Kubus knaller

Freak_Show

Registered User
Wie kan mij meer vertellen over het onderstaande stukje knalvuurwerk:

foto1knalonbinet7eg.jpg

foto2knalonbinet4xe.jpg

foto3knalonbinet2bb.jpg

Prijs was €4,00 per stuk.

Volgens de verkoper is het aan te strijken of aan te steken. Hij vertelde mij dat de knal harder is dan bijv. een super nitraat (stt).

Wat is de naam van dit 'geval' en kan iemand misschien ervaringen hierover delen, of is er al een andere thread over die ik over het hoofd heb gezien. Of heeft misschien iemand een filmpje ervan?

Bvd!:w

en geen pm's over waar dit te koop is aub

Dragon-Heart

Registered User
Re: Onbekend knalvuurwerk

volgens mij is dit zo'n Kubus Kanonslag..
weet alleen dat ze vroeger ook bestonden en vrij hard gingen..
maar nu is er alleen een buskruit versie als ik het goed heb..

Laatst bewerkt door een moderator:

Ivanhoe

Registered User

Ja ik ben bang dat je behoorlijk genaaid bent door je handelaar. Deze dingen zijn legaal in Duitsland te krijgen en hebben maximaal 6 gram buskruit.

maximalistixx

Registered User

ze schijnen weer op de markt te verkrijgen zijn, dan doel ik niet op de kubus kanonslagen van weco of nico maar de echte met flashkruit. waar ze vandaan komen weet ik niet

Freak_Show

Registered User

Bedankt voor de info.
Ik denk dat het degene is die maximalistixx beschrijft omdat ik weet dat de verkoper mij niet zou afzetten.

Ik vond op internet een foto van de Kubus Kanonslag:
normal_kubuskanonslag.jpg

..zoals beschreven door Ivanhoe en daar zit idd een beschrijving omheen en een ander soort lont. Om die van mij zit echter geen beschrijving.

Ik weet het dus niet zeker, maar voor de uitwerking zal ik dus maar afwachten :)

Thunder79

Registered User

Heb ze 'vroeger' eens bij BEX gekocht om te kijken wat het was. Daar noemden ze het touwbommen. Viel behoorlijk tegen...

maximalistixx

Registered User

de foto die freakshow heeft gepost zijn de kubische kanonslagen die elk jaar nog gewoon in duitsland worden aangeboden bij de aldi etc. hier in zit zwart kruit en zijn van merken als nico of weco. dit is echter een ander soort stukje vuurwerk dan de eerste foto's van dit topic. dat zijn namelijk touwbommen(zo noemen ze ze hier iig) met ik dacht 6 gram flash dat ik ooit ergens had gelezen. vroeger werden deze ook in Nederland verkocht. toen was dit de hardste knaller die je kon kopen. ik praat hier dan over 10 tallen jaren terug

Laatst bewerkt door een moderator:

sixkiller17

Registered User

hij is zeker genaaid, want die dingen kun je voor iets van 0.99 cent halen in duitsland en die dingen gaan super zacht

Knaller

Registered User

ik heb ze dit jaar gehad en ze gingen niet bepaald hard,maar ze gaven wel een lekkere knal!:p

tommy-gun

Registered User

Volgens mij is het een gemodificeerde kubische kanonschlag.
Denk dat ze het zwartkruit eruit gehaald hebben en daarvoor in plaats gevuld hebben met flash.

Wizz

Registered User

Die in startpost zijn gevuld met flash, en zitten ik geloof per 10 in een zwart doosje.

skupje

Registered User

Die in startpost zijn gevuld met flash, en zitten ik geloof per 10 in een zwart doosje.

Je hebt helemaal gelijk,ze zitten inderdaad met tien stuks in een zwart doosje.
Ik heb ze vorig jaar ook gehad, heb ze toen gekocht in de Bels.
Moet zeggen dat de knal heel erg verschillend is de 1 gaat behoorlijk hard en de ander gaat weer een stuk minder.(con)

Grtz Skupje.

Bovenaan