bovenaan