Keulen 2008

Sander27

Registered User
Lekker met de trein gaan, veel gezelliger. De oude binnenstad is sowieso toch verboden gebied voor auto's en in de rest van de stad is het die dagen chaos...
Neemt niet weg dat ik er al heel veel zin in heb!

Patrick

Registered User
Ik heb de afgelopen 2 jaar de trein gepakt.

Retourtje met de ICE vanaf Amsterdam of Utrecht kost 38 euro p.p. Treinreis duurt iets meer dan 2 uur. Een hotelkamer voor 2 personen heb je al voor 40 euro.

Daartegenover staan (momenteel hoge) benzinekosten, parkeerkosten, die milieusticker en een flink lange file na afloop.

Moontan

Moderator
Medewerker
Muzieklijst van de show zaterdag:

01 Intro - Countdown von Scooter
02 Der Mensch entdeckt das Feuer in den Naturgewalten - Kamarah ( Sturmvögel) Aboriginemusik
03 Erste Hochblüte des Feuerwerks in China - The yellow river in Wrathaus der Yellow River Sinfonie
04 Das Feuerwerk im Mittelalter in Europa - La quinte estampie real gespielt von ,, Dufay Collective´´
05 Hochblüte des Feuerwerks im Barock - 2. Satz aus der Ouvertüre der Feuerwerksmusik von Georg Friedrich Händel
06 Feuerwerk zur Zeit der - Aufklärung Steuermann lass die Wacht aus dem Fliegenden Holländer von
Richard Wagner
07 Auf seiner Zeitreise hat das Feuerwerk auf den verschiedenen Kontinenten unterschiedliche Charakteristika angenommen: - Chin. Feuerwerk:
Die Olympiafanfare von John Williams Südeurop. also ital. Feuerwerk-Funiculi, Funicula von Denza aus
,,the night of the proms´´ Nordeurop. Feuerwerk-Jump von van Haalen
08 Das Finale der Firma Weco - Here´s to the Heroes von Erkan Aki

Voor nog meer info over Koln
http://www.koelner-lichter.de/pages/feuerwerke.html
http://www.koelner-lichter.de/pages/musik.html
http://www.koelner-lichter.de/pages/Teinahmebediengungen.htm (fotowedstrijd)

loof0003

Registered User
Ik heb de afgelopen 2 jaar de trein gepakt.

Retourtje met de ICE vanaf Amsterdam of Utrecht kost 38 euro p.p. Treinreis duurt iets meer dan 2 uur. Een hotelkamer voor 2 personen heb je al voor 40 euro.

Daartegenover staan (momenteel hoge) benzinekosten, parkeerkosten, die milieusticker en een flink lange file na afloop.

Het treinverkeer tussen Amsterdam en Frankfurt is voor onbepaalde tijd gestremd. Dat heeft een zegsman van de Nederlandse Spoorwegen (NS) vanochtend gemeld.

Na een ontsporing van een trein van het type ICE bij Keulen hebben de Duitse spoorwegen besloten dat de zestig treinstellen van de trein direct moeten worden gecontroleerd. Dit betekent een flinke aanslag op het materieel van de Duitse vervoerder. De ICE-treinen rijden onder meer op het traject Amsterdam-Frankfurt.

De NS kunnen op deze korte termijn geen vervangend vervoer regelen voor het traject en zien zich dus genoodzaakt de komende dagen deze verbinding te schrappen. De zegsman vreest dat hierdoor per dag zo'n vijfduizend reizigers gedupeerd zullen zijn.

Hoe lang het traject Amsterdam-Frankfurt buiten gebruik blijft, is nog niet duidelijk. Dagelijks rijden er zeven treinen op en neer tussen de twee steden. De eerste dienst die uitvalt, zou vanochtend iets na 7.00 uur vertrekken uit Amsterdam.

Patrick

Registered User
Het treinverkeer tussen Amsterdam en Frankfurt is voor onbepaalde tijd gestremd. Dat heeft een zegsman van de Nederlandse Spoorwegen (NS) vanochtend gemeld.

Na een ontsporing van een trein van het type ICE bij Keulen hebben de Duitse spoorwegen besloten dat de zestig treinstellen van de trein direct moeten worden gecontroleerd. Dit betekent een flinke aanslag op het materieel van de Duitse vervoerder. De ICE-treinen rijden onder meer op het traject Amsterdam-Frankfurt.

De NS kunnen op deze korte termijn geen vervangend vervoer regelen voor het traject en zien zich dus genoodzaakt de komende dagen deze verbinding te schrappen. De zegsman vreest dat hierdoor per dag zo'n vijfduizend reizigers gedupeerd zullen zijn.

Hoe lang het traject Amsterdam-Frankfurt buiten gebruik blijft, is nog niet duidelijk. Dagelijks rijden er zeven treinen op en neer tussen de twee steden. De eerste dienst die uitvalt, zou vanochtend iets na 7.00 uur vertrekken uit Amsterdam.

Nou maar goed dat ik dit jaar oversla :cheesy:

Drillz

Registered User
Was dit trouwens niet gewoon een 1 april grap?

Edit: Oh nee toch niet, je kan ze wel gewoon bij de ANWB winkel bestellen tegenwoordig.

Laatst bewerkt:

Monsterking

Registered User
Zometeen ga ik maar eens naar Breda om vanaf daar naar Keulen te gaan, ik heb er zin in!

Veel plezier derrest die ook gaan!!

RoYvette

FPM Filmer
Voor de thuisblijvers kun je het live volgen op de Duiste zender WDR. Het programma begint om 20.15 en duurt tot 0.15. Waarin de show uiteraard wordt uitgezonden.

Moontan

Moderator
Medewerker
Een geweldige performance.
Schitterende show was het.
Dan wel niet live meegemaakt, maar voor de buis met groot beeld een mooi totaaloverzicht.
Voor mij het absolute hoogtepunt het vuurwerk op het nummer van van Halen,s Jump met enorme cracklingwolken en prachtige balans vuurwerk en muziek
En de enorme watervallen en de Italiaanse bommen zagen er ook gelikt uit.

KoenL

Registered User
Nou ik heb hem gekeken en ik vond het een zeer geslaagde show. Veel goud wat ik echt graag zie. Ik heb veel verschillende, mooie bommen gezien. Ze hebben vooral mooi gebruik gemaakt van het water en de brug. Ik denk dat degene die gegaan zijn een leuke en mooie show hebben gezien en dat het, het rijden waard was.

Op het begin dacht ik even dat de rook het ging verpesten, maar gelukkig viel dit mee.

Leuk om het vuurwerk eens op deze manier te zien. Veel verschillende camera posities, vooral die vanuit de Helikopter vond ik echt geweldig. Mooi om op het vuurwerk neer te kijken.

Er was vooral gekozen voor rustige muziek. Hier ben ik wel voorstander van en ik denk dat er ook prima op de muziek geschoten is. M'n ouders vonden het zelfs leuk om er naar te kijken. Al met al een hele leuke show gezien!

Patrick

Registered User
Top show.. Bewijst toch wel weer dat Weco absolute wereldklasse is op het gebied van muzieksynchroon vuurwerk :bigsmile:

Sja over het camerawerk was ik minder te spreken. Veel momenten waarop ik dacht NEE ik wil nu niet naar bomen kijken, publiek of close-ups van het vuurwerk (ondertussen ging er dan op de achtergrond de lucht in en zat ik maar te wachten op het wide shot). En veel overbelichte shots ook helaas.

Helikopter shots waren wel super om te zien. Wat mij betreft hadden ze de hele show vanuit de helikopter kunnen cirkelen :cool:

Het thema om de show heen vond ik ook super gedaan. De geschiedenis van het vuurwerk werd verteld door de eeuwen heen (weet niet of jullie dit allemaal ook hebben meegekregen?). Mooi ook om te zien dat vlak voor het begon de hoofd pyrotechniek met trillende handen z'n walkie talkie vasthield!

Laatst bewerkt:
Bovenaan