Archief Knal veilig set

FPM ProductBOT

Registered User
1025_Wolff_KnalVeiligSet_new_2013_groot.gif

[tbl=\' border=0 bgcolor=white align=center width=650px class=stg_table tborder\' ][tr][th=\' class=posthead2 colspan=3\' ]Meer informatie over Knal veilig set[/th][/tr][tr][td=\' bgcolor=#eaeaea width=300px\' ]Importeur[/td][td]Wolff Vuurwerk[/td][/tr][tr][td=\' bgcolor=#eaeaea width=300px\' ]Collectie[/td][td]Overig[/td][/tr][tr][td=\' bgcolor=#eaeaea width=300px\' ]Artikel nummer[/td][td]1025[/td][/tr][tr][td=\' bgcolor=#eaeaea width=300px\' ]Advies verkoopprijs[/td][td]€ [/td][/tr][tr][td=\' bgcolor=#eaeaea width=300px\' ]Oude prijzen[/td][td][/td][/tr][tr][td=\' bgcolor=#eaeaea width=300px\' ]Netto kruitgewicht[/td][td] gram[/td][/tr][tr][td=\' bgcolor=#eaeaea width=300px\' ]Karton eenheid[/td][td][/td][/tr][tr][td=\' bgcolor=#eaeaea width=300px\' ]Aantal schoten[/td][td][/td][/tr][tr][td=\' bgcolor=#eaeaea width=300px\' ]Effect beschrijving[/td][td][/td][/tr][tr][th=\' class=posthead2 colspan=3\' ]Laatste wijziging: 9/09/2013[/th][/tr][/tbl]

Klik hier voor de database link

In onze database vind je nog veel meer informatie over andere producten. Klik hier om naar de database te gaan.

AWG

Registered User
ik vind dit eigenlijk nog niet eens zo,n gek idee eigenlijk.

-brilletje hebben we allemaal al wel.
-lontje of brandertje gebruiken we ook allemaal wel
-oordopjes gebruik ik dan zelf weer niet omdat ik een hele hoge kraag op mijn vuurwerkjas heb zitten waardoor dat niet lekker zit(maar ook die kraag dempt).
-leren handschoenen draag ik ook tegen sproeivonkjes van lontjes en fonteinen. etc

helemaal niet gek om zo,n pakketje aan te bieden.
moet de prijs ook nog redelijk zijn natuurlijk maarja.:smiling:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Als ze nu ook eens knallers gaan maken waar ik die oordoppen bij nodig heb :tounge:

Heb je wel gelijk in maar jij wil het kleinste knallertje niet op 5 cm naast je oor tot ontploffing hebben hoor, geheid gehoorbeschadiging. Dus voor de jeugd zijn die oordoppen echt zo gek nog niet.

Tony

Administrator
Medewerker
Dus eigenlijk is vuurwerk te gevaarlijk?
Ik vind dat je met dit pakket een niet zo goed signaal afgeeft.

MichelAngelo

Registered User
it gaat me ook iets te ver. Aandacht voor de vuurwerkbril vind ik persoonlijk wel een goede zaak. Dan laat je als branche toch zien dat je wil meedenken aan het beperken van oog letsel, hetgeen vaak in het nieuws is na de jaarwisseling.

Handschoenen en oordoppen vind ik een brug te ver. Nog even en we moeten een bomvrij pak gaan dragen.

ifeelfine

Registered User
als er standaard oordoppen worden meegeleverd knalt het vuurwerk te hard??!!??!!??
Let wel ik met mijn gehoorproblemen wens niemand gehoorschade toe maar als je dit levert geef je toch een verkeerd signaal aan de leek af. Zo van ZIE JE WEL knalt te hard en is te gevaarlijk. Tony heeft hier wel een punt

AWG

Registered User
Ik ga nu een hele hoop open deuren intrappen, maarja soms is dat nu eenmaal met meningen.

Zoals met alles kan alles gevaarlijk zijn door middel van hoe je het gebruikt.
Vuurwerk op zichzelf is niet gevaarlijk maar kan gevaarlijk zijn door fabricagefouten onjuist gebruik etc
Affijn ik hoef dat jullie natuurlijk helemaaaaal niet uit te leggen:hehe!: maar ''just for the sake of argument'' zeg ik het toch.

Ik heb ook niet echt het idee dat ik een bril draag voor mijn eigen vuurwerk(staat altijd in een zware kist of versterkte doos).
Er zijn altijd mensen die niet zo zorgvuldig omgaan met veiligheid waar jij dan het slachtoffer van kan worden.

Heb geen zin in brandwondjes op nieuwjaarsdag aan mijn vingers(ondanks dat die zo weer weg zijn) dus ik draag handschoenen

Maak mijn haar nat als ik naar buiten ga om kwart over 12, moet ik dit iedereen aanraden?? nee niet echt, maar het gebeurd wel eens dat er iets van een ander om kan vallen of uit de lucht komt vallen(smeulende resten)en dan loop ik weken voor schut, terwijl het niet nodig is.

Een gieter met water staat ook klaar voor situaties van wondjes tot brandende cakes etc

Kun je alles voorkomen nee das onmogelijk, maar ik probeer zelf te doen wat nodig is voor mijn en andermans veiligheid.
Ik denk dat wolff dit hiermee ook probeert, plus de hoofdreden dat het een extra inkomstenbron is.

Ik denk niet dat je het zo kunt stellen dat er een suggestie gewekt kan worden dat vuurwerk onveilig is.
In principe is het dat ook als je het puur vanuit de volgende vorm bekijkt: vuurwerk is vuurwerk, een veredelde vorm van spelen met vuur, en daar kun je heel veel plezier van hebben maar je je ook aan branden.

Je gebruikt zelf een brander
Je gebruikt zelf een bril
En je hebt ook wel eens oordoppen in (o.a bij shows) heb je aangegeven
Geef je hiermee toe dat vuurwerk te gevaarlijk is??

Ik zelf denk van niet, ik denk dat jij de gevaren net als wij prima in kunnen schatten en daarop op voorhand al anticiperen.

Ik denk dat ook niet dat het ligt aan het signaal wat afgegeven wordt voor dit pakketje(waar overigens nog een mooie vuurwerkklem/pijlenstandaard bij had gemogen om het plaatje compleet te krijgen).

Als vuurwerk ooit verboden wordt dan is dat vanwege de antipathie die ontstaan is door het zwaar illegale(nauwelijks nog vuurwerk te noemen) spul wat uit oost europa naar binnen komt.
Niet vanwege de angst die ontstaat over vuurwerk omdat een pakketje met persoonsbescherming aangeboden wordt.

Je moet overigens helemaal niks dragen, michel, je mag dit dragen wil je het niet dan wil je het niet.
Zodra ik een bomvrij pak aan moet om vuurwerk te mogen afsteken dan stop ik er mee.:tounge:

maargoed dat is maar zoals ik erover denk.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ga nu een hele hoop open deuren intrappen, maarja soms is dat nu eenmaal met meningen.

Zoals met alles kan alles gevaarlijk zijn door middel van hoe je het gebruikt.
Vuurwerk op zichzelf is niet gevaarlijk maar kan gevaarlijk zijn door fabricagefouten onjuist gebruik etc
Affijn ik hoef dat jullie natuurlijk helemaaaaal niet uit te leggen:hehe!: maar ''just for the sake of argument'' zeg ik het toch.

Ik heb ook niet echt het idee dat ik een bril draag voor mijn eigen vuurwerk(staat altijd in een zware kist of versterkte doos).
Er zijn altijd mensen die niet zo zorgvuldig omgaan met veiligheid waar jij dan het slachtoffer van kan worden.

Heb geen zin in brandwondjes op nieuwjaarsdag aan mijn vingers(ondanks dat die zo weer weg zijn) dus ik draag handschoenen

Maak mijn haar nat als ik naar buiten ga om kwart over 12, moet ik dit iedereen aanraden?? nee niet echt, maar het gebeurd wel eens dat er iets van een ander om kan vallen of uit de lucht komt vallen(smeulende resten)en dan loop ik weken voor schut, terwijl het niet nodig is.

Een gieter met water staat ook klaar voor situaties van wondjes tot brandende cakes etc

Kun je alles voorkomen nee das onmogelijk, maar ik probeer zelf te doen wat nodig is voor mijn en andermans veiligheid.
Ik denk dat wolff dit hiermee ook probeert, plus de hoofdreden dat het een extra inkomstenbron is.

Ik denk niet dat je het zo kunt stellen dat er een suggestie gewekt kan worden dat vuurwerk onveilig is.
In principe is het dat ook als je het puur vanuit de volgende vorm bekijkt: vuurwerk is vuurwerk, een veredelde vorm van spelen met vuur, en daar kun je heel veel plezier van hebben maar je je ook aan branden.

Je gebruikt zelf een brander
Je gebruikt zelf een bril
En je hebt ook wel eens oordoppen in (o.a bij shows) heb je aangegeven
Geef je hiermee toe dat vuurwerk te gevaarlijk is??

Ik zelf denk van niet, ik denk dat jij de gevaren net als wij prima in kunnen schatten en daarop op voorhand al anticiperen.

Ik denk dat ook niet dat het ligt aan het signaal wat afgegeven wordt voor dit pakketje(waar overigens nog een mooie vuurwerkklem/pijlenstandaard bij had gemogen om het plaatje compleet te krijgen).

Als vuurwerk ooit verboden wordt dan is dat vanwege de antipathie die ontstaan is door het zwaar illegale(nauwelijks nog vuurwerk te noemen) spul wat uit oost europa naar binnen komt.
Niet vanwege de angst die ontstaat over vuurwerk omdat een pakketje met persoonsbescherming aangeboden wordt.

Je moet overigens helemaal niks dragen, michel, je mag dit dragen wil je het niet dan wil je het niet.
Zodra ik een bomvrij pak aan moet om vuurwerk te mogen afsteken dan stop ik er mee.:tounge:

maargoed dat is maar zoals ik erover denk.

Je maakt wel je haar nat voor het naar beneden komend spul maar je draagt geen vuurwerkbril voor je eigen vuurwerk?
Ik kijk altijd omhoog naar mijn vuurwerk en je moet eens weten hoeveel mensen om dezelfde reden naar het oogziekenhuis moesten omdat er een stukje in het oog nasmeulde. Vraag het maar eens aan RNBakker, die mocht naar crackling kijken.

Wolff kan er goede bedoelingen mee hebben maar de anti vuurwerk lobby zal het vastpakken om andere redenen.

jorisman

Registered User
Je maakt wel je haar nat voor het naar beneden komend spul maar je draagt geen vuurwerkbril voor je eigen vuurwerk?
Ik kijk altijd omhoog naar mijn vuurwerk en je moet eens weten hoeveel mensen om dezelfde reden naar het oogziekenhuis moesten omdat er een stukje in het oog nasmeulde. Vraag het maar eens aan RNBakker, die mocht naar crackling kijken.

Wolff kan er goede bedoelingen mee hebben maar de anti vuurwerk lobby zal het vastpakken om andere redenen.

Hij zegt dat hij de bril niet draagt voor zijn eigen vuurwerk maar voor de onzorgvuldigheid van anderen.
Hij draagt dus wel een vuurwerkbril. Ik ben het trouwens eens met het verhaal van AWG alleen vind ik persoonlijk die oordopjes wat overdreven. Had inderdaad beter vervangen kunnen worden door een vuurwerkklem.

Tony

Administrator
Medewerker
Hij zegt dat hij de bril niet draagt voor zijn eigen vuurwerk maar voor de onzorgvuldigheid van anderen.
Hij draagt dus wel een vuurwerkbril. Ik ben het trouwens eens met het verhaal van AWG alleen vind ik persoonlijk die oordopjes wat overdreven. Had inderdaad beter vervangen kunnen worden door een vuurwerkklem.

ik zeg precies hetzelfde.

AWG

Registered User
''Ik heb ook niet echt het idee dat ik een bril draag voor mijn eigen vuurwerk(staat altijd in een zware kist of versterkte doos).
Er zijn altijd mensen die niet zo zorgvuldig omgaan met veiligheid waar jij dan het slachtoffer van kan worden.''

Ik heb niet echt het idee dat ik een bril draag voor mijn eigen vuurwerk.
Ik draag hem wel tuurlijk draag ik hem wel. (ik droeg al zo,n achterlijke overzetbril jaren voordat die firegoogs op de markt kwamen).

Wat betreft smeulende resten, als jij zelf een vuurpijl afsteekt moet het raar lopen wil die stok precies weer bij jou terecht komen
(kan gebeuren door windrichting ofzo maar kans is niet zo groot).
Andere mensen steken ook pijlen af en die stokken komen ook weer ergens anders terecht, sta jij omhoog te kijken naar je eigen vuurwerk en dan komt er ineens een stok uit de lucht vallen. iets wat dus regelmatig gebeurd als ik sta te stoken.

Wat betreft de resten van je eigen cakes die uit de lucht regenen, misschien stoken wij op andere manieren maar het gebeurd niet vaak dat er resten van mijn cakes op mij terecht komen, en dat zal vast dan wel komen omdat ik andere afstanden aan houdt of whatever, ik draag mijn bril weliswaar niet zozeer voor mijn eigen vuurwerk maar wel voor mijn eigen veiligheid.
Of de resten dan van mij vandaan komen of van een ander maakt niet uit ik draag een bril dus de uitkomst is hetzelfde.

Het is ook niet dat ik je niet begrijp ofzo.
De antivuurwerklobby zal dit inderdaad wel aan kunnen grijpen ja, maar die grijpen zowiezo aan alles vast,
of je biedt dit aan of je biedt het niet aan, het zal altijd een lose/lose situatie zijn als je niks doet.
Biedt je het niet aan dan is het niet goed als het misgaat krijgt vuurwerk de schuld
Biedt je het wel aan dan is het niet goed omdat het blijkbaar mis kan gaan met vuurwerk en krijgt het de schuld.

Zelfde het verhaal met de vuurwerkbril, ziekenhuizen delen ze uit en zijn tegelijkertijd panisch voor vuurwerk.
dan zijn ze uitgedeeld en blijven ze nog doorzeuren van: zie je wel vuurwerk is gevaarlijk en je hebt een bril nodig voor je veiligheid, dus is vuurwerk onveilig.

Boormachines zijn dan ook onveilig zonder persoonsbescherming, maar die machines zijn niet onveilig de mensen die ze bedienen zijn onveilig bezig, die moeten beschermd worden voor splinters,happen,uitschieters afgebroken boortjes etc etc.
net zoveel mensen per jaar kunnen naar de eerste hulp vanwege onveilig gebruik van gereedschap, fabrikanten bieden setjes met persoonsbescherming aan, tja als je het niet dragen wil, als je niet je haar in een staart wil doen als je je sjaal niet af wilt doen omdat je het koud vind in de werkplaats tja dan houdt alles op.
verschil is: boormachines worden niet verboden, en bedrijven krijgen boetes en de werknemer krijgt een boete als ze zich niet aan de regels houden.

En bij vuurwerk wordt het wel vroeg of laat verboden, wat we ook doen zeggen of dragen.
Ik draag het dan ook niet om bonte te pleasen ik draag het ook niet van kijk mij eens veilig bezig zijn.
nee ik doe het puur voor mezelf.

(mits je een ander daarmee niet benadeeld)>als je het niet kunt winnen zorg in ieder geval dat je eigen verlies zo klein mogelijk is.

Bovenaan