Knokke-Heist programma 2010

Moontan

Moderator
Medewerker
Programma Internationaal Vuurwerkfestival is bekend

In Knokke-Heist is het programma voor het Internationaal Vuurwerkfestival bekend gemaakt. Het is meteen de 31ste editie van het festival. Het pyrotechnisch spektakel, gesynchroniseerd op muziek, heeft traditioneel plaats in de tweede helft van augustus op het strand van Duinbergen. Het gemeentebestuur wil op die manier een seizoenverlengend effect teweeg brengen. De onderhandelingen met vuurwerkfirma Hendrickx Pyrotechnics zijn zo pas afgerond en het volgend programma heeft nu groen licht gekregen:

19/08 Frankrijk (Intermède Artifices)
21/08 Denemarken (Højen & Magic Fyrvaerkeri)
23/08 Argentinië (Cienfuegos)
25/08 Canada (Groupe Fiatlux-Ampleman)
27/08 Zweden (Göteborgs FyrverkeriFabrik) (Winnaar editie 2009)

http://oronieuws.blogspot.com/2010/03/programma-internationaal.html

Tony

Administrator
Medewerker
Thanks voor de vermelding Fred. Voor mij totaal onbekende bedrijven. Ook weleens leuk om te zien alleen zit ik dan in Spanje.

bridge

Bronzen Member
Ben benieuwd wat Argentinie kan. Frankrijk valt me altijd tegen. Keb de afgelopen 20 jaar nog nooit een mooie Franse show gezien. Als de Italianen komen is dat toch heel andere koek.

Moontan

Moderator
Medewerker
Thanks voor de vermelding Fred. Voor mij totaal onbekende bedrijven. Ook weleens leuk om te zien alleen zit ik dan in Spanje.

haha, wanneer ben jij eigenlijk niet in Spanje? Ik zie jou nog wel eens emigreren naar het land van de sinaasappels en de mascleta,s.
Inderdaad weinig klinkende namen, 27-08 Zweden kennen we allemaal, dat staat garant voor een goede show, die pik ik dan zeker mee

tronetti

Registered User
Hmmm, vrij onbekend klinkende namen, ben hier altijd aanwezig dus ben benieuwd!
Heb overigens van Intermede wel een keer een prachtige pyro-musical gezien, dus deze firma
gooit bij mij wel hoge ogen.
Ben ook wel benieuwd naar Cienfuegos, aangezien ik mij Jupiter zeker nog herinner tijdens
Nuits de Feu 2008. Dit bedrijf uit Argentinië schoot toen een grandioze show!
Benieuwd wat dit bedrijf doet.

tronetti

Registered User
Ben benieuwd wat Argentinie kan. Frankrijk valt me altijd tegen. Keb de afgelopen 20 jaar nog nooit een mooie Franse show gezien. Als de Italianen komen is dat toch heel andere koek.

Dan heb je zeker de Franse firma Prestatech nog nooit aan het werk gezien. Deze heren
verstaan toch wel degelijk hun vak! ( o.a.Nuits de Feu 2006 ) Ze schieten shows van hoog niveau, alleen wil je Prestatech hier naar toe halen, dan zal er geld bij moeten in Knokke.
Het ligt er aan wie er komt uit welk land. Want ook niet elke Italiaan scoort hoge punten als het
gaat over pyro-musicals.

tronetti

Registered User
Tja, dat was de Parente van vroeger. Ik was in het begin ook een grote fan van deze firma,
maar ze vallen de laatste jaren behoorlijk tegen.
De laatste keer dat ik ze zag was tijdens de Pyro-Musicale in Berlijn waar ze voor Apogee (Canada) schoten. Parente gebruikt steeds meer Chinees vuurwerk en cakeboxen, een simpele
en goedkope oplossing! Bij zo'n firma wil ik wel Italiaans vuurwerk zien, en veel van hun
producten laten ze in oost-blok landen maken. Eeuwig zonde terwijl ze het wel degelijk kunnen.
Je zou het ook zakkenvullerij kunnen noemen!

Ik was vorig jaar op de set-up van Panzera in Knokke, en die hebben een echte Italiaanse show
geschoten met alleen eigen producten! Dus alleen shell's, candles en mines en geen cakeboxen.
Soldi - Knokke 2008 - heeft ook een prima show geschoten.

Mijn grote droom, en ik denk voor velen onder ons, is om Vaccalluzzo een keer te mogen zien
in Knokke. Ze schieten show's van éénzame klasse en schitterende producten uit eigen huis!
Maar ja, 'keep on dreaming'.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik denk dat ik alleen 27/08 (Zweden) heenga. Ik ga niet elke 2 dagen dat kolere-eind heen en weer karren im jedem fall.

Vaccalluzzo sowieso een keer live aan het werk mogen zien zou een zegen zijn.
Al schieten ze een kermisshowtje in Ter Apelkanaal.

Ach ik blijf wel dromen dat ze in het eind van het jaar op Festival Pirotecnia staan. Lijkt me heerlijk om die in- en in-zieke stepperbeelden eens in het ecchie te ondergaan.

PyroPlop32

Registered User
Goteborg ( Zweden ) heeft vorig jaar al gezegt dat ze dit jaar niet zo groot gaan schieten.
ze investeren eerst om kampioen te worden en het jaar erna om wat terug te verdienen, dit hebben ze 2 jaar terug ook gedaan.

dus hou er rekening mee dat het niet zo indrukwekkend word als vorig jaar !

Laatst bewerkt:

PyroPlop32

Registered User
Canada (Groupe Fiatlux-Ampleman) schiet wel de Hommage to Celine Dion op het International des Feux Loto in Montreal in Canada
het is dus geen klein bedrijfje, misschien dat ik die wel wil gaan kijken in Knokke.

JefFreak

Registered User
Goteborg ( Zweden ) heeft vorig jaar al gezegt dat ze dit jaar niet zo groot gaan schieten.
ze investeren eerst om kampioen te worden en het jaar erna om wat terug te verdienen, dit hebben ze 2 jaar terug ook gedaan.

dus hou er rekening mee dat het niet zo indrukwekkend word als vorig jaar !

Ja dit was 2 jaar geleden ook zo, toen schoten ze ook minder maar toch was dat nog zowat de mooiste show die ik toen gezien heb,omdat alles gewoon perfect op de muziek geschoten word en ze gigantisch mooie bommen schieten
wil je echt een grote show van hun zien dan moet je de week erop naar hannover gaan!

tronetti

Registered User
Göteborg heeft geen grote hoeveelheden vuurwerk nodig om een goede show te schieten, dat bewijzen ze elk jaar weer!
Waarschijnlijk ben ik ook aanwezig in Hannover. Sta er niet vreemd van te kijken dat ze ook hier de beker halen.

RedBaron

Registered User

Dan moet je toch echt eens verder kijken dan je neus (italie en Spanje) lang is. Zoals Tronetti al zei..Parente is iets van lang vervlogen tijden is ook mijn mening. Ze schieten al lang geen echt goede shows meer . Met hier en daar zo heel af en toe een uitschieter. Tegenwoordig is Parente merendeel een Chinese blokken en bommen parade

om een aantal bedrijven op een rijtje te zetten uit Frankrijk die dus wel degelijk hele mooie shows kunnen schieten:

Laxroix-Ruggerie
Prestatech Artifices zie hun show van Nuits de Feu 2006, Cannes, Maar ook op Stanislas plein in Nancy om een sinterklaas feestje op te leuken.
Fetes & Feux
Groupe-F
Pyrogramme, Zie NDF2006 ook.
en Intermede natuurlijk.

hier overigens de show van Intermede die ik gezien en gefilmd heb uit Hannover vorig jaar:

Deel 1:

Deel 2:

en hier nog eentje van ze uit Courchevel:

en wat betreft Gotenburg. Die zal niet teleurstellen, ook niet omdat ze een slotshow schieten. Hij gaat niet zn naam te grabbel gooien om zich er vanaf te maken met een op afstand in elkaar gegooid showtje om er maar veel geld op te verdienen. Daarbij ze hebben niet bizar veel materiaal nodig om een goede show te schieten.

Laatst bewerkt:

tronetti

Registered User
Het laatste filmpje ziet er ook weer overtuigend uit, 't gaat helemaal goedkomen.
Bedankt Red Baron.

bridge

Bronzen Member
mooi showke daar in Courchevel, zo tegen de sneeuw. Mijn neus is overigens veel langer dan Spanje en Italie. Hijgaat zelfs tot en met japan. Wat mij betreft ligt daar het Summum.

NJPB_

Registered User
Waarom is het zo stil rond dit festival? De eerste show begint toch de 19e? Er staat ook niks van in de kalender, dus begint de eerste show wel de 19e?

bridge

Bronzen Member
Tis zekers stil. Ik zit zelf vanaf 21 aug a.s. in nieuwvliet (km of 15 van Knokke) en kan vanaf dan de laatste 4 shows zien. ik mis dus alleen die van 19 aug.

ben weer benieuwd.

firebert

Registered User
het is inderdaad erg stil in vergelijking met andere jaren.
Dit is toch wel een festival waar je als liefhebber naar toe moet t.o.v. de nedelandse shows.
Ik ga donderdag kijken, net op het nippertje voor ik op vakantie ga.
Ben heel benieuwd naar frankrijk!

nielsniels

Registered User
ik ga waarschijnlijk ook donderdag naar de fransen kijken (ook vlak voordat ik op vakantie ga).
alleen het is wel jammer dat de weersvooruitzichten nou niet echt geweldig zijn. vooral de wind kan lastig worden denk ik.

Bovenaan