Knalvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

R O B Z

Registered User
Beste lezers,

Hierbij een vraagje over een knaller die ik deze oud & nieuw voor het eerst heb gezien en gehoord.

Ik heb geen flauw idee hoe deze knaller heet en of waar ie vandaan komt, weet alleen wel zeker dat het alles behalve Nederlands spul is.

De knaller:
Er zit een vrij lang lont aan en het lijkt een beetje op het formaat van een Explod. Wanneer het lont binnenin is verschijnt er een helder witte vlam uit de knaller. Deze vlam blijft ongeveer 20 tot 30 seconden branden. Dan komt de knal... Een extreem harde knal welke gepaard gaat met een vrij kleine filts. De knal is vele malen harder dan een lawinepijl "op de grond".

Weet iemand wat het is en waar het vandaan komt?

Groeten Rob

@ mods: mocht dit topic in een verkeerde thread staan, excuus! Omdat ik niet wist wat het was of waar het vandaan komt heb ik deze in Buitenland Algemeen gezet.

MINI Grunn

Registered User
Als ik het zo lees, lijkt het mij een stuk illegaal knalvuurwerk. Ik zou het niet kunnen zeggen. Er zijn hier zat mensen met kennis en ervaring die dit jou waarschijnlijk wel kunnen zeggen.

bridge

Bronzen Member
heldere witte vlam, harde knal met kleine flits. Klinkt niet overdreven legaal. De omschrijving duidt op een nucleaire lading. Vermoedelijk Korea.

nitraat4life

Registered User
Je hebt het over een Cobra 6 denk ik, ook eerst een witte flits. Mag alleen niet worden besproken hier

url verwijderd

een filmpje hiervan, mag alleen niet worden besproken hier

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan