Knokke-Heist 2014

hardcore0438

Registered User
19 August 2014 Hamex Pirotehnika (Slovenia)
21 August 2014 Jubilee Fireworks (England)
23 August 2014 Pirotechnica Padre Pio (Italy)
25 August 2014 Flash Barrandov (Chech Republic)

27 August 2014 Prize Ceremony + Closing show by HC pyrotechnics

Erg vreemd dat HC de slotshow schiet , maar ach. De italianen en Tsjechen , ben benieuwd .
Padre Pio schoot een mooie pyromusical op San Severo 2012 dus ik heb goede hoop. En Flash Barrandov, dat gaat ook genieten worden :)

Dennis010

Registered User
Ik ben benieuwd naar de show van Flash Barrandov. Al een hoop mooie shows gezien op beeldmateriaal van Jack, maar nog nooit live mee mogen maken. Misschien ook maar eens bij hen gaan kijken.

smilli

FPM Filmer
Zeker weer een dagje aanwezig, als ik de line-up zo bekijk moeten dat er eigenlijk wel 2 worden om de rede die Dennis hierboven ook geeft.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Jubilee, Padre Pio en Flash ga ik proberen bij te zijn.
Steengoede line-up!

Moontan

Moderator
Medewerker
Internationaal Vuurwerkfestival 2014
Na Kneistival is nu ook het programma van het Internationaal vuurwerkfestival bekend. Italië en hun vuurwerk kennen we uiteraard al langer, maar Tsjechië en Slovenië hebben we hier nog niet gehad.

Nieuw vanaf dit jaar is dat na de proclamatie op de slotavond niet langer het winnende land van het jaar ervoor een vuurwerk afsteekt maar wel de firma die het vuurwerk bij ons coördineert.

De vuurwerken worden afgestoken vanop het strand in Duinbergen en beginnen stipt om 22 uur.

Het programma:
19-08 Hamex Pirotehnika Slovenië
21-08 Jubilee Fireworks Engeland
23-08 Pirotechnica Padre Pio Italië
25-08 Flash Barrandov Tsjechië
27-08 Prijs uitreiking + Closing show HC Pyrotechnics (België)

http://www.knokke-heist.be/nieuws/internationaal-vuurwerkfestival-2014

RedBaron

Registered User
Het is een interessante en ik hoop een sterke line-up!

Waar ik met name naar uitkijk zijn Jubilee, Padre Pio and natuurlijk het door mij zo geliefde Flash Barrandov.. welke in 2006 al eens een prachtige show weggeschoten heeft. Ik hoop dat ze het nummer Weather Storm gaan doen van Craig Armstrong. Dat is een prachtig muziek stuk waar tot nu toe alleen Flash de emotie in het nummer treffend weet te raken. Ik heb dat stuk nu al 2x live gezien en iedere keer raakt het me weer :hehe!: Ik heb het aan ze gevraagd als verzoekje.. dus wie weet! :) En natuurlijk hoop ik dat ze weer een Regenboog maken.

Weather storm door Flash Barrandov, winnende show Hannover 2013 vanaf 9 minuten en 50 seconden:

En hier nog hun show in 2006, intussen zijn ze in niveau nog verder opgeklommen:

Wat Padre-Pio betreft bekruipt mij een Pyroemotions gevoel, alhoewel de shows die ik gezien heb van hun op video wel iets meer dynamischer zijn en minder robotisch. Van Jubilee verwacht ik een uitbundige finale, wat ze op Knokke-Heist (het bloemekéé) erg waarderen. Ik heb begrepen dat Hamex de importeur daar is voor Vaccalluzzo (kan iemand dat bevestigen?). Als ze dat ook meebrengen naar Knokke.. dan kan het misschien nog wel eens eens een verrassende outsider worden.

De wijziging van de slotshow door HC zelf vind ik op zich een goed idee, maar zeg dat dan ook.... Nu krijg ik een beetje een Scheveningen gevoel..lol. Want HC schiet normaal gewoon goede shows.

Anyways we zijn er weer bij dit jaar!

Laatst bewerkt:

hardcore0438

Registered User
Padre-Pio gebruikt het zelfde schietsysteem als Pyroemotions ,martarello , scarpato. pyroemotions koopt spullen in bij Padre-Pio en hebben toevallig geholpen met de pyromusical in Adelfia vorig jaar. Of Hamex de importeur is voor Vaccalluzzo weet ik niet, maar mij is verteld dat ze heel goed contact met elkaar hadden en gezien de shows die op internet staan word er behoorlijk wat weggeschoten.

Laatst bewerkt:

Poziloc

FPM Hangouderen
Hoe zit het eigenlijk met de kaliber daar in Knokke?

Er gaan wat verhalen rond, dat dit kleiner is dan voorgaande jaren i.v.m. de afstanden.
Jack jij kan daar vast een duidelijk antwoord op geven?

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ben erg benieuwd wat Padre Pio gaat laten zien.
De laatste keer dat ik hun heb zien schieten wat in 2007 toen we in San Severo waren en daar ook een bezoek aan hun fabriek(je) hebben gebracht. Ze gebruikten toen al systemen van PyroDigit en ook de single shots die ze wel weer zelf opvulden :)

Ik vond ze toen voor Italianen een leuke pyromusical schieten en wie weet waar ze nu 7 jaar later staan.
Maar we moeten niet vergeten dat dit wel gewoon kleine bedrijven zijn zoals we ook Turis etc. in Valencia hebben.

Misschien dat ik ook nog wel een keer die kant op rij..en dan zal het voor 1 van deze shows zijn:

21-08 Jubilee Fireworks Engeland
23-08 Pirotechnica Padre Pio Italië
25-08 Flash Barrandov Tsjechië

RedBaron

Registered User
Hoe zit het eigenlijk met de kaliber daar in Knokke?

Er gaan wat verhalen rond, dat dit kleiner is dan voorgaande jaren i.v.m. de afstanden.
Jack jij kan daar vast een duidelijk antwoord op geven?

Het kaliber ligt de laatste jaren op 150MM maximum, wat in mijn ogen prima is. Zo heel af en toe kwam er nog wel eens een 175 of 200mm shell voorbij.. maar de laatste keer dat ik dat zelf daar gezien heb was in 2008 of 2009.

tronetti

Registered User
Heb laatst nog een show van Padre Pio bekeken, en dat was wéér een kopie van de 'Jukebox'.
Zal er zelf niet bij zijn, omdat we dan in Saint Brevin zitten, maar ik hoop dat ze toch ergens anders mee aankomen.
Ga wel proberen Flash Barrandov mee te pakken. (en daarmee is m'n wens van vorig jaar uitgekomen):hehe!:

Z@P

Registered User
Dit jaar ga ik die kant ook maar weer eens uit. Padre Pio of flash barrandov.
Padre Pio gelukkig op zaterdag. Wat zijn de verwachtingen hier? Zal het een festijn van Italiaans vuurwerk worden?

tronetti

Registered User
Als je een show van hoog niveau wil zien, en alleen maar kwaliteits materiaal, zou ik voor Flash Barrandov gaan.
Hamex ken ik eigenlijk niet, dus kan hier niets over zeggen. Ik laat me verassen.

kingmokum

Banned
Neemt padre pio ook de giga mooie meerslagen contrabomba, ziekelijke 6 inch cilinder salutes etc de hele rimbam mee naar belgie?

Ben ik toch wel benieuwd naar!

Chrissie81

Registered User
De Italiaanse bedrijven die eerder op Knokke schoten in ieder geval niet:hehe!: Dus dat zal nu ook wel loslopen denk ik..

tronetti

Registered User
Neemt padre pio ook de giga mooie meerslagen contrabomba, ziekelijke 6 inch cilinder salutes etc de hele rimbam mee naar belgie?

Ben ik toch wel benieuwd naar!

Dan kun je gewoon in je bunker blijven hoor.
Als je het bovengeschrevene wil zien, kun je beter een ticket gaan boeken.

@ Chrissie 81; Scarpato komt uit Rimini, Noord Italië. In het Noorden van Italië worden vrijwel geen meerslagen gebruikt.
Pirotecnica Padre Pio komt uit San Severo, Zuid Italië, zij zullen ongetwijfeld meerslagen gebruiken.
Het zullen dan de gewone effecten zijn zoals, scala a 8, stutata, of 3 intrecci.
Vaccalluzzo evenals Soldi die hier eerder hebben geschoten, hebben deze effecten ook heel veel gebruikt.
Allebei prachtige shows!

Chrissie81

Registered User
:) doelde het meest op de 'ziekelijke 6 inch salutes' zoals je zegt, dan kun je beter in de bunker blijven ;)

Mja over die show van bijv. Vaccalluzzo zijn de meningen verdeeld.. :p

Bovenaan