Kubus knaller

Cameo

Registered User
Re: Onbekend knalvuurwerk

Ice cracker, 2 gram flash, loeiharde dreun....
Nog steeds erg jammer dat deze is afgekeurd bij Original. Maar ik heb begrepen dat ze wellicht nog een iets lager gedoseerde uitvoering gaan proberen "erdoor" te krijgen. Ondanks zijn geringe omvang knalt deze kubus namelijk bijna als vanouds (refererend naar de jaren 70 kubuskanonslag).

Groetjes,
Cameo

Joey

Registered User

Deze touwbommetjes zijn inderdaad met flash gevuld.

Ze duiken her en der op bij sommige winkels.

000_0804-border.jpg

Ze schijnen harder te gaan als een supervlinder visco (op de leggen, zie foto ).

Laatst bewerkt:

exogen

Registered User

I have test a piece of it and i think it's a big bullshit!!! (mas)

For 4€ i can buy 2 pieces of "explod" that it's a petard maded by a factory of a my friend and it have about 26gr of flash powder. But it can be charged until 50gr (tong)

$tepfireworks

Registered User

Mijn vader scheen ze vroeger inderdaad te hebben en bevestigde ook inderdaad dat het het hardste vuurwerk van die tijd was. hij noemde ze "kuubbommen" en zei dat er een enorme dreun vanaf kwam.
Maar ze zullen in de loop der tijd wel veranderd zijn.

lekkerlyp

Registered User

er is er een in duitsland dat zijn kut dingen gevuldt met buskruit
1 euro in duitsland voor 3 stuks

en die van belgië is dus de mooiste harde knaller.
iets zachter als een pantzervuist

P

poziloc

Guest

Zijn deze te koop dan in Belgie met een flash vulling?

Gertjanuitje

Registered User

Die gast van de eerste post is echt zwaar genaaid. 4,- pfffffffffff ik betaal voor deze dingen 15,- voor 10 in een doos. ik heb er intussen al een stuk of 7 afgestoken en ze gaan echt net zo hard als een super vlinder! super dingen vind ik het en ik hou van het ontwerp. alleen ik had wel gehoord op avp dat de ene harder gaat dan de ander, maar ik heb er nog geen last van gehad.

piccoloboy

Registered User

Deze zijn in Belgie ook illegaal ze worden bij sommige winkels onder de toonbank verkocht. Ik heb ze voor 3 euro p/s. Ik heb er ene getest en was onder de indruk de knal was toch zeker harder dan een tt en een mooie flits.

Groetjes piccoloboy

lekkerlyp

Registered User

dit is een duitse even een beetje info
kosten:0,49 cent p.s
waar te koop: o.a. bij de lidl aldi schleckler marktauf (zijn supermarkten)
BAM-Nr. BAM - P II - 2066
importeur:nico-weco keller
kruitinhoud:buskruit (grammen weet ik niet??)
movie: http://www.feuerwerksvitrine.de/video/110010.mov
GEBRUIK QUIKTIME!!!!
FOTO

mening: ik vindt ze vlut soms staat dat kooitje waar alles inzit gewoon er nog
ik zou ze niet halen !!!!!!!!!!!!! kananslagen gaan harder(mierenscheten ook)

Laatst bewerkt:

piccoloboy

Registered User

Dat zijn de Duitse waar jij het over hebt. Die op de foto zonder etiket erom is een Belgische deze zijn vele malen beter dan de duitse!

maxman

Registered User
hier een duidelijke beschrijving van de flash kubus en de buskrijt kubus.

flash versie:
deze kubussen zijn verkrijgbaar in belgie meestal onder te toonbank er zit 7.8 gram flash powder in en er zit 1.8 tot 2 cm timefuse lont op, de vertraging duur ongeveer 4 a 5 seconden.

buskruit versie:
deze zijn legaal tekoop in duitsland voor ongeveer 70 a 80 cent per stuk of 2 euro per 5 in een zakje deze bevatten 5 gram buskruit en er zit een timefuse lont aan van ongeveer 3 centimeter de vertraging bevat net zoals de flash kubus ongeveer 5 tot 6 seconden en er zit een geel beschrijvings papiertje omheen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan