Labels verzamelen

NJPB_

Registered User
Nou ik verzamel dus labels en doosjes van vuurwerk. Hierbij moet ik de labels van de cakes afhalen. Nu is de vraag: Kan dit gevaarlijk zijn? Bijvoorbeeld dat de tubes losser komen te zitten en dergelijke? Ps: Weet niet of dit de juiste plaats is om mijn vraag te stellen, als het verkeerd is verplaats hem maar:hehe!:.

Groet, NJPB

Tony

Administrator
Medewerker
De label staat los van de cake. Achter het label zit namelijk nog een dikke kartonnen laag.
Ik zou het alleen NIET losweken boven het gasfornuis (fluitketel) want dan kan het weleens ernstig is gaan :)
Trouwens achter de kartonnen laag zit vaak ook nog ijzerdraad waarmee alles netjes bij elkaar word gehouden.

elmo

FPM Moderator
Je kunt ze ook eerst afsteken (met A&N natuurlijk)dan weet je zeker dat er niets fout kan gaan,of dat je een cake molt.

Galaxis

Registered User
geen idee , goede vraag. Het is verplicht dat als je het vuurwerk ontsteekt er een NL beschrijving op staat en sinds dit jaar ook een CE keurmerk ? Dit weet ik echter niet zeker. Misschien iemand anders die hier het fijne er van weet ?

NJPB_

Registered User
Hier heb ik nog helemaal niet over nagedacht joh, haha nou dan neem ik tijdens het stoken mijn plakboekje wel mee:hehe!:

jordiij

Registered User
ik zou gewoon eerst de cakes afsteken en dan de potten op een plaats zetten en als je klaar bent met stoken de potten nog ff buiten laten staan .dat er niet nog iets staat te smeulen en of ff met een zak lamp alles controleren op kogels die zijn blijven zitten en dan alles binnen zetten. en dan de volgende dag alle labels er af halen.

Gertjanberg

Registered User
ik zou gewoon eerst de cakes afsteken en dan de potten op een plaats zetten en als je klaar bent met stoken de potten nog ff buiten laten staan .dat er niet nog iets staat te smeulen en of ff met een zak lamp alles controleren op kogels die zijn blijven zitten en dan alles binnen zetten. en dan de volgende dag alle labels er af halen.

dat zou een optie zijn ja, maar nu is er nog steeds de vraag: ben je strafbaar als je het label eraf haalt omdat dat de gebruiksaanwijzing eraf is?

Son-T

Registered User
Volgens de Nederlandse wet moet er een NL gebruiksaanwijzing op staan. Als de Politie dit controleert en ziet dat er geen labels(gebruiksaanwijzing) op zit, moeten zij dit officieel in beslag nemen omdat ze niet kunnen zien of dit legaal vuurwerk is of niet.

In feite ben je dus strafbaar(het niet voorhanden hebben van Nl goedgekeurd vuurwerk) en kunnen ze beslag leggen op het vuurwerk .

Gertjanberg

Registered User
Volgens de Nederlandse wet moet er een NL gebruiksaanwijzing op staan. Als de Politie dit controleert en ziet dat er geen labels(gebruiksaanwijzing) op zit, moeten zij dit officieel in beslag nemen omdat ze niet kunnen zien of dit legaal vuurwerk is of niet.

In feite ben je dus strafbaar(het niet voorhanden hebben van Nl goedgekeurd vuurwerk) en kunnen ze beslag leggen op het vuurwerk .

kijk, dat wilde ik nou weten. thnx

het is eigenlijk ook wel logisch, maarja

greetz

Bovenaan